V dobách rytířů bojujících za čest žije Raiden (Clive Owen), padlý válečník, který musí povstat proti zkaženému sadistickému vládci, aby pomstil svého zneuctěného mistra Bartoka (Morgan Freeman). (Magic Box)

Recenze (159)

Mlle

Průměrný snímek s nadprůměrným hereckým obsazením a celkem dobrými nápady. Dialogy jsou zdařílé, místy (zejména s přihlédnutím k typu filmu) působivě inteligentní, jindy slouží věci cti a jindy zase vtipu. Herecké obsazení není úplně tradiční a rozhodně zaujme. Na výpravě a efektech se nešetřilo (na koprodukčních platech možná ano). Vpodstatě jde o konglomerát amerického béčka a asijských bojůvek s velkorysou náloží starého dobrého evropského patosu a se špetkou bollywoodského nádechu, ovšem v ryze maskulinním podání. Poměrně vynalézavý film o kořenech cti a pomsty slibuje ale na začátku přece jen o trochu víc, než nakonec nabídne. Za chybu považuji přílišnou virtualitu, malou životnost, jakoby se celý příběh odehrával v herních kulisách a postavy byly jen hráči v počítačové hře. Je ale potěšující, že čest a mužskou hrdost, jež se linou scénářem coby přísný ústřední motiv, někteří tak postrádají, že stále vzniká potřeba podobného filmu. ()

vander19

Ak mám porovnať dva podobné filmy odohrávajúce sa v prostredí mečov tak Last Knights je na to oveľa lepšie ako Dragon Blade s Jackiem Chanom. Oba majú totožný len rok výroby, ale kvalitou sú odlišné. Last Knights disponuje oveľa väčšou serióznosťou a vážnosťou ako jeho kolega z roku 2015. Morgan Freeman opäť potvrdil, že nepatrí do starého železa a jeho tím bol doplnený o takých borcov ako Clive Owen alebo vychádzajúca škandinávska hviezda Aksel Hennie. Film sa od úvodu snaží vtiahnuť diváka do deja akčným súbojom, kde sa nebojá Freemanova armáda vedená Clivom Owenom bez problémom poráta s nepriateľom. To, ale netušia čo sa na nich chystá. Film o pomste, bolesti, alkoholizme, ale aj o nádeji. Tak ako si sa tvorcovia sa snažili jeho dej divákovi spestriť. Do toho prirátajte ulísného ministra, ako hlavného negatívneho hrdinu a celkovo sa na to dalo kukať. Prekvapila ma pestrosť filmu. Zastúpené sú prakticky všetky rasy. Jedná sa o hodne multi-kultúrny snímok, akých som veľa nevidel. ()

majo25

Pochnúrna a silne atmosferická historická dráma s charizmatickými hercami, ktorá ale nesplnila celkom moje nároky. Owen sa ukázal už v kráľovi Artušovi, že podobné role mu seknú a ani tu nesklamal. Prítomnosť černochov a aziatov som ale nevsiakol vôbec. Chceli snáď tvorcovia prebúrať nejaké hranice? Nepodarilo sa. A nielen to pôsobí nevieryhodne, ale aj takmer celý príbeh o jednoročnej pretvárke v snahe pomstiť sa. Škoda, že príbeh nebol ako posledných (akčných) 20 minút, vyznelo by to oveľa lepšie. K súbojom - určite by som privítal efektivitu na úkor efektu - teda žiadne podrezávanie tam, kde má súper kovový či iný pancier - pretože to nemá zmysel ani logiku. ()

Flopik

Po dopozeraní nie som bohvie ako nadšený. Clive Owen ma lákal avšak film sám o sebe má veľa nedostatkov. Až na pár svetlých chvíľ je akcia natočená dosť zle.Čo sa postáv týka tak aj napriek tomu že má film skoro 2 hodiny sa o nich nič nedozvieme a preto vám vo finále ani nebude ľúto ba čo viac ani nebudete vedieť kto to umrel. Hudba sa mi celkom páčila. Malo to potenciál no prevedenie nevyšlo tak ako mohlo. Za mňa medzi 2 a 3 * určite nie horšie ale ani lepšie. ()

HAL

Ironclad zremakoval Sedm Samurajů, Last Knights zase adaptují 47 Roninů - vzájemná fascinace historickými mýty a kulisami mezi Evropou a Japonském je zjevně bezbřehá. A hlavně funkční - osudovost "posledního boje za čest" sice v prostředí středověkých hradů a rytířů není až tak hladce uvěřitelná jako ta, která vychází z Japonského kulturního prostředí, ale s tolerancí vzhledem k béčkovému žánru a hojnému patosu je i tady bez celkem bezproblémová a jímavá. Hlavně tedy díky jehněčím očím Clova Owena, který tu hraje sice jen svůj standard, ale typově je tak přesný jak jen to jde. Máchat mečem každopádně umí, stejně jako všichni okolo, byť to nejsou úplně kung fu masteři, to spíš kamera a chudý vizuál dokáže naštvat. To ve zmíněném Ironcladu zvládli výrazně lépe. Pohodová rubanice na dobrou noc, kterou by slušelo zkrátit na adekvátní hodinu a půl. 7/10 ()

Zajímavosti (3)

• Ačkoliv to tvůrci snímku veřejně nepřiznávají, během tvorby filmového snímku se nechali přímo inspirovat dnes již legendárním a jen těžko překonatelným příběhem japonských róninů, tzn. samurajů bez svých pánů, mstících se na uchvatitelích právě za smrt svého pána, Genroku Akō incident (元禄赤穂事件). Tehdy, v osmnáctém století, byl příběh zaznamenán neznámým učencem, který jej exemplárně interpretoval jako absolutní oddanost samuraje vůči svému pánu, tzn. absolutní znak samurajského kódu Bushidō (武士道). Do této doby se popularizovanému příběhu dostalo velkého množství filmových, televizních, divadelních a dokonce i rádiových zpracování. Mezi nimi vynikají filmová zpracování Shijushichinin no shikaku (1994), Chushingura - Hana no maki yuki no maki (1962), Daichūshingura (1971), The Fall Of Ako Castle (1978), či operetní zpracování Chūshingura autora Shigeaki Saegusa z roku 1997. (Conspi)
  • FIlm se natáčel částečně i v České republice, a to především na Křivoklátě, v Doksanech, Kladrubech, Praze či na hradě Rábí.Celý závěrečný útok na zámek a cesta bludištěm z křoví se natáčel na zámku Dobříš. (Beckett51)