Recenze (25)

giallo

Velice netypický film, který bych popsal jako mix surrealistického psychologického dramatu s prvky thrilleru a gialla. Děj snímku sleduje portugalskou překladatelku Alice, jenž má noční můry a trpí ztrátou paměti. Tyto věci jí velice zneklidňují a rozhodne se, že jim přijde na kloub, protože díky nim ztratila práci. Odcestuje tedy do odlehlé rekreační oblasti Garmy na popud pohledu, který nachází doma. V Garmě se setkává s mnoha lidmi, kteří se jí zdají velice povědomí, ale zároveň se jí straní a nechtějí ji pomoci..... Film se vyznačuje bezútěšnou atmosférou, kdy hlavní hrdinka pátrá oč běží a všichni vědí více než ona a nikdo jí moc nechce pomoci. K tomu jeden tajemný dům s pávi a vše to připomíná jiné velice povedené atmosferické giallo The house with laughing windows. Docela mě mrzí, že musím dát nižší hodnocení, ale snímek se rozjíždí a je napínavý až po druhé půli. Škoda, trochu přepsat scénář nebo zkrátit stopáž a hned by z toho byl klenot italské kinematografie. ()

JohnnyD

Kto to tu taguje? Netuším, čo má toto spoločné s giallom. Teda okrem toho, že je to talianske a má to skvelú kameru. Iba tá a ešte výborná hudba sú na Orme zapamätania hodné. Zvyšok je len hrozne uťahaný a nudný mysteriózny/psychologický film, ktorý stojí na prepletenom tajomstve, ktorého odhalenie je predvídateľná rutina najhrubšieho zrna. Strata času. ()

Lima

Z tohoto filmu si odnesete hlavně to, že Vittorio Storaro (viz Coppolova ´Apokalypsa´) byl velmistr kamery, VELMISTR! Aniž bych dopředu znal, kdože držel ten báječný přístroj s optikou, hned jsem si všiml těch úžasných obrazových kompozicí, kterých je tu mraky, společně s kongeniální atmosférickou hudbou a vlastně celý film stojí jen na těch dvou složkách. Protože děj, ač si po celé dvě třetiny drží zajímavé tajemno, není nejsilnějším prvkem, což si uvědomíte hlavně v závěru, kdy se vyjeví pointa se sci-fi odérem a vy si z toho chcete omlátit hlavu o zeď. Tohle vám nemůže zkazit náladu, protože do té doby krásně plujete na svůdném tajemnu a vychutnáváte si ty nádherné obrazy. A také si všimnete, že Florinda Bolkan má krásný úsměv, škoda jen toho androgynního účesu, u Fulciho jí to s hřívou slušelo o dost víc :o) ()

choze

Kolem hrdinky se sice od začátku děje spousta podivností, kterým se snaží přijít na kloub, ale celé je to jakési nevzrušivé, nenapínavé, chybí tomu větší spád, nějaká ta vraždička, výraznější atmosféra/hudba... Takhle je to jen spousta rozhovorů na jedno brdo a procházení se krásnými exteriéry a interiéry. ()

corpsy

Rešpektujem názory ostatných. Sú vo vytržení z niečoho, čo mne, aj napriek jeho nepredvídavosti a totálnej mystickosti, skôr zaľahlo v ušiach. Nemal som v tomto smere chuť na žiadnu detektívku, ale na takto zmätenú estrádu, kde sa nedočkám ničoho, čo čakám...Hovorím nie. Záver je pomerne nejednoznačný, riešiteľný z každej možnej strany, ale dopracovanie sa k nemu, čo to trvá, čas je totižto relatívny...Ách jo! ()