Režie:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Carla Gugino, Bruce Greenwood, Henry Thomas, Carel Struycken, Kate Siegel, Chiara Aurelia, Jon Arthur, Jamie Flanagan, Ben PronskyVOD (1)
Obsahy(2)
Manželský pár Gerald a Jessie si vyjel za sexuálními hrátkami na osamělou chatu u liduprázdného jezera Kashwakamak Lake ve státě Maine. Jessie je při jednom milování právě uvězněná v poutech, ale nějak se jí to nelíbí - tím spíš ne po tom, co její manžel umírá na srdeční záchvat a daleko široko není, kdo by jí pomohl. Je donucená zápasit se svými vlastními vnitřními démony a potlačit vzpomínky, aby dokázala uniknout ze své nezáviděníhodné situace. Démonové ji však nepřestanou pronásledovat ani tehdy, když je volná... (text z přebalu knihy) (Nivenx)
(více)Videa (1)
Recenze (186)
Filmové zpracování Gerald’s Game má úplně stejný problém jako Kingova knižní předloha - námět zkrátka není úplně nosný pro celovečerní film / román a vydal by spíš na povídku / novelu. I proto je nutno ocenit, že Flanagan se s tím popral se ctí a v poutech trpící hlavní hrdinku nechává mluvit s duchem a zhmotnělým vlastním svědomím. Příběh se i díky tomu vine v trochu nečekaných, i když lehce klišovitých cestách a do poslední chvíle není úplně jasné, co jsou představy a co realita. Flanagan si pomáhá i docela slušnou vizuální stránkou a pár silnými momenty, jimž jednoznačně vládne dostávání se z pout, které je syrové a opravdu dost "nepříjemné". Dobrou volbou se ukázala být Carla Gugino v titulní roli, která je vynikající a i v těch slabších chvílích drží film nad vodou a hlavně díky ní stojí film za pozornost. Je trochu škoda, že příběh je těch flashbacků plný až moc a někdy se v nich divák ztratí, navíc se nestane vlastně nic, co by ho vysloveně překvapilo. Samotný epilog je pak trošku bizarní a až moc neuvěřitelný, což trochu sráží celkové hodnocení. Gerald’s Game není nic, co by zkušenějšího diváka nějak odrovnalo, jakožto příjemná žánrová jednohubka ale obstojí a zařazuje se k těm lepším kingovským adaptacím, kterých je pořád málo. 60 % ()
Bejt Flanagan, změnil bych několik detailů. Třeba osekal ty dlouhý flashbacky, zkrátil stopáž o dvacet minut, Carlu bych svlíknul úplně a natočil s ní nějaký hardcore porn číslo, aby bylo na co koukat, že jo. No ale ocenit musim toho tajemnýho bubáka, hladovýho Cuja a hlavně tu luxusní gore scénu, při který se i mně samou nechutností křivila držka. (60%) ()
Skvělá myšlenka o tom, co všechno se může podělat při troše manželském dovádění. Avšak v tomto případě je dílo naprosto nezvládnuté, neboť to co je nám zde prezentováno, jsou pouze tripy halucinace a k tomu ohromná dávka nudy a neustálého čekání. V tomto duchu je film zbytečně natahován až do nesnesitelné Hodiny a čtyřiceti minut. Přitom v ideálním provedení by se to celé dalo vmáčklo do mnohem zajímavější patnáctiminutovky. Každopádně za zajímavý nápad a závěrečný twist nemohu upřít jisté kvality a za každé dávám po jedné hvězdě. 35% ()
Tak tenhle fílm mě vážně dostal. Nejdřív jsem myslela, že mám film s Verou Farmigou. Vera nikde. Pak se to tvářilo opravdu jako erotický film, tak jsem se natěšila na nějaké to sado maso. A zase nic. Pak se z toho vyklubal psychologický thiller. Posléze horror. A nakonec kriminálka. Miluju takové filmy, které se neodehrávají jen na jednom místě. A které jsou překvapivé. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy Jessie (Carla Gugino) sedí s otcem na posteli jako dítě, můžeme vidět, že nejdříve sedí oba na levé straně postele (Jessie má polštáře po levém boku). Když ale otec odejde z pokoje a Jessie si lehne na postel, tak je na pravé straně postele (polštáře má tentokrát po pravém boku). (Habansz)
- Na začiatku filmu, keď manželia idú v aute, je možné počuť rozhlasovú správu o najnovších zločinoch vykrádača hrobov („The Moonlight Man“). (Pat.Ko)
- Je veľmi nepravdepodobné, že by airbagy auta pri takom silnom náraze ostali neporušené. (Pat.Ko)
„Ak si sama v noci na opustenom mieste a začneš volať o pomoc, si ako otvorené dvere. A ktovie, kto všetko ťa môže začuť. A vojsť nimi dnu.“ Spoilery! Boh jej odpusť, nevie, čo činí. To som si pomyslel, keď sa ma pani manželka spýtala, či si môže Geraldovu hru pozrieť spolu so mnou. Videli sme síce milión trilerov, ale aj tak. Kniha je ťažko psychologická a fyzicky drsná. Hardcore jazda pre silné žalúdky a pevné nervy. No zahliadla scénku, v ktorej je hrdinka pripútaná k posteli. Upozornil som ju, že to nie je erotika. Nedala si povedať. No a tak sme si to pozreli. Mám Kingovu knihu veľmi rád. Mnohým nesadla a pokladajú ju za jednu z jeho prvých zlých kníh v dovtedy mimoriadne silnom období. Mne sa však vždy viac páčili nehororové kingovky. Geraldova hra síce tak úplne nehororová nie je. Niektoré výjavy s putami sú len pre odolné žalúdky a „polnočný hosť“ tiež zabrnká na nervy. Opantalo ma prostredie, zápletka, postavy, i prekvapivé napojenie na Dolores Claiborne. Filmové spracovanie jednej z najrealistickejších knižiek Stephena Kinga sa chystalo strašne dlho. Jej hollywoodske peripetie sledujem najneskôr od roku 2009. Za ten čas sa hovorilo všeličo. Že to nakrúti Romero. Potom to chcel nakrútiť King osobne. Nikdy z filmovačky však nič nebolo. Až v roku 2017 sa toho chytil Netflix a réžiou poveril talentovaného hororového nováčika Flanagana (Oculus, Somnia, Ouija 2, Hush). Mnohé veci sa mi páčili. Obsadenie ústrednej dvojky (ako Greenwood, tak Gugino podávajú dobré výkony, hoci spočiatku som ich obsadením nebol nadšený). Pes. Nočný návštevník. Množstvo silných momentov ponechaných z románu (žranie, zatmenie slnka, súd). Dokonca, a to som vážne nečakal, že tam Mike dá, JE tu napojenie na Dolores. Tým ma dojal, fakt som veril, že to sem nedá. Ale dal a za to si ho vážim. Taktiež si zaslúži pochváliť za šikovné vyriešenie nefilmových momentov s hrdinkinými „hlasmi“; vo filme to bolo treba urobiť inak a Mike prišiel na to, ako. Čo sa mi nepáčilo? Jednoznačne výprava, teda jedna z najsilnejších vecí knihy. Tá je neuveriteľne atmosférická. Odľahlá chata pri sychravom jazere, hmlisté lesy, ponuro opustené chatky iných ľudí, depresívna jesenná výprava a mrazivé ticho, len zriedka narušené zaškriekaním kačice a z diaľky doliehajúcou motorovou pílou. Vo filme je z toho nudná luxusná chata pri mori (alebo to aspoň ako more vyzeralo). Žiadne mrazivé ticho, žiadna mrazivá jeseň. Zvláštne mi pripadalo tiež to, že „Mesačný muž“ (Lurch!) tu má v podstate len cameo a hrdinka z neho teoreticky žiadnu závratnú traumu mať teda nemusí (na rozdiel od knihy, kde šlo o oveľa prepracovanejšiu postavu). Napriek tomu je mu vo finále venovaný smiešne veľký priestor (vzhľadom na drobnučký priestor, aký mal dovtedy). Ono celkovo finále mi pripadalo čudne zostrihané a prirýchle: hrdinka sa z pút dostane v nezabudnuteľnej scéne za pár sekúnd, potom odpadne, potom je tam bubák a už sedí v aute, list, súd a titulky. Wtf? A pripadalo mi smiešne, že v roku 2017 je niekto šokovaný z pút v posteli. Napriek tomu prevláda spokojnosť a keby to bolo ešte aspoň o kúsok lepšie, skoro určite idem na 70%. „Tento list píšem pravou rukou. Stále to bolí. Ale to je v poriadku. Tento list MÁ bolieť.“ () (méně) (více)