Obsahy(1)
Dokumentární cyklus Kmeny, který mapuje současné městské subkultury, představuje desátý odvysílaný díl Meatheads. I když se u nás s termínem Meatheads setkáte spíš zřídka, angličtina takhle krásně pojmenovala kmen těch, kteří to s činkama myslí skutečně vážně. Ať už jde o kulturisty, liftery či silovkáře a nebo u nás zatím nejméně rozšířené vyznavače tzv. funkčních tréninků. Všechny spojuje touha se pořád vyvíjet a dávat na obdiv svou identitu závisející na rostoucích svalech i zkušenostech. Projekt Kmeny vznikl v koprodukci studia Yinachi a České televize, partnery projektu jsou městské projekty BU2R a Jägermeister. Díl Meatheads odvysílá Česká televize, ke zhlédnutí bude také na kmeny.tv. (Česká televize)
(více)Recenze (32)
Dva lidé, kteří posilují a dotáhli to daleko. Mistryně světa v trojboji a propagátorka moderních funkčních tréninků a klasický vzpěrač ze staré školy a mistr ČSSR jistě mají co říci. Hátle je k tomu však nedokáže popostrčit. Raději je tak vzdáleným pozorovatelem spadlých kotoučů a jedení bílků./// Kde jsou ti nagelovaní machové s popíkem v uších, kteří se narcistně pozorují v zrcadlech? Kde jsou ta vypulírovaná fitka s chlápky v těsných legínách? Kde jsou ty nešťastné tlusťošky nebo fanaticky cvičící vyžle? Kde je ta odvrácená strana v podobě týdny nevypraných a páchnoucích cvičebních úborů, ošklivých úrazů, scvrknutých varlat z nadužívání steroidů nebo smradlavých prdů v šatně způsobených obskurními suplementy? Kde je ten specifický slang, propracované cvičební plány, přísné jídelníčky a v emoční rovině rozbor motivace a přístupu jednotlivců? A hlavně: kde je Kamil? :( ()
Kultura okolo jedinců, kteří mají rádi fitness, toho má mnohem víc co nabídnout. V tomto případě jde podle mého názoru především o hodně špatně zvolené dva hlavní protagonisty. Pak to celé působí na nesportovce a ostatní nenávštěvníky posiloven tak, že lidi, co posilují nebo jinak cvičí jsou v podstatě osamělí, smutní podivíni a tak to rozhodně vůbec není. Když už chtěl režisér tuto dvojici do dokumentu zařadit, měl se poohlédnout i po někom akčnějším, kdo by diváky mezi tento kmen lépe zasvětil. ()
Staré, otřepané, ale stále platné přísloví: Když dva dělají totéž, není to totéž. U Rainbow, Tetování i Skinheads byly zpomalené či dlouhé záběry dokreslením atmosféry dění, popřípadě zdůrazňovaly důležitý detail. Měly pro svou existenci důvod, který se neskrýval v jejich délce, ale v jejich náplni. Hátle možná namítne, že přeci Pavla Kladivová říká, že výživa dělá 80% úspěchu, nicméně tím asi myslí něco trochu jiného, než abychom sledovali koše plné vajíček a krabičky s kašičkama. Hátle má přesně opačný problém než měly první díly Kmenů. Umí si vybrat dobré lidi, ale neumí je dostat do filmu. Bohužel. ()
Tento diel dokumentárneho seriálu je veľmi zovšeobecnený. V podstate som sa neposunul nikam vyššie z laickej úrovne vedomosti o tejto skupine. Dokument iba stroho mapuje pohľad na dvoch ľudí navyše rozličných generácií čo v konečnom dôsledku znie ako potenciál pre dobrý dokumentárny film. Nakoniec ale žiadna priama konfrontácia s okolím, žiadny väčší priestor pre poznanie súkromia. Nedá sa to ani obhájiť tým že je krátky, pretože je tam mnoho zbytočných momentov ktoré síce majú dobrú kameru , ale nič viac. ()
To vážně bylo smyslem těchto Kmenů vykreslit portrét prázdnoty a osamělosti života kulturistů? Jestli ano, povedlo se to dokonale. Jestli ovšem opravdu ano, postrádám smysluplnost Kmenů coby věrohodného projektu, tohle o žádné subkultuře nevypovídá zhola nic, pouze ukazuje výsek ze života dvou náhodně vybraných lidí... Ostatně to je Hátleho obecný problém, kterého jsem si už všiml u ,,dokumentu" Velká noc, proč vlastně točí dokumenty, když záměrně rezignuje na dokumentární stránku díla? ()
Galerie (4)
Photo © Česká televize / Karel Cudlín
Reklama