• USA Left Behind
TV spot

Zatímco Joel bojuje o přežití, Ellie vzpomíná na noc, která všechno změnila. (HBO Max)

TV spot

Recenze (185)

FaithZombie

Tentokrát celkem zklamání. Sledovat dvě teenagerky, jak objevují krásy dávno ztraceného světa je sice nejdřív zábava, ale omrzí se to. Chápu, že se milují a jsem za ně ráda, ale celé to blbnutí okolo mohlo být kratší. Závěr byl ovšem hodně silný, i když ve výsledku jsme se v ději celkově neposunuli téměř nikam. ()

kubas369

7/10. Epizoda zpracovává rozšíření Left Behind, které samo o sobě neni moc akční na druhou stranu umně davkuje přítomnost s minulostí a celé to funguje na jedničku, bohužel tady jsme seklí celou dobu v minulosti a je to zbytečně dlouhý. Největší problém je v rozdílu hereckých schopností obou slečen, protože Bella naprosto dominuje o to víc je ten rozdíl markantní. ()

BrooksW.Here

"You scared me." "That was the point." _____________ Po vynikajúcej šiestej epizóde som čakal, že každá ďalšia časť už bude iba lepšia a lepšia a latka bude mieriť už iba vyššie a vyššie, ale akonáhle som sa dopočul, že epizóda č. 7 sa od hlavného príbehu odkloní (podobne ako tretia časť), tak moje nadšenie tak trochu opadlo... V (už spomenutej) tretej epizóde mi takéto odklonenie nevadilo, pretože tam sa flashbacky aspoň trochu prepájali s prítomnosťou a aj konečný dojem z tej časti bol pre mňa naozaj silný, ale tu sa jedná o takmer úplne samostatne stojacu epizódu, ktorá na prvý pohľad nemá s hlavnou dejovou líniou spoločné skoro nič (tieto dva príbehy sú prepojené iba vďaka Ellie) a vo výsledku pôsobí ako mierne zbytočná brzda, pretože neprináša žiadny posun v príbehu, čo je v rámci celkového počtu deviatich epizód dosť nevýhodné... Som naozaj zvedavý, či sa to tvorcom podarí nejako solídne uzavrieť a veľmi dúfam, že záver nebude uponáhľaný (finálna epizóda má mať iba 45 minút!)... No v konečnom dôsledku táto časť aj tak predstavuje príjemný nadštandard, ktorý sa na nič nehrá a všetko zobrazuje pekne a obyčajne, tak ako to naozaj je... Jediná škoda je to, že sme sa nedozvedeli skoro nič o tom, čo bude s Joelom ďalej (na to som bol najviac zvedavý), ale aspoň mám o dôvod viac, aby som sa mohol tešiť na najbližší pondelok... ()

Lenka.Vilka

Další krásný díl. Sice jsem čekala víc prolínání s přítomností, ale na konci začne dávát smysl, proč to nemohlo být (čekala jsem, že Ellie odejde a někoho v okolí pozná nebo něco podobného a Joel bude dole sám, protože nevěřil tomu, že by odešla, přestože to po ní chtěl a do toho minulost) a bylo to moc hezký přesně takhle. Jinak, ono nebylo moc velký překvapení, co udělá Ellie po vystoupání schodů sklepa, to muselo bejt jasný i trubce. Ale bylo fajn sledovat ten konkrétní důvod, proč by to nemohla udělat jinak. Proto to závěrečný sevření ruky tak dojme. A už jsem poměrně otrávená (v dobrém!!!) z toho, že seriál tohohle žánru nejvíc funguje po lince postav a emocí. Což je paradoxní, protože kolikrát to pořádně nezvládnou jiný seriály. A to především ty, který to mají určený žánrem. ()

Litvicek

Narozdíl od ostatních epizod, tady jsem nečekal, že nějaká akce víc proběhne. Příběh se měl zaměřit na Ellie a Riley a to taky precizně doručil. Herecký a příběhový koncert. Výborný vizuál a zajímavý děj skrze celou epizodu. Neměl jsem výhrad a byl jsem šokován,  že Riley byla skutečně černá a tvůrci tam nepřeobsadili nějakou vietnamskou menšinu, aby byly jak se patří korektní, jako tomu bylo v jiných epizodách. Nádherně strávená noc v nákupáku a Joel prdící do spacáku a divák v očekávání, co se bude dít v dalším pokračování. A teď jdeme týden čekat :( ()

Zajímavosti (16)

• Všetko od fotobúdky až po hudbu, ktorá hrá v halloweenskom obchode, je preložené presne tak, ako to bolo v DLC. V epizóde však chýba bitka s vodnou pištoľou, ktorú Ellie (Ramsey) a Riley (Storm Reid) absolvovali vo videohre. (molcan2)
  • V DLC sa Ellieine flashbacky na Riley striedajú so scénami, v ktorých v súčasnej časovej línii hľadá v opustenom obchodnom centre zásoby na vyliečenie Joelovho zranenia. V seriáli je druhé nákupné stredisko úplne vystrihnuté, pričom súčasná časová línia sa obmedzuje na jeden dom. (molcan2)