Šílení kanibalové

• USA The Bad Batch

Vyhnaná do pusté země plné vyděděnců, hledá své místo někde mezi drogami napuštěnou pouštní komunitou a enklávou kanibalů. (Netflix)

Recenze (114)

Tereszka33

Jasone, Keenu, Jime? Kluci, do čeho jste se to namočili. Artová dystopie, to zní celkem dobře. Sexy Mamoa, Keenu Escobar, Jim, kterého nepoznáte, noha k obědu, hudba, záběry, to všechno je fajn, ale chybí tomu šťáva, je to nuda, vleče se to. O dialozích ani nemluvím, ty jsou totiž pod bodem mrazu, vlastně až u absolutní nuly. ()

Omnibus

S nákupním vozíkem po poušti courá, z odpadků čouhá mu beznohá coura.Sama nocí tmou II: pouští. Původní perská bajka o obřím lidožroutovi se srdcem na dlani, často i doslova. Amirpour a její LSD trip o těžkém životě imigrantů, jejich vykořenění, odcizení a po citu hladových (!) srdcích. Úvod je divoký jak kanibal, co už týden nežral, zraňující jak žiletkový drát a smrdící jak rozpálená pánev tisknutá na pahýl nohy. Potom Mad Suki Max zvolní, medituje pod hvězdami, sní (o rodině?) a bimbá si zbylou nohou ve vozíku z TESCA, vypůjčeném z Cesty. ARTOVÉ OKÉNKO: [][] Plné otázek. Má holčička radši svého králíčka nebo macechu? K večeři. Jak to, že Baba Voss vidí?!! Proč furt maluje? Zanítilo se mu snad umělecké střevo? A kolik metrů a z koho ho vytáhnul? Proč jeho nová družka tak držkuje? [][] To náhodu vím. Protože stará družka ji okrájela k nedělnímu obědu, na guláš. Pobavil Jim Carrey, který se do filmu vloudil inkognito, neb při castingu ho měli za bezdomovce. Naopak Keanu Reeves svého mesiáše zprasil. Celou tu pasáž (divákům film interpretujících) keců o společenské žumpě a jahodách bych šrknutl. Za to a za happy-meat-end s rodinkou u ohníčku hvězda dolů. ()

Aljak odpad!

A takto to dopadne, keď niekto popapá príliš veľa psychotropných látok. Nie, nenarážam na žiadnu z postáv (hoci aj medzi nimi sa našli kadejaké indivíduá). Ana Lily Amirpour musí mať zrejme bezhraničnú fantáziu, no zaujímalo by ma, či na tento film došla s čistou hlavou (tipujem, že nie). Žasnem nad tým, aké chujoviny už dokážu niektorí natočiť. Nič proti moderným žánrom, ale toto proste nie! ()

Tft

Ana Lily Amirpour cit pro vizuální stránku rozhodně má, u jejího prvního snímku A Girl Walks Home Alone at Night to možná ještě stačilo, tady už by člověk přece jen čekal o něco víc. The Bad Batch je film o Arlen, která je vyhnána ze společnosti kamsi do Texaské pustiny (očekávám že to tak v America začnou vážně provozovat a budou házet zločince přes zeď do Mexika), kde žijí ostatní zločinci a vyhnanci. Někteří z nich žijí v Útěše což je jakási osada pro ty co chtějí žít v rámci možností v klidu, ti ostatní žijí v poušti a vůně pečeného lidského masa jim není proti srsti. Co se musí nechat je, že The Bad Batch se do toho pouští pěkně zostra a první část filmu funguje výborně. Drsné prostředí Mad Maxovské pouště, ve které mimo Útěchu číhá nebezpečí všude, špína a skličující až Texasko Masakrová atmosféra navnadí na ryzí a drsnou podívanou. Film se od ní ale postupně stáčí nejprve k odplatě (to by ještě šlo), ale pak se vydává na zcela zapovězenou cestu drog, politiky a filozofické divno-lásky. Ana Lily Amirpour tak znovu spíše přesvědčuje vizuální stránku, ta příběhová není úplně o ničem, ale spíš tak postupně vyplyne do ničeho, přitom to mělo tak dobře našlápnuto. Suki Waterhouse mi dvakrát moc nesedla, její arogantní obličej a styl chůze mě těžce otravoval. Jason Mamoa v roli starostlivého otce kanibala docela ujde, ale extra třída to taky zrovna není a tak z celého filmu nejlíp vyhází Keanu Reeves, který je jakýmsi kníratým Ježíšem osady Naděje, vypadá jak pornoherec z devadesátek a i přes jeho filozofické rozpravy na konci mě bavil. Rád bych viděl verzi The Bad Batch, která by se víc rozjela tím směrem, který měla ze začátku, takhle je to za tři jen o fous. 59% ()

BoPo

Zo začiatku ako Mad Max a Hory mají oči v jednom. Následne sa však ukáže, že toto zdanie bol čisto vizuálny klam. Nič zásadné sa nedeje. To nič je popreplietané snahou o filozofovanie o zmysle života. To je našťastie či bohužiaľ, záleží ako Vám to sadne, striedané pasážami bez kecov. Vtedy si má divák asi užiť, aký hic to tam pri natáčaní bol. Vazbič z Hry o trůny a starý Neo sa tú prázdnotu svojou účasťou snažia rozptýliť. Márne. Jediné čo môžem pochváliť je účasť slávneho ksichtu, ktorú si vlastne za celý film neuvedomíte (a to je tam pritom jednou z hlavných postáv). ()

• Zatímco se obecně předpokládalo, že amputace končetin Arlen (Suki Waterhouse) byly dosaženy digitálně, většina všech záběrů je ve skutečnosti make-up efekt. K vytvoření požadovaných záběrů bylo zapotřebí spousty předběžného plánování a storyboardingu. (Caszidy)
  • Vzhledem k faktu, že film byl natáčen v extrémních podmínkách za vysokých teplot a primárně v exteriérech, tak nebyla použita soundstage pro nahrávání zvuků. (Caszidy)
  • Většina natáčení probíhala v Bombay Beach v Kalifornii. Bombay Beach je technicky stále částí Nilandu v Kalifornii a mnoho místních bylo do filmu obsazeno jako komparz. (Caszidy)