Režie:
Juraj HerzKamera:
Jiří MacháněHudba:
Petr HapkaHrají:
Marián Labuda st., Jiří Kodet, Miroslav Středa, Rudolf Hrušínský, Josef Dvořák, Karel Effa, Jiřina Bohdalová, Lenka Kořínková, Dagmar Havlová, Juraj Herz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Na mazané české podvodníčky nikdo nemá! Přesvědčí se o tom i obávaný italský mafián Marián Labuda... Mafián Carmello se provinil proti zásadám své organizace, když se pokusil oblafnout šéfa, a vysloužil si rozsudek smrti. Odsouzenec prchá před zabijákem přes Vídeň do Prahy, kterou mu rakouský kolega ve zločinu doporučil jako bezpečný úkryt. Nikdo z nich netuší, že Češi se za reálného socialismu naučili tolika fintám, že ostřílený italský profesionál nestačí koukat. Když si Carmello vyrazí poznávat noční život Prahy, stane se obětí podvodnice a přijde o šaty, peníze i pistoli. Tím ovšem jeho potíže ani zdaleka nekončí (oficiální text distributora)
(více)Recenze (120)
Parodie, nic víc, nic míň. Plná skvělých herců a občas i vtipných hlášek. Za jednu z nejlepších scének považuji "odzbrojování" Luďka Soboty, tohle mě rozhodně pobavilo. Roli Dagmar Veškrnové jsem nepochopila, totálně nadbytečná. Kořínkové a Stašové to slušelo a to je tak všechno. Při vší úctě k hereckým ikonám typu pana Hrušínského a Kodeta jednou stačilo. ()
"Berte. Vy si to jistě zasouložíte." Je až komické, jak komický není jen tento film, zcela zapadající do ranku sedmdesátkových a osmdesátkových ulítlých komedií, ale i pozadí jeho vzniku. Herz jej totiž natočil čistě jen z existenčních důvodů na žádost tehdejšího socialistického ministra vnitra. Komedii o italských mafiánech střetnuvších se a převezených malými českými podvodníčky v socialistickém Československu. No, řachanda jak prase. Naštěstí je to i přes jistou přestřelenou karikaturnost některých postav a zbytečně přehnanou ztřeštěnou náhodovost v závěru docela zábavné a oplývá to zajímavými postavami ve skvělém hereckém podání (Hrušínského kočičí pověry testující Padre, Herzův vynikající falešný Arab a i ta Kořínková se od Holek z porcelánu hezky vyvinula ve všech směrech). Jen nechápu, proč jsem o tom filmu dodnes nevěděl? ()
Krásná ukázka parodie na mafiánské filmy v českých reáliích - proč ne? Musíme to hodnotit z perspektivy normalizace. Navíc, se zřetelným Herzovým suchým humorem...řekl bych, že Sobotův kašírovaný symbol blbečka zde dosáhl vrcholu, vynikl možná víc, než v Jáchymovi nebo v Jen ho nechte, ať se bojí - akorát v podstatně menší roli, samozřejmě. ()
Buldoky nějak moc nemusím,můj soused má jednoho v bytě a vždycky je od něj poslintanej celej výtah. Herzův film,kde tohle prapodivné psí plemeno vystupuje,mě příjemně pobavil už v pubertě a baví mě i nyní,hold jsem se asi ještě z tý puberty nedostal,jinak bych asi pochopil,proč to tolik uživatelů strčilo do odpádku. ()
Již strašlivá expozice napovídá, že diváka čeká deprimující podívaná, a toto očekávání se také naplní vrchovatou měrou. Ani nevím, co mě na této „komedii“ skličovalo víc, zda to, jak se neúspěšně snaží parodovat italské (mafiánské) kriminálky (dokonce i přiléhavě mučivou Hapkovou hudbou), ukrutenstvím kostýmů a masek (z nichž odpudivostí vyniká zvláště ta Hrušínského), samoúčelnými nedějovými intermezzy, která se úporně snaží navozovat autentickou atmosféru, a nebo právě tou náladou, kterou skutečně vyvolává: normalizační. A věru – jak se tomuto rozpadajícímu se souboru scén, epizod a retardujících vsuvek naprosto nedaří vyvolat zdání parodie, vstřebat originalitu mafiánského filmu a vytvořit svůj vlastní, tak normalizaci vtěluje dokonale. ()
Galerie (41)
Photo © Filmové studio Barrandov / Karel Ješátko
Zajímavosti (13)
- Poslední natáčení Jiřího Hrzána, zemřel tragicky v průběhu natáčení a všechny scény s ním musely být přetočeny s nově obsazeným Miroslavem Středou. Film neobsahuje jediný záběr s hercem, ale Hrzán zůstal pietně kreditován v titulcích. (BoredSeal)
- V záběru, kdy Boháčková (Jiřina Bohdalová) v Amsterdamu předává kufr dívce, která vystoupí na mostě z amerického vozu, je možné spatřit dodávku, která projede kolem. V dalším záběru však lze zpozorovat, že díky americkému vozu by dodávka místem projet nemohla. (ČSFD)
- Ve scéně střelby v baru byly částečně použity ostré náboje, protože filmaři nevěděli, jak bez nich natočit rozstřílení barových zrcadel. (raininface)
Reklama