Kamera:
Tristan OliverHudba:
Clint MansellHrají:
Douglas Booth, Holly Earl, Chris O'Dowd, John Sessions, Helen McCrory, Eleanor Tomlinson, Aidan Turner, Saoirse Ronan, Jerome Flynn, Cezary Łukaszewicz (více)Obsahy(1)
Celovečerní snímek o malíři Vincentovi van Goghovi S láskou Vincent (Loving Vincent) navazuje na slova samotného génia, který jednou pronesl, že "může komunikovat pouze skrze své malby". Byl natočen kombinací hraného filmu a animace originálních olejomaleb. Přesněji řečeno 66 960 originálních olejomaleb vytvořených 125 umělci z celého světa podle 94 původních van Goghových děl. Slovy tvůrců by "rozložené obrazy dokázaly pokrýt celý Londýn nebo Manhattan". Jedná se o první film svého druhu na světě. Předlohou pro animované obrazy jsou hrané scény se skutečnými herci. V obsazení figurují jména jako Saoirse Ronan, Aidan Turner nebo Helen McCrory. Scénář vznikl na základě 800 van Goghových dopisů adresovaných především jeho bratrovi. Příběh vrcholí v červenci 1890, kdy se van Gogh léčící se z deprese postřelí do hrudníku a o dva dny později, ve svých 37 letech, na následky tohoto zranění umírá. Okolnosti jeho smrti nebyly nikdy zcela objasněny. (Bohemia MP)
(více)Videa (2)
Recenze (295)
Jaký by to asi musel být obsah, aby se vyrovnal této formě. Většinou si člověk na originální animaci časem zvykne a přestane ji vnímat. Ne tak zde. Rozhýbané obrazy fascinují od začátku až do konce. Pravdou je, že se film až moc zabývá smrtí, ale tím se dozvíme mnohé i o životě. Pavel Bobek zpívá v české verzi písně, která zazněla na konci "... a svět tě tak trýznil, tvou lásku splácel zlým, jen černé vrány nad hlavou ctí tvou mysl bolavou - svět nazval velkou vášeň šílenstvím... " ()
Optimistická žltá, ukľudňujúca modrá, žiarivé slnečnice, mandľové kvety ... a pritom hlava plná démonov a osud, ktorý sa s ním nemaznal. Myslím, že všetko to, čo si Vincent prial sa nakoniec stalo, kopec ľudí totiž jeho umenie chytilo za srdce. Úžasné spracovanie, vskutku krásna pocta ... tlieskam Dorote za ten skvelý nápad. ()
S láskou Vincent je detektivka a animák v jednom. Takhle se na to musí. Pro mě jeden z nejsilnějších filmových zážitků roku 2017. Zcela jedinečný a dokonalý "ručně" natočený animovaný film o posledních dnech života velkého umělce Vincenta Van Gogha a následném střetu událostí a teorií. Když jsem se dozvěděl, že film byl připravován sedm let a 100 světových umělců každý záběr ručně namalovalo na plátno, a že postavy byli točené se skutečnými herci a následně zabarveny, tak jsem si řekl, že takového filmu si opravdu cením, a hlavně jeho tvůrců, avšak celé to působilo spíše jako jeden velký experiment, než ucelené dílo. Zfilmovat život jednoho z největších umělců všech dob a ještě v animované verzi jeho vlastních děl je jedinečný nápad. Životy mnoha malířů jsou ve filmovém zpracování opravdu zajímavé. Egon Schiele, Francisco Goya či právě Van Gogh. Na filmy o těchto lidech chodím opravdu rád a zejména u Egona Schieleho jsem byl doslova unesen. Nechci stejně skvělý film Egon Schiele urazit, ale tou vnitřní poetikou bylo S láskou Vincent ještě o něco silnější. Schiele měl ale zase silnější, jak vnitřní, tak vnější vyprávěcí linie. Tím nechci říct, že S láskou Vincent, který byl ještě k tomu ručně malován, byl vystavěn hůře. Egon Schiele ho u mě o takových 5% porazil, ale to vůbec nevadí. Musím říct, že S láskou Vincent mohu po umělecké stránce přirovnat k hrané klasice Žízen po životě s Kirkem Douglasem. Duo Dorota Kobiela a Hugh Welchman se filmu skvěle zhostili a napsali výrazný a opravdu skvostný scénář, jenž kombinuje rysy experimentálního animáku a temnou detektivkou. Jednotlivé záběry byly jako Van Goghova galerie. Herci v čele s Douglasem Boothem a skvělou Saoirse Ronan byli všichni skvělí - jejich překreslení bylo fantastické. Bylo krásné vidět právě Van Gogha v barvě jeho vlastních děl. Clint Mansell je skladatel, kterého moc nemusím, za tento film bych ho ale nominoval na Oscara pro nejlepší hudbu. Hlavní téma The Night Cafe bylo překrásné. Přeji filmu, aby v kategorii animovaný film zvítězil, i když to bude s neméně skvělým Cocem velký boj. Tenhle film stojí hlavně na příběhu. Není to životopis. Je to film o teoriích, lásce, smrti, psychologii, a podává nám pozoruhodně obraz a poslední okamžiky života jednoho z největších umělců. Je to drsný, něžný a dech beroucí film zároveň. Finální scéna byla jedinečná. Délka je ideální. Ke konci to začne být lehce zdlouhavé na dialogy, ale stejně jde o fantastické dílo kterého si budu velmi považovat. Opravdu si cením těch, co ho kousek po kousku poskládali k sobě. U mě to nejlepší hodnocení. ()
-3* V tomto filmu jeho estetická stránka přebíjí veškeré ostatní atributy filmu a bohužel příběh mi taky nepřišel nijak nosný ani lákavý. Myslím, že na horším pochopení a pocitu z filmu měly velký vliv titulky, které odváděly pozornost od obrazu a s českým dabingem bych si ho mohl vychutnat víc, když už jsem nebyl obdařen slušnou znalostí angličtiny, či polštiny. Jednou se k němu asi vrátím, ale teď mu nedokážu dát víc než tři hvězdičky. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 2 /// STYL: 3 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()
Ak odhliadneme od hry s rozpoznávaním majstrových obrazov a kochaním sa dychberúceho vizuálu, veľmi nám toho nezostane. Dej sa vyvaril z Vincentových listov bratovi a kombinuje fakty s fikciou počas vyšetrovania majstrovej tragickej smrti. Pomyselný zápas formy a príbehu sa v tomto prípade bojuje ťažko - na stanovených pedantských pravidlách nemožno tvoriť komplikované príbehové linky s dramatickými presahmi, symbolmi a bohvie čím ešte. Loving Vincent je preto málo príjemný, staromilský experiment, hodiaci sa na nedeľnú kávu a mobilnú verziu. Dosiahnutá nádhera, pod ktorej plátnom sa toho viac neskrýva. Navyše z toho strašne bolia oči. ()
Galerie (46)
Photo © BreakThru Productions & Trademark Films
Zajímavosti (8)
- Celkem bylo využito 77 Vincentových pláten – tým výtvarníků tvořil jednotlivá políčka filmu v malých kójích ateliéru, přičemž každý se specializoval na konkrétní postavu příběhu. (ČSFD)
- Producent, spoluscenárista a spolu režisér Hugh Welchman se nechal slyšet, že by rád ve filmech tvořených olejomalbou pokračoval. Dále řekl, že by rád natočil horor podle Goyových obrazů. Nakonec dodal, že další životopis by už tímto způsobem nedělal. (Terminer)
- Film vznikal v britskej koprodukcii a predovšetkým poľských ateliéroch. (Paldiny)
Reklama