Někdo staví ploty, aby lidé nemohli dovnitř a někdo proto, aby nemohli ven. 50. léta, Pittsburg. Bývalý nadějný baseballový hráč Troy Maxson (Denzel Washington) se snaží zaopatřit rodinu ve světě, který mu klade jednu překážku za druhou. (Magic Box)

Videa (6)

Recenze (158)

Dan9K

Když jsem se po filmu podíval na trailer 2, tak jsem zjistil, že stačilo kouknout jen na něj. Tam je všechno a vypadá to pak, že se tam toho ve filmu děje hodně a že je to opravdu film! Ale do traileru dali všechny scény, co nejsou z dvorku a z baráku, nenechte se tedy zmást. Zbytek je jen z dvorku a z baráku totiž :-) Ale mě by divadelní hra jako film vůbec nevadila, ale ten obsah je naprosto marný, tisíckrát viděný, a není zábavný ani poutavý. Člověk po hodině kecání o ničem zbystří, ale to jenom proto, že se tam objeví to nejomšelejší téma ze všech - SPOILER nevěra KONEC SPOILERU. To je samo o sobě nosné, ale je to hrozně levné. Pak jsou tu ještě tři drobné linky, vztah k synům, práce a vzpomínky na minulost. Ale s výjimkou vztahu k jednomu ze synů je to dost nuda. Jediné, co se na tomhle dá ocenit, jsou ty herecké výkony, ale aby jenom to stačilo na supr film, tak to by mohli střihat jeden film denně. Herecké výkony musejí být prostředek nikoliv cíl. ()

eLeR

Strašne urozprávaný film, v ktorom sa skrýva príbeh jednej rodiny. Muž-manžel-otec, ktorý nehľadí napravo, ani naľavo, nepočúva a stále si rozpráva len to svoje. A vedľa neho žena-manželka-matka, ktorá sa tak veľmi snaží, aby začal počúvať. A tú ženu zahrala Viola na stodvadsať percent. Dokonalý výkon. ()

malylada

Denzel dokázal natočit konverzačku, která slovy dokázala zachytit vztahové záležitosti jedné černošské rodiny a nastínit černoškou společnost 50. let. Scénář je budován velmi chytře, včetně skvěle napsaných dialogů, které zachycují jednotlivé povahy všech zúčastněných a místy rozhovory gradovat takovým způsobem a intenzitou, ze které běžel mráz po zádech. Herci předvádí opravdové herectví a o veškerých nominacích na Oscary nebyl pochyb. Trošku mi vadila okatost, s jakou si šibalsky Denzel vystavěl one man show a s jakým nuceným důrazem se připomíná rasová tématika, která nehrála v tomto snímku takovou roli. I přes délku filmu jsem neměl pocit nudy nebo něčeho zbytečného. Za mě prvotřídní drama........8/10 ()

HOCKEYKA

Nádherná konverzačná záležitosť,hoci prvá polovica filmu takmer výlučne patrí Denzelovi a jeho monológom.Viem si predstaviť,aké ťažké musí byť pre človeka,ktorý na takýto ťažko stráviteľný oriešok nie je pripravený,zotrvať pri sledovaní tohto filmu až do konca a nijako mu to nejdem vyčítať,hoci hodnototenie ,,odpad"mi príde dosť prehnané a neverím,že takto hodnotiaci člen plytval šancami a videl viac ako prvú tretinu..Pre mňa je Denzel najlepším žijúcim hercom planéty a jeho neuveriteľne pôsobivý výkon v tomto filme ma v mojej bezhraničnej láske k nemu len utvrdil.Veľmi krásny a veľmi silný film,v ktorom herci predvádzajú čosi neskutočné.Len si to vyžaduje trocha viac pozornosti,trpezlivosti,sústredenosti a najmä to musíte milovať,proste milovať.... ()

lamps

Kdyby nebyla mizanscéna plná černochů, nikdo po tom filmu ani neštěkne. Samozřejmě naprosto rozumím panu Washingtonovi, který po rasistickém extempore na loňských Oskarech vycítil příležitost na zisk zlatého plešouna a snaživě ukuchtil dobový příběh, kde se za 135 minut mihne jediný běloch a řeší se sociální újmy na černošském obyvatelstvu a jejich střet s tradičními rodinnými hodnotami. Tahle komorní černá prácička má však tu nevýhodu, že je stále přespříliš divadelní a přespříliš sentimentálně strojená, aby prorazila u neutrálního diváctva, a hlavně je šíleně dlouhá a monotónní, vyrušující od neustálé potřeby spánku pouze okázalými hereckými výkony Denzela a Dvisové a několika vypjatými scénami ohledně střetu zásadového otce s idealistickým synem, které jako jediné zvládnou neutrálního diváka silně oslovit. Co naplat, že je to tak pěkně a realisticky natočeno, když samotný námět se utápí v průměrnosti daleko více než letošní oskarový ceremoniál v podlézavosti a trapnosti. Po bezprostřední zkušenosti s Fences a Moonlight mi nezbývá než ještě více cinefilně milovat Samuela "Motherfucking" Jacksona, tomu jsou Oskary viditelně u zadku. ()

• August Wilson, autor stejnojmenné divadelní hry z roku 1983, trval na tom, že filmovou verzi musí natočit afroameričan. Režie i hlavní role se zhostil Denzel Washington, který si tímto zopakoval svou roli z obnovené hry roku 2010, za kterou získal cenu Tony, stejně tak i Viola Davis, která si rovněž zopakovala svou roli. (Spidey3)
  • Keď sa Troy Maxson (Denzel Washington) bije so svojím synom na dvore za domom, používa baseballovú palicu. Môžete si ale všimnúť, že pri každom zábere ju drží inak. (Johnny.ARN)
  • Paramount Studios zvažovalo natočenie tohto filmu už v roku 1983, s Eddie Murphym. Nakoniec z toho nápadu upustili, pretože v roku 1987, keď by začalo natáčanie, bol už Murphy príliš starý. (Astonko)