Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

lesumir 

všechny recenze uživatele

A je to tady opět. Psychologicky laděný thriller z dílny největšího mistra ever forever Hitche, kde se nám vedle mystiky taky rozjíždí pořádná romanťárna! Co já bych bez něj dělal, vždyť všechny romantické filmy se můžou jít zahrabat. Tu dokáže nejlíp vykreslit on a k tomu přikořenit nějakou tou špionáží nebo úchylkou nebo čímkoliv jiným. Tippi se mi líbila už v Ptácích a Connery mi sedl. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Na mňa príliš zdĺhavé, neustále zbytočne pripomínajúce postihnutie mladej ženy. Také dve tri scény úplne zbytočné, pričom byť to o 30 minút kratšie, rozhodne by to malo lepší spád, a človek by neprepadal nude. Zlý film to nie je, téma je ako vždy Hitchcock-ovsky zaujímavá a pútavá, len som to zrejme Ja, čo sa nie vždy dokáže vcítiť do samotného príbehu. Každopádne, aspoň to vysvetlenie v závere stálo zato, a presne zato tá tretia, inak je tento snímok omnoho viac romantickou drámou, než thrillerom. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Psychologická štúdia ženy zasiahnutej traumou, o ktorej tušíme hneď z úvodu, lež netušíme kedy a ako k nej došlo a čo bolo jej príčinou. Strhujúci kolorit, odťažité herecké výkony (ale k atmosfére filmu nesmierne sa hodiace), hudba Bernarda Herrmanna dotvárajú netradičný milostný príbeh. Pri konštrukcii scenára boli pravdepodobne využité psychoanalytické štúdie, zohrávajúce úlohu pri celkovom vyznení diela, pričom v kontexte filmu nejde len o ich obhajobu. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Marnie je zatiaľ najslabší film od Hitchcocka čo som videl. O traumatizovanej žene, čo mala šťastie, že sa dostala do samaritánskej rodiny a hlavne manželovi planúcemu nehynúcou láskou k nej... no ako z rozprávky. Pravdou je, že to bolo až moc zamerané jedine na tú traumu, čo začalo veľmi rýchlo umárať. Čakal som aspoň na záver, že z toho vylezie niečo typicky Hitchcockovské, no žiaľ nedočkal som sa - banálne až strach. Keby som nevedel že film režíroval Hitchcock, tak ani neviem že to je on, totálne tu absentoval jeho rukopis, tak charakteristický pre iné jeho filmy. No, vyzerá to tak, že od tohto režiséra som to lepšie už videl, a že to môže byť už len horšie. Veľmi slabý priemer. 50/100 ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Možná, že Hitchcock natočil i lepší věci, ale osobně se mi to líbilo (navzdory mé averzi k filmům, jejichž název se nezmohl na nic lepšího, než použít jméno titulní postavy). Byť mě překvapilo, že Tippi Hedren mě zde moc nebrala - a to jsem jí byl v o rok starších Ptácích zcela okouzlen - možná je to proto, že ji zde po mém soudu - navzdory malému hereckému prostoru její postavy - zastínila Diane Baker, která je zde zcela úchvatná (mimochodem obě herečky jsou dosud naživu, což mě svým způsobem fascinuje). Během sledování jsem si mnohokrát uvědomil, jak skvěle je ten film odvyprávěný - v podstatě v každém momentu chce člověk vědět, co se bude dít dál - ta práce s pozorností diváka je zde podle mě prostě výborná, ačkoli ten film paradoxně podle mě vlastně moc napínavý není, a celkem bezproblémově lze předem odtušit, jak to celé dopadne. Každopádně i po těch letech to podle mě stále stojí za vidění, podobně jako je zajímavé si přečíst ve slavné knize rozhovorů Hitchcocka s Truffautem, co si o Marnii myslel sám Hitchcock, který za ústřední téma toho filmu označil fetišistickou lásku Marka ke zlodějce. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Natáčeno od 26. listopadu 1963 do 19. března 1964. (facojurka)
  • Tippi Hedrenová a Hitchcock spolu při natáčení příliš nekomunikovali. Neměli spolu dobrý vztah poté, co Hedrenová nebyla spokojená při natáčení jejich předchozího filmu Ptáci (1963). (ČSFD)

Reklama

Reklama