Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kadeřnice Žofka Stárková touží možná víc než ostatní dívky po slávě. Přízemní plány jejího snoubence Františka neuspokojují její bujnou fantazii. Náhlé popularity se Žofce dostane, když při cestě za autogramem objeví mrtvé tělo slavného tenoristy Helbicha a je zatčena pro podezření z vraždy. Helbich ve skutečnosti spáchal sebevraždu, protože ztratil hlas. Po propuštění z vězení dostává Žofka nabídku na hlavní roli v připravovaném filmu. Pochybná sláva jí poplete hlavu. Opustí skromný byt svých rodičů a odejde z kadeřnictví. Bohužel je brzy jasné, že pro herectví nemá nejmenší talent, a zoufalý režisér nechá film sestřihat tak, že z něj Žofka prakticky zmizí... (ČSFD)

(více)

Recenze (21)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Husa Žofie touží po slávě. 1) Svižný snímek očividně netrpěl nedostatkem financí. Poměrně velkoryse ukazuje dobové reálie. 2) Dvě m ve slově Telegramm a později u snídaně udivená otázka na sortiment: Jenom marmeládu? a samozřejmě dvojjazyčné nápisy. To jsou jediné odezvy na realitu. 3) Z dnešního pohledu je to ale nuda. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Holmanova Velká přehrada stavěla práci nad spekulantství, zde je v opozici proti "bláhovému" snění. Motiv obyčejné dívky, která se díky soudnímu procesu stane na chvíli celebritou, může připomenout muzikál Chicago, Antonín "Strýček" Jedlička zde prožije vrchol své umělecké kariéry jako čistič bot držící nohu A.Mandlové. A starý šatnář nakonec práskne v poznámce " kdepak ta vaše slečinka, to von měl jiný gusto", že pěvec Helbich byl zřejmě homosexuál. ()

Reklama

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Kadeřnice Žofka je bláhová až na hranici snesitelnosti, její snění o slávě, bohatství a ženichovi šlo celkem mimo můj záběr a ukvapený konec tomu příliš nepomohl.. Celý příběh o jedné lehce „pomatené“ zachraňují  herci na všech frontách a podepírají ho ze všech sil (Jaroslav Marvan, Jaromír Spal, Otto Rubík).. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Mám ráda staré filmy, ale tento se mi až tak nelíbil. Nebylo to v obsazení. Řada kvalitních herců, třeba Marvan nebo Mandlová se ve svých podřadných rolích ztrácela a Nataša Gollová to sama neutáhla. Představovala živelnou temperamentní moderní dívku snící o herecké kariéře, aby se ve chvíli, kdy ji díky soudnímu procesu a tím vzniklé popularitě dosáhne, změnila v leklou rybu. Těžko uvěřitelné. Za zmínku stojí výchovné ponaučení, že člověk se nemá cpát tam, kam nepatří. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Neuveriteľne hlúpy film, ktorý mi skazil celý večer. Táto melodramatická romanca je tak stupídna, až som sa podivil, že v tom čase už značne rozvinutý a skúsený Barrandov vyprodukoval niečo také. Veď to nedosahuje ani nenáročné kvality filmu, ktorý má "príjemne odreagovať" (Raoul Schránil). Gollová tú rolu prijala (alebo si ju vybrala?) celkom určite v náhlom pominutí zmyslov a celkom by ma zaujímalo, čo hviezdu na úplnom vrchole, akou bola vtedy Mandlová, zaujalo na tom scenári, že do toho šla, a to rovno ako podradný sidekick, dokonca v kameovej verzii. Režisér zorganizoval i veľkolepé kabaretné číslo, ktoré malo zrejme elegantne zatieniť tú veľkolepú sprostotu všade okolo. Nezatienilo, zvýraznilo. Ani neviem, prečo som tomu dal vôbec nejakú hviezdu, možno v náhlom pominutí zmyslov. Všetci sme len ľudia. ()

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v pražské Stromovce. (kosticka7)
  • V tomto filmu debutovala dvacetiletá Antonie Hegerlíková, která v roli kadeřnice Marty pronesla jedinou větu: "Na lodičkách je to hezký." (ČSFD)
  • Nataša Golová později přiznala kolegyni  Hegerlíkové svůj omyl, že neměla v úmyslu smlouvu na tento film podepsat, ale poté, co se dozvěděla, že Hegerlíková kamerové zkoušky udělala, smlouvu podepsala, ovšem netušila, že zkoušky  Hegerlíkové nebyly na hlavní roli. (Redyx111)

Reklama

Reklama