Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jak uniknout ženění? Zločince předstírat! Cyril Pondělíček (V. Burian) přijíždí na zámek svého synovce „bývalého hraběte“ a teď továrníka Pardona (J. W. Speerger). Tomu se na včerejším plese zalíbila jemu neznámá dívka, ale dnes dostává telegram od jiného továrníka, že si má podle úmluvy vzít jeho potřeštěnou dceru Fifi (A. Ondráková). Pardon vymyslí plán a uplatí svého strýce, aby se za něj vydával – přece se rozumí samo sebou, že ho dívka pak musí odmítnout a on může nalézt svou milovanou. Fifi se však nechá doma vyhecovat svým otcem a chce ho přesvědčit, že zásnuby oznámí do osmačtyřiceti hodin. Začíná série bláznivých událostí a hon kočky s myší vrcholící Pondělíčkovým výmyslem, že právě on je lupič a vrah Kanibal, který je mu identicky podobný, aby dívku konečně odradil od vdavek. Opak se ale stane pravdou a je jím fascinovaná. Do toho všeho se zaplete také Pondělíčkova bývalá milenka – jasnovidka Štefanie (B. Kysílková), co po něm devatenáct let pátrá, a shodou šťastných okolností také její dcera Olga (V. Hlavatá), po níž zase pátrá Pardon... Němý snímek Svatopluka Innemanna podle scénáře Josefa Skružného a Elmara Klose byl jednou z prvních rolí Vlasty Buriana a byl značně inspirován americkými groteskami. Film byl v roce 2008 zrestaurován a v roce 2014 získal svou virážovanou podobu. Hudebního doprovodu se poté ujala kapela Neuvěřitelno. (Česká televize)

(více)

Recenze (42)

sator 

všechny recenze uživatele

Chi....hudba mimo mísu... Pro rekonstrukci byl shromážděn dostupný filmový i nefilmový materiál, restaurátoři NFA provedli technickou analýzu, rozbor obsahu filmu a dochovaných písemných archiválií. Po analýze následovala rekonstrukce a laboratorní zpracování všech fragmentů. Konečným stadiem celého procesu bylo zhotovení dupnegativu a nové kopie – virážované podle původních kopií. Proces virážování, tedy chemického barvení filmové kopie, provedl za supervize restaurátorů NFA Jan Ledecký, jehož metoda virážování s přesností na jedno filmové okénko bez  toho, aby bylo nutno filmový pás stříhat a posléze znovu spojovat, je výjimečná. Náklady na restaurování dosáhly částky 1 115 000Kč. ()

d.beseda 

všechny recenze uživatele

Opravdová filmová lahůdka. Vidět Vlastu Buriana, mistra mluveného slova, v němém filmu, tak to mě upřímně zajímalo. Několik desetiletí téměř neznámý film, byl nově rekonstruován a promítnut divákům za doprovodu živé hudby. Když Michal Bregant (ředitel Národního filmového archívu) hovořil o jednom z vrcholu festivalu, moc jsem tomu nechtěl věřit, ale po skončení projekce, jsem mu musel dát za pravdu. Na to, že je film z roku 1927, obsahoval překvapivě i několik docela odvážných scének a v doprovodu moderní hudby působil snímek svěže, aktuálně a rozhodně musel oslovit nejen příznivce klasických burianovek. ()

Reklama

showxman 

všechny recenze uživatele

Film poplatný své době. V dnešní restaurované podobě, kdy projekce v kinech doplňuje trio Neuvěřitelno svým živým vystoupením, se jedná o specifický komponovaný zážitek, který by neměl uniknout žádnému náročnějšímu divákovi. Soundtrack se totiž náramně povedl a původní film dostal na novou úroveň. Resurekce se Neuvěřitelnu povedla dokonale a film, který neoplývá toliko vtipem a naopak často klopýtá v neoriginálním ději, se tak stává koukatelným i pro dnešního diváka. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Inu, na němé filmy prostě nemám nervy, zvláště pokud připomínají grotesky. 1) Moderní, i když sama o sobě příjemná jazzová stereo hudba umocnila exotické (rozuměj nepatřičné) vyznění snímku. Počítačem upravované titulky a další rekonstrukční zásahy ve svém souhrnu na mě působily, jako kdyby tvůrci vyráběli parodii na grotesku. 2) Hlavním důvodem, proč jsem film zhlédl, byl 36letý Vlasta Burian. I u něho však jsem měl pocit, že bez zvuku podává výkon jenom poloviční. 3) Cítím za vhodné zopakovat, že hodnotím filmy podle toho, jak se mi dnes zamlouvají a ne podle jejich přínosu dějinám či vývoji kinematografie. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Vynikající Burian. Dokonce bych se nebál říct, že Milenky starého kriminálníka jsou jedním z jeho nejlepších filmů. A to je co říct, když jde jednak o film němý, a jednak o film, který má skoro dvě hodiny. Ale stopáž je tady vytěžená naprosto na maximum. Film je naprosto báječně natočený, v mnoha momentech je zajímavý i vizuálně, je tu pár povedených efektů a třeba scény, ve kterých naprosto úžasná Burianova postava popisuje vraždy svých milenek, je naprosto neskutečná. Takhle dobře jsem se dlouho nepobavil. Parádní záležitost. Díky ČT za uvedení. Té stopáže se rozhodně nebojte, fakt to stojí za to. A to už od úvodních titulků. A mezititulky s dialogy postav jsou taky boží. Zvukové to sice může být o ťuk lepší, ale takhle taky super. 80%. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Film byl uveden na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech 2014. Před uvedením prošel rekonstrukcí a kolorováním. Pro rekonstrukci byl shromážděn dostupný filmový i nefilmový materiál, restaurátoři NFA provedli technickou analýzu, rozbor obsahu filmu a dochovaných písemných archiválií. Po analýze následovala rekonstrukce a laboratorní zpracování všech fragmentů. Konečným stadiem celého procesu bylo zhotovení dupnegativu a nové kopie – virážované podle původních kopií. Proces virážování, tedy chemického barvení filmové kopie, provedl za supervize restaurátorů NFA Jan Ledecký, jehož metoda virážování s přesností na jedno filmové okénko bez toho, aby bylo nutno filmový pás stříhat a posléze znovu spojovat, je výjimečná. Náklady na restaurování dosáhly částky 1 115 000 Kč. (sator)
  • Po premiéře napsal Josef Skružný podle vlastního námětu také knihu Milenky starého kriminálníka, ve které místo ilustrací byly použity filmové fotografie. Samostatně vznikla také divadelní hra. (NinadeL)
  • Jedná se o poslední němý film Vlasty Buriana. Zároveň se jedná o jeho čtvrtý film a první, ve kterém si zahrál dvojroli. (SeanBean)

Reklama

Reklama