Stará eskymácká legenda po téměř 1000 letech ožívá na filmovém plátně. Lovec Atanardžuat je neprávem obviněn z vraždy, a aby se zachránil před smrtí, prchá tundrou, pronásledován svými soukmenovci, vedenými zhrzeným sokem v lásce. (oficiální text distributora)

Recenze (68)

sud

Na začátek musím podotknout, že se mi film líbil a jsem rád, že jsem jej viděl. První eskymácký film, kteří si ho sami natočili a zahráli. Nádherná je krajina věčného ledu a zajímavé zvyky eskymáků. Bohužel jsem se ztratil v příběhu a sledovat tři hodiny eskymáky a zamrzlou krajinu bylo na mě trochu moc. Když si budu chtít v budoucnu vybrat nějaký film o eskymácích, podívám se raději na "Stopaře". ()

Fr

„DNES VEČER SE SEJDEME A NAVŽDY ZAPUDÍME ZLO, KTERÉ NÁS TAK DLOUHO SOUŽILO…“ /// Všechno je tak zkurveně bílý! Jestli jste na ty vejlety do jinejch kultur (a zrovna nemáte nic novýho z Islámskýho státu), vřele doporučuju tuhle zimní atrakci. Nečekejte nezapomenutelný herecký kreace (ty vole, i když možná…), Oscarovej příběh a odvážný sexuální scény (tak tady trochu kecám, protože – znáte to, ve stanu se votočíte a najednou máte péro v nějaký bábovce…), ale legendu o složitosti života eskymáka. Nejde vo to zjistit, že tam „za kruhem“ se to nehemží jadernejma fyzikama, ale spíš to, že přes maximální odlišnosti mají všechny kultury společný - ZLO. Opravdová kulturní lahůdka! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Když se mi postaví, musím dávat bacha, ať se mi nezlomí (ne vole, nejsu černoch…). 2.) Zatejká mi do iglů. 3.) Thx za titule ,,mechac163“ a „risokramo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

whitas

Na to, že je to film s velice jednoduchým příběhem, pomalým tempem, dlouhou stopáží a faktem, že jsem jej viděl v pozdní večerní hodině, musím říct že jsem se rozhodně nenudil. Kdybych se nepodíval kolik minut to trvá, přišlo by mi to jako standardně dlouhý film. Eskymáci jsou si zpočátku dost podobní, ale časem se v nich začnete orientovat. Eskymačky pro změnu vypadají spíš jako nafouknutí tuleni, ale mají svoje kouzlo. Kamera často uhýbá od centrálních bodů obrazu a svou vrcholnou práci dokonává při honičce nahého Atanarjuata (ne že bych byl obdivovatel mužských těl). Pokud hledáte nekonvenční a opravdu filmový zážitek, tenhle snímek je správná volba. ()

jondzavid

4 1/2 - Prekrásny film, ktorý očarí svojou bezprostrednosťou a komplexnou jednoduchosťou. Napriek skoro 3 hodinám vôbec nenudí a plynie si svojim tempom. Všetci (ne)herci svojim naturalistickým prejavom zapôsobia a aj vďaka ním a najmä čarovným exteriérom ožíva táto stará inuitská legenda v plnej kráse so všetkými emóciami. ()

lakikaki

Na to, že ide o prvý inuitský film, ide o prekvapivo kvalitný kúsok. Okrem fimového zážitku však diváka čakajú tiež informácie o každodennom živote Inuitov, ktoré sú minimálne tak rozsiahle ako z nejakého dokumentárneho filmu zameraného na inuitskú kultúru. 2 veci sa mi však na Rýchlom bežcovi nepáčili: 1.) Prvú polhodinu som bol trochu zmätený a strácal som sa v postavách, lebo všetci Inuiti mi pripadali rovnakí. :) 2.) Minútáž filmu je vyslovene smrteľná a skrátenie o takých 20 minút by snímku nijako neublížilo, poslednú hodinu som sa často nudil a mal som dosť veľké problémy prinútiť sa zotrvať v stave bdelosti (takéto filmy nie je dobré pozerať v noci). Inak ide o veľmi zaujímavý film, ktorý rozhodne stojí za pozornosť. ()

• Jedná se o první film natočený Eskymákem. (Pavlínka9)
  • Tento film je úplně prvním, ve kterém se používá jazyk Inuktitut. (formelin)