Obsahy(1)
Krátkometrážny film o tom, ako bádajúci astrológ zaspí a do sna sa mu vblúdi sudička, prinášajúca mu to, po čom najviac túži. Do sna sa mu teda dostáva vytúžený mesiac, ktorý má konečne na dosah a tak ho môže bližšie spoznať. V bláznivom sne o mesiaci mu ale začne robiť šarapatu čert... (T2)
Recenze (26)
Předchůdce Cesty na Měsíc (a v tom kontextu hezká ukázka, jak opravdu nesmrtelná „novátorská“ díla nepřicházejí z ničeho nic, ale jako logické vyvrcholení pokusů, hledačství, skládání a zabrušování fungujících kousků), už se sympatickou porcí fantazie, antropomorfními nebeskými tělesy, víc než jen náznakem příběhu a přehršlí triků, to celé pouhých deset let po Roundhayské zahradě. ()
Predchodca známeho filmu Cesta na Mesiac v podaní prvého filmového pána trikov Mélièsa. Nuž veľmi veľa heftov, veľa srandy, ale myslím, že to bolo trošku aj prehnané. Za približne 3 minúty tam asi chceli stihnúť, čo najviac a potom s tým koncom to bolo, tradičné prebudenie zo sna. Akože bolo to veľmi dobré, ale zrovna uchvátený som nebol. ()
Sporadická nostalgická sonda do praveku kinematografie, ktorá ma občas pochytí, najmä po požití ohnivej vody...čo by fanúšik filmi dal aby sa dokázal vcítiť do ľudí vtedajšieho obdobia a pozerak by sa na toto? Satanské obrázky? Obrovský progres? A čo by títo ľudia robili v dnešnom svete? Dokázali by prežiť jeden jediný deň? ()
Príbeh o bádajúcom astrológovi a o tom ako mesiac sa s nim pohráva v zasnenom príbehu, je na dobu vzniku vo svojom spracovaní a prevedení dekorácii, niečím úžasným, čo sa len tak nevidí, k tomu to výborne slúži ako vtipná groteska plná kikskov. /95%/ __Krátkometrážny film si pozri na: http://www.youtube.com/watch?v=0IE6GFvuoQ0&NR=1 ()
První scéna s dalekohledem, hvězdářem a Měsícem obklopeným mraky, který se coby namalovaný na tabuli spojí se Zemí v panáčka, je z výtvarného hlediska naprosto špičková, záhadná, člověk čeká, co tajemného se stane dál. Bohužel, tím, co skutečně přišlo, jsem byl poněkud zklamán. Na druhou stranu Meliese chápu, nemohl s tím nic dělat, protože sny se ovlivnit moc nedají. A já sám je mám daleko nudnější. ()
Galerie (1)
Photo ©
Zajímavosti (1)
- Snímek má oproti Mélièsovým filmům té doby trojnásobnou stopáž. I proto je v katalogu uveden pod třemi čísly 160-162, zřejmě i proto, aby mohl vybírat trojnásobek běžného vstupného. (Mr.Ocek)
Reklama