Režie:
Elia KazanScénář:
Budd SchulbergKamera:
Boris KaufmanHudba:
Leonard BernsteinHrají:
Marlon Brando, Karl Malden, Lee J. Cobb, Rod Steiger, Pat Henning, Leif Erickson, John F. Hamilton, Eva Marie Saint, James Westerfield, Tony Galento (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (142)
Marlon Brando tu je božský a hraje tak ako sa preslávil. Niečo si zamumle, hodí ten svoj rebelský kukuč a vy viete, že za tou rebelskou pretvárkou vidíte v jeho očiach dobro. Oscarový film z roku 1954 odvysielala STV 4.1. 2016! Neuveriteľné, ale i tak ďakujem. S jemným nadsadením by sa film V prístave dal označiť i za mafiánsky film, ale hlavne je silnou drámou s osudovou love story k tomu. Brando film suverénne ťahá, ale obklopený je i ďalšími skvelými hercami. Veľmi na mňa zapôsobil "presvedčovací" rozhovor v aute medzi Brandom a R. Steigerom ako jeho starším bratom. Ani jeden z nich nebol v ľahkej situácii...Až keď som si prešiel zaujímavosti k tomuto filmu, tak zisťujem, že celý Brandov monológ bol improvizovaný a pozmenil i celú scénu, ktorá mala vyzerať trochu inak. To je celý Brando...Mal na to cit a talent od Boha! 100%. ()
Klasický príbeh boja jednotlivca s väčšinou, ktorý potiahol hlavne jediný herec. Elia Kazan tu vsadil na Marlona Branda a urobil dobre. Už v tak mladom veku mal tento Pán toľko charizmy a hereckého talentu, že by ho mohol rozdávať hoc aj týždeň a stále by ho mal dostatok na ďalší nadpriemerný film postavený hlavne na jeho osobe. Príbeh boja jednotlivca s väčšinou, v tomto prípade s mafiánskymi odbormi, ktoré rozhodovali o všetkom, nielen o tom kto dostane prácu, tak vďaka nemu dostáva ďalší rozmer, rozmer uveriteľnosti a reálneho stvárnenia hlavného problému. Pravda, za všetkým treba hľadať ženu, ktohovie ako by chudák Terry premýšľal bez svojej prenádhernej Eadie (E. M. Saint), ktorá v jeho prípade poslúžila ako katalyzátor, i keď závere ho už v tomto boji za spravodlivosť trochu brzdila. ()
Je to tak uzasny film, ze si skutecne zaslouzi 8 Oscaru vcetne nejlepsiho filmu? Ani omylem! On The Waterfront ve skutecnosti neni ani dobry film. Krome nudy se zde vazne moc nenachazi a co ten hype okolo Marlona Branda? Jeden z nejlepsich hercu vsech dob? Come on, podle mdleho vykonu, ktery zde podal fakt ani ve snu (a opet oscarove ocenen). Ocividne dalsi rok, kdy akademici do jednoho jeli na houbickach. 2/10 ()
I presto, ze ve filmu chybi snad jediny zaber na more, velmi dobre je zachycena atmosfera v pristavnich docich. Pri sledovani filmu jsme se nemohl ubranit dojmu, ze je film misty dost naivni, coz trochu kazi celkovy dojem. V pristavu je mistrne natoceny film, snad po vsech strankach. Na co ale snad nikdy nezapomenu, je herecky vykon Marlona Branda, jeden z nejvetsich hereckych zazitku, jaky jsem kdy videl. Pro fanousky teto filmove ery a zanru povinnost. ()
Film V přístavu je skvělým vyprávěním o charakterním Terrym (Marlon Brando), kterak bojuje proti organizovanému zločinu, skrývající se za odbory v přístavním doku. To vše zcela ve stylu filmu noir, který je správně špinavý, temný, nepříjemný a neznadějný. Co víc si přát?! Říká se, že jde o nejlepší Kazanův film. Já jeho ostatní filmy neviděl, ale věřím tomu... ()
Galerie (62)
Zajímavosti (35)
- Roli Edie Doyle odmítla Grace Kelly, která místo toho natočila Okno do dvora (1954). (Kulmon)
- Počáteční rozpočet 1 milion dolarů film překročil desetkát již v počátku natáčení. (Kulmon)
- Slavná scéna na zadním sedadle taxíku vznikla díky improvizaci Marlona Branda a Roda Steigera. Podle scénáře měl Steiger Branda z taxíku vytáhnout a namířit na něj pistoli. Brando ale řekl Kazanovi, že nevěří tomu, že by něco takového udělal bratr bratru. Kazan nakonec s návrhem souhlasil a celý Brandův monolog o zkaženém dětství byl improvizovaný. (Cimr)
Reklama