Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)VOD (1)
Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Ta kamera je otřesná. Šifrovi se podařilo najít neokoukané téma a jeho scénář nepostrádá vtipu i napětí. Vietnamští neherci jsou poněkud kostrbatí ve svém uměleckém vyjádření. Kamera se snaží o moderní pojetí, ale na mě je to příliš moderní, chvíli jsou vidět póry na obličeji, chvíli se vše ztrácí v mlze, protože ostříme jen na pár centimetrů. Hudba je výborná, i když občas také zajde až hranici snesitelnosti, ale nikdy, na rozdíl od kameru, tuto hráz nepřekročí. Obdivuji tvůrčí odvahu, ať již co se tématu týče, tak výrazových prostředků, ale osobně bych dala přednost poněkud usedlejšímu vizuálu. ()
Velice dobré. Od obsazení hlavních rolí, přes neobvyklou práci s kamerou (točení z ruky apod.) až po vtíravý hudební podkres. Lenka Krobotová jako vyšetřovatelka velmi uvěřitelná (ačkoliv postava samotná mi chvílema lezla už na nervy). Syrový a napínavý. Sice malinko předvídatelný závěr, ale celkově dost rozsekávající mini-seriál. Jen 5. epizoda působí tak nějak jako "pojďme ten seriál kousek natáhnout, potřebujeme totiž 6 dílů". Z epizody "Den pravdy" bych nechal tak možná 15 minut a rozkouskoval je do dalších dílů. Ale chápu, že to ne vždy je možný. Celkově ale velmi příjemný překvapení. ()
Slusna fetacka krimi drama z CR. Dej je super, jednotlive diely na seba nadvazuju a atmosfera je cely cas na slusnej urovni. Zapletka je dostatocne zaujimava, ale zaroven pochopitelna a dava zmysel. Kamera v style Dogma 95 too much, ale napad ako taky okej. Ocenujem menej okukane herecke tvare v dolezitych ulohach. Najvacsia slabina su za mna vedlajsie herecke vykony, v kazdom diele to trocha tahalo uroven dolu, co je skoda. ()
Od seriálu Pustina mně žádný jiný český seriál nesedl tak jako Zrádci. Mají styl a št'ávu, neokoukané herce, z nichž vypíchnu postavy Davida a Reného a hlavně se vymykají stereotypní seriálové tvorbě České televize. Snad poprvé mně nevadilo ani mluvení herců přímo do kamery a i když si nedovedu představit, že bych to doporučil například svým rodičům, já osobně nemám s hodnocením nad čím váhat. ()
Zprvu to trochu působí jako další z řady kriminálek české televize posledních let, pro které mám sice slabost, ale člověk si posteskne, že už je čas točit taky něco inovativnějšího. A tím "inovativěnjším" Zrádci k mému překvapení jsou. Viktor Tauš je kapitola sama o sobě. Ač mám slabost pro ruční kamery a různé zoomovačky, Taušova kamera je hodně svérázná. Někdy je super, někdy to ale taky přežene a je spíše rušící. Když však pominu rozdováděné kameramanství, Tauš svým minisériím dává specifický umělecký otisk, který v české produkci obecně dost chybí. Občas je ta snaha o art trochu samoúčelná, ale hodně mě bavilo sledovat např. práci s barvami, využití pro českou kinematografii atypické architektury, významové propojení úvodního Largo a credits songy od Rottrové apod. Co ovšem Tauš dlouhodobě nezvládá si uhlídat je ozvučení, které je opět často vyloženě tragické. Miloslav Pecháček je ve své roli bezpochyby výbornej, ale pomalu celý první díl mu není ani pořádně rozumět a rozhodně to není problém výhradně jen jeho replik. Dějové každopádně raději nečekejte úplně klasickou krimi. Práce policie je tu spíš upozaděná nebo hodně stylizovaná. Je to hodně o postavách, které jsou mnohovrstevnaté a celkově nečernobíle napsané. Ač mi to ve finále přišlo na některých frontách do určité míry nedotažené, oceňuji bohatej a hravej scénář. Z rodinné večeře ve finálním dílu mi až bylo fyzicky špatně. Tak hutnou atmosféru to občas mělo a tak dobře to bylo zahrané. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Na adrese Milevská 20, Praha, kde se v příběhu nachází rozestavěný několikapodlažní komplex s bytem Hany Dangové, je ve skutečnosti přízemní budova samoobsluhy. (Martin_L)
- Děti Petry (Lenka Krobotová) a Lukáše (David Novotný) hrají dcera a syn David Novotného, Anežka Novotná a Josef Hugo Novotný. (hansel97)
- Kostel, ve kterém se odehrává Blažkův pohřeb, se nachází v obci Senetářov na Blanensku. (Mara97)
Reklama