Kapitola 4: Útočiště (S01E04)

(epizoda)
  • USA Chapter 4: Sanctuary (více)

Mandalorian spojí síly s bývalou výsadkářkou a brání farmáře proti nájezdníkům. (Disney+)

Recenze (100)

Ironfood

Variace na Sedm statečných, ve které má hlavní hrdina podobně jako kdysi Lee idiotský nápad ukrýt se uprostřed bojiště. Milostný románek s vesničankou působí hodně křečovitě a nereálně. Taktéž mě trochu zarazilo, že ačkoli AT-ST popisují jako téměř nezničitelný stroj rozsévající smrt, moc škody nenadělal a k zemi šel celkem svižně. A naděje, že se zbavíme zeleného pikaču, se bohužel ukázaly jako plané. ()

Kinofil

|| TV-14 || Disney/Lucasfilm || Zdá se, že si Ep. 4 udržela zajímavost a akční dění ze Ep. 3. To je dobrá zprává, protože se nám seriál přehoupl do druhé půlky, ve které nebude možné zpomalovat a zahalovat vše tajemstvím. I přes to, že jsem se dozvěděl o Mandalorianovi v tomhle díle nejvíc, pořád mám pociti, že mám jako vědět, kdo Mandaloriani jsou a těžko se tak k němu vytváří pouto. Ke komu se pouto vytváří snadno je Baby Yoda. Jeho roztomilost si krade každou scénu pro sebe až mám chvíli pocit, že je on hlavní postavou. Tvůrci rozhodně udělali šikovný krok a jakoby tušili, že se po Ep. 1 strhne internetové šílenství a proto má Yoda s každým dílem více prostoru. 80%. ()

Sany33

Príbeh: Mando je nútený uchýliť sa na opustenej planéte kde by ich nemal nikto nájsť. Nezaprie v sebe lovca a prijme prácu od miestnych farmárov, ktorý zúfalo potrebujú pomoc proti nájazdníkom. Prevedenie: Vôbec mi nevadilo že to vykráda staré westerny. Práve naopak neskutočne ma to bavilo a tá milostná story s dávaním si dole prilby no za mňa vydarený diel. 94% ()

TheDarKnig

Malý zelený přítel si krade všechno pro sebe. Úplně všechno. Ovšem neříkám, že jsem si neužil i tuto další planetární zastávku, která přebrala další tradiční westernovou/samurajskou zápletku. Jen škoda, že na tak malém prostoru se nedá vybudovat příliš velké napětí nebo rozvinout více některé postavy. Takhle si člověk užil alespoň další porci slušné akce, hezké nové prostředí a pár cool Star Wars odkazů + jednu opravdu atmosférickou scénu. Ale i přes všechny pozitiva prozatím asi nejslabší epizoda, kterou pro mě znatelně vylepšuje každá scéna s ušatým klukem. ()

The_soloist

Bryce Dallas Howard kouzlo Mandaloriana evidentně nepochopila. Jeho kouzlo spočívá v cynismu, osamění a lhostejnosti. K tomu všemu jsme se s tímto mechanismem epizody setkali asi 1000x. Hrdina odcestuje do nějaké vesnice, která není ničím zajímavá, zachrání před trapným nebezpečím ještě trapnější obyvatele a jde zase dál. Vždyť jen Stargate tento koncept ždímala asi 20x. K tomu všemu mi vyloženě vadila Gina Carano, protože ona hraje samu sebe. Pokud sledujete Rychle a Zběsile, je vám to jedno, protože je to v podstatě bezduchá mlátička, ale tady jen její MMA talent opravdu nestačí. ()

• V epizodě můžeme při vstupu do baru vidět Lotharskou Kočku, která se doposud objevovala výhradně v animovaném seriálu Star Wars: Povstalci (od r. 2014). Jedná se o přímý odkaz na tento seriál. (UncleMorty)
  • Režisérka Bryce Dallas Howard prozradila, že během natáčení této epizody ani jednou nepracovala přímo na place s představitelem Mandaloriana Pedro Pascalem. Důvodem byla jeho vytíženost na Broadwayi. Jeho scény proto odehráli doubléři a hlas byl přidán v postprodukci. [Zdroj: Filmozrouti.cz] (Kinofil)
  • Epizóda je odkazom na filmy Sedem samurajov (1954) a Sedem statočných (1960). Obsahuje rovnakú nosnú tému – miestni dedinčania si najmú skupinku profesionálov, ktorí ich majú ochrániť pred miestnou bandou a zároveň ich vytrénovať na boj o svoj domov. Rovnaký základ mala aj epizóda Bounty Hunters (2010) zo seriálu Star Wars: Clone Wars. (Piri)