Piano to Zanskar

Velká Británie, 2017, 86 min

Recenze (3)

Maximilianus

Pekný film a tá cesta s pianom bola určite náročná, ale zobrazenie tej cesty nebolo dostatočne autentické, čo je moja jediná väčšia výtka. 7,2/10. ()

Marze

Učitelka z Ladakhu v Himalájích v roce 2013 slíbila přinést do tisícileté vesničky Zanskar stoletý klavír. Podaří se jí to? Byl by to rovněž triumf hudby. Viděl jsem na hudebním festivalu Opener v Gdyni v Polsku. Takový meditační usínací monotónní dokument v němž na výpravě občas prohodí pár trapných slov Evropané s místními. ()

Hellboy

Spoilery. Takový feel-good dokument o jedné složité cestě. Postarší britský ladič pian před důchodem se rozhodl (zčásti ze své dobré vůle, ale z větší části asi spíše z hecu a bůhvíčeho dalšího) dopravit jedno pianino do odlehlé himalájské vesničky. Nejdříve ho rozdělá, přepraví letadlem, rozdělí jednotlivé kusy mezi nosiče a vypraví se na cestu. Po skutečně složité cestě ho konečně po hodině filmu dopraví na místo, složí dohromady a zahrají všem obyvatelům vesničky. Tadá. Následuje ještě dojemný epilog, co dnes dělají bílí protagonisté filmu (o obyvatelích vesničky se nedozvíme nic). Ladič pian ve filmu říká, že doufá, že udělali něco, co přetrvá, čemuž fandím, on sám ve stáří bilancoval nad svým životem, a svým činem (a tímto filmem) si zajistil "nesmrtelnost", ačkoliv loni zemřel a film je mu myslím věnovaný. Ale jakkoliv je film slušně natočený, vizuálně se na něj dobře dívá, tak je to fakt neskutečně rozvláčné, jeden z těch dokumentů, u kterých si říkám, že dnes lze natočit film skutečně o čemkoliv. ()