Reklama

Reklama

Nebeské dny

  • USA Days of Heaven (více)
Trailer 1

Film Nebeské dny, kritiky jeden z nejoceňovanějších filmů všech dob, je dojemným příběhem dvou mužů, kteří milují stejnou ženu. Richard Gere, uprchlík z chudinské čtvrti Chicaga čelí kvůli lásce k Abby (Brooke Adams) plachému, bohatému Texasanovi (Sam Shepard). Mimořádný filmový počin s působivou kamerou a podmanivým zvukem natočil scenárista a režisér Terrence Malick. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (232)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nebyl by to Terrence Malick, kdyby i obyčejné romantické drama nepovýšil na úchvatnou podívanou. Perfektní je zejména kamera, ale hlavní zůstává příběh těch čtyř postav, o nichž nám tu vypráví. Docela mne překvapuje, že krásná Brooke Adams v Hollywoodu neprorazila, z dvojice mužských hrdinů je přeci jenom zajímavější Sam Shepard a i mladá Linda Manz má zvláštní kouzlo (nebo to je také jen díky režiséru a kameramanovi?). Peripetie vztahů hlavních postav jsou doprovázeny různě idylickými či děsivými přírodními sceneriemi, obzvlášť nálet kobylek v makrodetailech vypadá jako invaze monster. A abych nezapomněl, ještě je tu výborná hudba. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Krásna príroda, nádherné zábery, príťažlivá hudba, zaujímavá Brooke Adams i Richard Gere v mladšom, ešte nestriebrovlasom vydaní a to je asi tak všetko. Avizovanú drámu som si všimol iba pri požiari vo funkcii insekticídu a avizovanú romantiku som asi prehliadol. Príbeh by som vtesnal do troch viet a hodnotenie som vtesnal do troch hviezdičiek. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Zvláštní a přitom neuvěřitelně krásné. Za tu Ameriku pastvin, mokřadů, vlnícího se obilí i opuštěnou farmu tleskám. Tohle byla Amerika začátku dvacátého století. První traktory, Ford model T a nezbytní kočující dělnící jezdící z farmy na farmu. Zamilovaná zápletka mi spíše překážela. Nic proti Shephardovi ani Geere, všichni hráli v pohodě ale rušilo mi to ty západy slunce a kývající se stébla trav ve větru. Kdo by to byl řekl, že tohle natočil člověk jehož Tenká červená linie patří vůbec k mým TOP filmům! ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Terrence Malick... osobnost, o které by se dalo napsat mnohé, ale seznam jeho filmů by nepokryl ani půlku stránky sešitu kdejakého školáka. Je to škoda, ale Malickovo umění a specifický styl je v každém jeho filmu velmi patrný. To je možná právě problém, protože tradičně "krásné" záběry a kamera působí vedle jinak obyčejného příběhu a i hereckých výkonu příliš osamoceně. U Nebeských dnů je to škoda dvakrát tak velká, protože sledovat bez ořezu Malickův obraz je vždy (pro někoho uspávacím) zážitkem. Kamera však není vše a ve filmu se musí trochu něco dít, na což Terence při svých pohledech na nekonečnou krajinu plnou obilí asi zapomněl. Možná to všechno byl jeden velká plán, který Malickovi vyšel a já to nepochopil, ale jinak jsou pro mě Nebeské dny krásně vypadajícím snímkem o poli, domě a pár lidech v něm a okolo něj... Žádné pocity, žádné emoce. Být tam více sněhu, tak tu "chladnost" pochopím... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Četl jsem, že tento film je jeden z vizuálně nejúchvatnějších filmů všech dob, takže jsem od toho čekal prakticky cokoliv. Byl jsem překvapen tím, jak mě Terrence Malick dokázal ze vteřiny na vteřinu přemístit z houpacího křesla na obilné pole, které je velikostně obrovské a kam se podívám, vidím samé lány. Lány, lány, lány...nic víc než samé obilí, no a o kousek dál žací stroje a kopu pracovníků. Do těchto nenápadných pracovníků zasahuje tento příběh. Nijak emotivně neburcuje, prostě se objeví, zařídí zkázu a zase si v poklidu odkráčí, vzájmu družstva, které se ze všeho dostane a dál zemědělčí, tak jak to má být. Kamera pracuje naprosto fantasticky, okolí je nádherné...a to kupodivu nesledujeme jen obilné pole....celkově každý záběr na sobě zanechá stopu umělce. Proto jsem asi pochopil proč je právě tento film brán jako jeden z vizuálně nejúchvatnějších vůbec. --- Nevím čí jsem - Tos nevěděl nikdy. ()

Galerie (98)

Zajímavosti (33)

  • Přestože byl film komerčně neúspěšný, Charlie Bluhdornovi, který řídil mateřskou společnost Paramountu Gulf+Western, se film natolik líbil, že nabídl Terrenci Malickovi milion amerických dolarů na jeho další projekt, ať už to bude cokoli. (Borrtex)
  • Filmové kopie, zvětšené na 70mm formát pro opětovné uvedení, byly nešťastnou náhodou ztraceny, když byla špatně interpretována interní zpráva společnosti Paramount, která požadovala zničení přebytečných kopií filmu Bouřlivé dny (1990). (Borrtex)
  • Jedná se o jeden z prvních amerických filmů, ve kterém byl použit kamerový steadicam k lepší stabilizaci obrazu. Jednalo se o prototyp Panaglide vyroben společností Panasonic. (Borrtex)

Související novinky

Malick workoholikem

Malick workoholikem

25.11.2016

Legendární filmař Terrence Malick nikdy netočil závratným tempem. Mezi Nebeskými dny a Tenkou červenou linií třeba nechal díru 20 let, od roku 2011 se ale podivuhodně rozjel. Po šestileté pauze… (více)

Seminář 70mm filmů

Seminář 70mm filmů

14.03.2007

Do Krnova na ne-anamorfní 2,2:1! Druhý ročník unikátní filmové akce Seminář 70mm filmů proběhne ve dnech 16.-18. března v krnovském kině Mír. Promítnuto bude 13 snímků a témata referátů se budou… (více)

Reklama

Reklama