Bratr a sestra nabourají Santovy sáně a pak musí celou noc zachraňovat Vánoce. Ještě že si Santa vždycky umí poradit. (Netflix)

Recenze (206)

borec999

Columbusov vplyv z producentského kresla cítiť a pre deti to bude zrejme fajn. Prvá polovica sa zdala fajn aj mne. Vtedy sme mali len 1 fantasy prvok vsadený do reálneho sveta a film nebol vyslovene štylizovaný pre dospelých ani pre deti. Po tom ako sa pozrieme do vreca, Santa odhalí XY svojich vychytávok a trikov a zaspievame si vo väzeňskej cele, je jasné na ktorú stranu sa film prikloní. Russell ako Santa Claus obstojný, film má vianočnú atmosféru a je dostatočne hravý a živý aby sa pri ňom detská cieľovka nenudila. Na mňa však tieto moderné rozprávky-nerozprávky nie sú a záver bol už tak sladučký a detský, že som ani nemal chuť ho dopozerať. 40% ()

haj

Po dlouhé době povedená vánoční komedie pro celou rodinu, která je přece jenom spíš pro mladší publikum, ale díky sympatickýmu hereckýmu obsazení v čele se Santou Plisskenem Russellem, pohodový atmosféře, spoustě vtipných scén, chytlavému hudebnímu číslu a animovaným elfům s násilnickými sklony určitě stojí za zhlédnutí i pro ty starší, kteří mají rádi Vánoce a americké vánoční filmy. Závěrečné cameo se dalo sice očekávat, ale i tak potěšilo. Určitě si film zařadím na seznam pro opakované zhlédnutí v průběhu dalších vánočních svatků. ()

BoPo

Kurt Russell je skvelý Santa. Jeho neotesaný šarm tiahne celý film. Veľmi príjemne prekvapili aj škriatkovia, ktorí ako tunajší doplnok strčia veľa iných ústredných animovaných bytostičiek do kapsičky. Akčné, nesnažiace sa byť vianočne rozjuchané, ale zároveň miestami sentimentálne vážne. V tých dobrých momentoch fakt dobré, ale prevládajú dojmy, že tá správna chémia neustále pretekala pomedzi prsty. ()

nash.

Nečekaná vánoční pecka a nejspíš vítěz mého vánočního filmfestu. Téměř akční jízda, která má na vánoční film nečekaný drajv, přitom je nabitá humorem a zábavnými variacemi klasických vánočních motivů. Současně ovšem stále skvěle funguje i jako vánoční film. A Kurt Russell získává titul nejlepšího Santy v dějinách filmu. Jeho vězeňské blues, vlastně vězeňský rokenrol, prostě neměl chybu. Bez čeho bych se ovšem obešel je zbytečná garážová scéna, která filmu nic nedává, ani ho nikam neposouvá, a pak samozřejmě animovaní elfové, kteří vypadají spíš jako zahradní trpaslíci a jsou nejen trapní, ale působí jakoby sem spadli z jiného, ovšem značně nepodařeného, vánočního filmu. Kurt na hrad… vlastně na Severní pól! ()

hrona

Kurt Russell představuje bez pochyby za mě jednu z nejlegračnějších a nejsympatičtějších vánočních postav filmových dějin. Scény s ním jsou výborné. Biják balancuje na příšerné hraně amerického patosu. Děti vzpomínající na umřelého tatínka, spousty objetí, spousta lásky, spousta vánočních poselství a dojáčků. Ale musím přiznat, že to nakonec docela ustojí všechnu tu přeslazenost. Jediné co je fakt přes čáru je dle mého názoru hudební vězeňské vystoupení. To už bylo opravdu za hranou, ale na druhou stranu blues mám rád a píseň byla skvělá. Je vidět, že ve filmu jsou peníze a relativně originální zpracování běžného nápadu. Rozhodně si biják ještě někdy v budoucnu pustím. Jeden opravdu z mála lepších vánočních příběhů za poslední roky, který mě svým způsobem tak trošku i katapultoval do 80-90 let. ()

• Na konci závěrečných filmových titulků je věnování pro Peggy. (Rominator)
  • Natáčelo se v Pinewood Toronto Studios v Torontu (Ontario, Kanada). (Rominator)