Jsem matka

• angličtina I Am Mother (více)
všechny plakáty

Po masové zkáze lidského pokolení se dospívající dívce vychovávané o samotě mateřským droidem obrátí celý svět vzhůru nohama, když se setká s jiným člověkem. (Netflix)

Recenze (183)

Lacike

Ďalšie komorné sci-fi z Netflixu v ktorom sa väčšinu filmu rozprávajú 3 postavy o nesmrteľnosti chrústa potom, čo nastal koniec sveta. Technická stránka je kvalitná, ale vzhľadom na komornosť snímku tu nemá čo ohúriť. Postavy film sami o sebe neutiahnu a príbeh neprináša nič nové, ča by sme už nevideli. Už mi tieto komorné postapo sci-fi lezú krkom. 3/10. ()

giovanni3

Solidní sci-fi s gradující atmosférou, slušnými efekty a skvělou kamerou. Děj není úplně dechberoucí a šel by říci několika větami, ale i tak za ty 2h nenudí. Clara Rugaard podala skvělý výkon. Celkově povedený film, který si klidně někdy pustím ( ne s titulky kde jde vidět vrchní půlka textu jako teď :D ) a kdo ví třeba i zlepším hodnocení. 3z5 ()

Milky.

Mno...občas mi přišla logika některých postav/UI celkem nelogická, ale jinak to nebylo až tak špatné podívání. Nevím jestli to bylo z nějakého festivalu, mně to jako klasická festivalovka připadalo. Low budget (ikdyž scéna na pláži mi přišla vcelku dobře renderovaná), komorní scénář, pár herců a borec v obleku robota. Robot je zahraný naprosto dokonale, tady je třeba hodně pochválit. Taky hodně oceňuju detaily, které lidi často ignorují, třeba číslo embrya hned na začátku. Já osobně nemůžu vlastně film nějak extra kritizovat k odpadu, mně se až na závěr líbil. Co mě vadilo byly blbosti jako že nějaká umělá inteligence dokáže tak dobře uhlídat hormonálně rozjebanou puberťačku tak, že není ani zvědavá co je venku. A že se Matka dokonce na noc i vypíná a nechává holku nehlídanou. Chápal bych to v úplné izolaci, ale ne s puberťákem, který může sledovat pořady a přenosy z "minulosti". Bohužel vyšší hodnocení zhatil závěr, který tak nějak shodil celý předchozí film, nemůžu věřit, že SPOILER Matka vyvraždí a dále vraždí veškeré lidstvo bez jakéhokoliv soucitu a najednou se tady nechá pubertální logikou zviklat a nechat buchtu s děckem bez hlídání v nebezpečném komplexu se zásobami schovanými ve skladech bez přípravy. Tohle mi přišlo hodně mimo mísu a spíše jako bezradná snaha jak ukončit slibné drama. Scénárista očividně věděl jak udělat napínavý příběh, ale už nevěděl jak jej uspokojivě ukončit. Jo a vyměnil bych Hilary Swank, silně nepříjemná herečka. ()

Lofrod

Neviem, neviem. Spracovanie fajn, film stale kladie otazky, preco toto? preco tamto? a toto je co? ano, fajn. ale ziadne odpovede. Uz ma prestava bavit tato moda filmov, ktore vas uvrhnu do deja po xxxx rokoch po nejakej katastrofe (vid. Quiet place, Bird box, Road, Cloverfield atd. ) pride mi to ako scenaristicka chyba s cestovanim v case. Pretoze poucka hovory ak nevies napisat scenar zakomponuj do neho cestovanie v case a vsetci ti zrazu uveria aky si genius. Z tohoto stylu pisania scenarov sa nam stava novy time traveling. ()

dan4815

Objevil se nám tu takový malý nešvar - scénáristé nechtějí dokončovat filmy. Ne, opravdu mám takové pocity u Netflixovek. Již několikátý film v řadě z produkce Netflixu se mi jevil jako nedodělaný. Náměty jsou super, začátky někdy dokáží pohltit, ale pak se to vždy zvrtne v podprůměrnou ukázku, jak by se to dělat opravdu nemělo. Atmosféra super, vizuální stránka také super, tempo také poměrně dobré, ale s příchodem postřelené ženštiny to jde slušně do hajzlu. To je jak postavit dobře první patro domu, a na druhé pak nechat poslat bezdomovce, ať si tam postaví své shit panství z všeho možného. Na jednu stranu to naivní embryo... dcera, krásně ukazuje naivitu, kterou by trpělo asi vše, co vyrůstalo v krytu bez ostatních lidí. Mnozí lidé jsou zmrdi, a celkově se za lidskost považuje i dekadentní chování a myšlení ve svůj prospěch. Swank nechtěla žít ve svém kontejneru sama, a tak využila naivity mladé slečny, která tíhla stejně po jediném - starat se o dalšího potrata. Abych filmu nekřivdil, někde vzadu nad krkem jsem cítil lehký pocit tlaku z lehkého filmového uspokojení. Ale nestačilo to na další hvězdy. ()

• Působivý futuristický bunkr filmu, natočený téměř výhradně v Adelaide Studios v Jižní Austrálii, byl postaven na zvukových scénách zařízení a v dílně Set Construction Workshop, které se nachází na předměstí australského města Adelaide nazvaného Glenside. (Trajektt)
  • Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na Sundance Film Festival v Utahu (USA). (BMW12)