Země na scestí

• Čína The Wandering Earth (více)

Zemi ohrožuje blížící se srážka s Jupiterem a lidstvo hledá novou hvězdu. Osud planety teď leží v rukou hrstky nečekaných hrdinů. (Netflix)

Recenze (133)

corpsy

Úvodné minúty sú akýmsi zhustením premisy jedného z najšialenejších a zároveň najzábavnejších katastrofických sci-fi snímkov minulého tisícročia, japonského filmu GORATH ( 1962 ). Vtedy sa matička Zem potrebovala odkloniť zo svojej dráhy titulnému planetoidu ( jadru mŕtvej hviezdy ? ). O zábavu postarané. A práve tento snímok a príbeh považujem za akési spirituálne pokračovanie, alebo za tak v dnešnej dobe moderne moderný reboot. Premenlivé CGI triky, patriotizmus, akcia rázna. Možno to nieje to najlepšie vo svojom žánri, ale chcel by som to vidieť na veľkom plátne, kam takéto príbehy patria. Echo pre distribučné spoločnosti. ()

Toren

5/10. Velký, hloupý, občas směšný ale slušně zábavný postapo blockbuster z velké Číny je mnohem snesitelnější než tamní epické fantasy eposy či ulítlé scifi ságy. Tahle mentalita nemusí sednout každému, takže chápu zdejší rozčarovanost - za mě ale úplně okay produkt. Samozřejmě nelze srovnávat s USA produkcí. ()

3DD!3

Slunce vyhasíná a tak se lidé rozhodnou přestěhovat planetu mimo sluneční soustavu... Brnkačka. Zajímavý nápad s netradičním vývojem, který stojí někde mezi čínským a americkým přístupem k hrdinství. Dramaturgie vůbec nefunguje (alespoň ne pro zápaďáka) a chování postav je často hodně mimo. Vizuálně působivé scény mají sice k dokonalosti od ILM daleko, ale fungují. Hlavně vcucávání atmosféry vypadá dobře. I když je to dost pitomé (zajímalo by mě jak moc se to odlišuje od předlohy Liu má fyziku obvykle zmáknutou) výborně to odsýpá a pořád se tam něco děje. Toulavá Země je takový čínský Armageddon. ()

Malarkey

Jedním slovem – mazec. Číňani doslova epicky zfilmovali povídku současně nejúspěšnějšího čínského sci-fi spisovatele, který stojí za trilogií Problém tří těles. A jelikož tuto trilogii mám aktuálně rozečtenou a jedná se o těžkotonážní technologické skvosty, nápad jsem kvitoval rozhodně s nadšením. Počítejte tedy s absolutním hard ci-fi námětem, do kterého ale tvůrci pro výrazný komerční úspěch vměstnali pár „haha“ momentů na úrovni českého Kameňáku nebo Babovřesek. Digitál je ale epický. Celá řada záběrů by si zasloužila zarámovat a navždy na ně nezapomenout. Když tedy přijmete námět a přijmete i pro laika nelogičnosti, které Vám tam úplně nevysvětlí, tak si myslím, že nemůžete nebýt nespokojeni. Tři hvězdy dávám hlavně proto, že film je určen především čínskému publiku a čínské nátuře. Některé jejich expresivní vyjadřování jsem úplně nedával. Zbytek ale pecka. ()

lamps

Asijská blockbusterová třaskavina, která se toho nebojí a sype na diváka od začátku jednu atrakci za druhou. Bohužel sama sobě občas nestačí ve kvalitě triků a hlavně se bere smrtelně vážně, takže naší planetu na procházce kolem Jupiteru má divák opravdu vztahovat k možným budoucím scénářům. Vypravěčsky přeplácané a užívající úsměvné zkratky (voiceovery trhají uši), ale zase natočené se zápalem a dostatečně vynalézavě, aby se ty dvě hodiny daly ve zdraví snést. Pro jednou zajímavé východní zpestření.. ()

Zajímavosti (3)

• Trailer na film bol prvýkrát predstavený 25.12.2018 v Čínskom múzeu pre letectvo a vesmír v Pekingu. [Zdroj: mtime.com] (Enceladus)
  • S tržbami 693 milióny amerických dolarů v Číně (700 miliónů celosvětově) se ke květnu roku 2019 jedná o druhý nejvýdělečnější čínský film všech dob. (Jirka_Šč)