Série(3) / Epizody(18)

Novinář se snaží vyrovnat se smrtí svojí manželky. Začne se chovat nevrle, aby od sebe odehnal ty, kteří se mu snaží pomoct. (Netflix)

Recenze (181)

cocrHeLL

Tak tohle mi fakt nesedlo... hromada sentimentálních, dojemných keců v hábitě Gervaisově černohumorným poker faceu. První serií jsem se prokousal i přes to, že už jsem to chtěl vypnout pod tou tíhou nudy, otravy a bezvýznamnýho tlachání o životě už u třetího dílu. Nakonec se to vyvinulo vcelku pěkně a jako celek to docela funguje... Pak začal první díl druhé serie a všichni vydepkaření protagonisti mleli furt dokola prakticky to stejný, jen se problémy posunuly jinam. Venezuelská telenovela v britském kabátě. Sorry, ale už to nedám a mám dojem, že s dalším sledováním bych musel hodnocení ještě snížit (už první díl druhé serie měl na něj vliv). ()

Litvicek

Mám z toho rozporuplné pocity. Ricky nám nadělil neskutečně silný příběh, doprovod tomu dělá specifický humor a nadhled. Spolu s hlavním hrdinou prožíváme jeho muka a minipříběhy postav, které jsme si oblíbili. Dvě série krásně gradují a na sebe hezky navazují, aby vznikla třetí a finální, kde se nestane prakticky nic nového a příběh jednoduše dojede na půl plynu k symbolickému konci. Takže jak to vlastně hodnotit? Super seriál s přesahy a silnou myšlenkou ale k plnému počtu něco chybí a ta třetí série nám to určitě nedodala. ()

Malarkey

Smutný příběh smutného Ricky Gervaise, který tu svojí depresi chce navalit na všechny kolem a všichni kolem jsou naopak tak v pohodě a fajn (až na právníka), že mít takové lidi kolem sebe je jednoznačný sen. Z depresivní záležitosti tak seriál Po životě udělal příjemnou feeling good pohodovku, kde Ricky sarkasticky hláškuje tak, jak kdyby zrovna slezl z pódia udělení Glóbů a sype to na obyčejné lidi, kteří se mu odvděčují vlídností a vděkem. Příjemná, odpočinková věc . Z fajnového anglického prostředí, kterému ty modré slunné dny nevěříte ani za pětník, ale necháte se tím příjemně uchlácholit. ()

Sarkastic

(Viděny všechny díly) „Proč jsi tak sarkastický?“ - „Protože pak nemám potřebu zabíjet lidi, včetně sebe.“ Tony je osina v zadku, brutálně upřímná a odporná k okolí. Důvod? Tu, kvůli které rád žil, už ztratil, takže trpí a dává to sežrat ostatním. Díky své „superschopnosti“ si totiž dělá, co chce. Dochází k „empatickému“ psychologovi, šikanuje pošťáka, navštěvuje otce, co „netuší“, má zvláštní úkoly pro prosti…sexuální pracovnici (!), štve kolegy, pohrdá svou prací (vede hraní na flétny společně s pudingy), drogy mu „dealuje“ bezdomovec, chodí venčit psa a pouští si vzkazy zesnulé ženy. První řada funguje takřka dokonale, druhá už je o něco slabší, u třetí jde cítit, že se Tony a ostatní loučí (ku prospěchu seriálu, další natahování by už bylo moc). Humorné situace si seriál ponechal, jen přibylo těch vážnějších a sentimentu. Celkově to vidím na ještě slabších 5*. „Co byste poradila ostatním, aby měli tak dlouhý život?“ - „Nechtějte to! Je to na hovno. Bolí už jen být naživu. Můj typický měsíc? První týden mám sračku. A další tři týdny? Nevyseru se vůbec!“ ()

PavelVanekArt

Ricky Gervais in his prime. První řada mě naprosto odzbrojila vtipem, smutkem, slovníkem a hereckou sebejistotou Gervaise. Byl v roli naprosto přirozený a upřímný. Nadávky z něj padali se stejnou kadencí jak i dobrosrdečné rady a každodenní situace na dně. Za zmínku stojí i panoptikum kolem hlavní postavy. S jistotou můžu říct, že každá postava v seriálu pronesla slovo CUNT. Absolutní strop byla scéna ve třetí sérii, kdy jde Gervais nasypat popel otce do místní hospody a barman ho vykáže ven, že bordel mu tam dělat nebude. Následně končí popel otce chrstnutý v puse barmana se slovy Doufám, že ti v puse skončil jeho čurák ty mamrde. Britský břitký humor v té nejčistší podobě. Super je i Diane Morgan se svou šílenou angličtinou a přízvukem. Seriál má sestupnou tendenci, ale není to žádná hrůza, jen se sarkasmus a smutek vyměnil za více vtipu. Proto nemůžu dát pátou. 4* a.k.a 85% ()

• Novinový titulek „Life of Brian“ odkazuje na stejnojmenný film Life of Brian (1979) skupiny Monty Python. (velkyvezir)
  • Tonyho pes se jmenuje Brandy a je rasou německého ovčáka. (Petr490)
  • Druhé rodné jméno Tonyho (Ricky Gervais) manželky je Jane, což je také jméno dlouholeté partnerky Rickyho Gervaise ve skutečnosti. (MeanWhile)