Tvůrci:
Dick WolfHrají:
Mariska Hargitay, Dann Florek, Richard Belzer, Ice-T, Christopher Meloni, BD Wong, Tamara Tunie, Diane Neal, Stephanie March, Dean Cain, Michelle Hurd (více)VOD (4)
Série(25) / Epizody(551)
-
Série 1 (1999) - 22 epizod
-
Série 2 (2000) - 21 epizod
-
Série 3 (2001) - 23 epizod
-
Série 4 (2002) - 25 epizod
-
Série 5 (2003) - 25 epizod
-
Série 6 (2004) - 23 epizod
-
Série 7 (2005) - 22 epizod
-
Série 8 (2006) - 22 epizod
-
Série 9 (2007) - 19 epizod
-
Série 10 (2008) - 22 epizod
-
Série 11 (2009) - 24 epizod
-
Série 12 (2010) - 24 epizod
-
Série 13 (2011) - 23 epizod
-
Série 14 (2012) - 24 epizod
-
Série 15 (2013) - 24 epizod
-
Série 16 (2014) - 23 epizod
-
Série 17 (2015) - 23 epizod
-
Série 18 (2016) - 21 epizod
-
Série 19 (2017) - 24 epizod
-
Série 20 (2018) - 24 epizod
-
Série 21 (2019) - 20 epizod
-
Série 22 (2020) - 16 epizod
-
Série 23 (2021) - 22 epizod
-
Série 24 (2022) - 22 epizod
-
Série 25 (2024) - 13 epizod
Obsahy(2)
Elitní oddělení newyorské policie, Útvar pro zvláštní oběti, pod vedením odvážné a soucitné kapitánky Olivie Bensonové, vyšetřuje a hledá spravedlnost pro oběti a přeživší ohavných zločinů. (SkyShowtime)
Videa (38)
Recenze (96)
Možná ještě lepší než Zločinné úmysly. Detektivové sice nemají tak velké charizma a jejich postavy nejsou tak psychologicky propracované jak ty v Zločinných úmyslech, nicméně tento seriál má velký mysteriozní nádech a místy temnou atmosféru a hlavně i dost dobře zvládnuté akce...a to se na televizní seriál opravdu cení!!! ()
Možná si jen nepamatuju první řady, ale ty poslední čím dál víc zavánějí propagandou "těch správných" hodnot. A propos, pokaždé mě zarazí, jak se Američané na jednu stranu neustále v rodinách přesvědčují, že jeden druhého miluje (odpověď "Já tebe víc"), na druhou stranu spousta synů oslovuje své otce "pane", ačkoliv snaha o gendorovou rovnost čouhá pomalu z každé věty. ()
Nebudu teď hodnotit kvality zpracování (režii, herce a podobně), ale obsah. Viděl jsem několik dílů seriálu a bylo to prašť jako uhoď. Scénář: nějaké ubrečené/patetické zneužívané dítko (oběť) se dostane do rukou kriminalistům, kteří o ničem nepochybují a s absolutní jistotou vědí, co je v dané situaci nejlepší (jsou to přece tý..profesijonálové/nacisti, ne?) a tito následně dopadnou bezcitného a zlovolného prznitele (ZLO). Happyned. Nic proti tomu, takových blbostí na nás Nova chrlí denně mraky, ale tento seriál má ještě několik "skrytých kvalit": staví se k perzekuování nevinných občanů jako k běžné věci (i kdyby to mělo zachránit jen jeden život!), bez jakýchkoli skrupulí v něm padají fráze jako "cenzura internetu je nutná", "nabouráme se do jeho počítače a stáhneme si data" a podobné absurdní pokusy o porušování osobní svobody. Zcela jasně si pamatuju na díl, ve kterém pan ústřední slizký představitel zákona během mrknutí oka rozhodl, že vniknou do pachatelova notebooku po internetu a získají potřebné informace (samozřejmě technicky úplně nesmyslně, ale o to teď nejde). Nad všemi těmito událostmi se nikdo sebeméně nepozastavuje, bere se to jako hotová věc a když se i ozve chabá námitka pochybovačova, je smetena ze stolu standartním "v zájmu bezpečnosti těchto dětí! (zdvižený prst). Závěr? Prostě mi to příliš připadá jako (jedna z..) hlásná trouba establishmentu, kterou se lidské/ovčí mozky postupně upravují na přijmutí věcí, které jsou nepřijatelné a které je teprve čekají. ()
Na tenhle seriál se dá dívat celé věky a nikdy se neomrzí. Nikdy jsem nebyla seriálový fanoušek, zoufale jsem se nudila už po několika dílech. Až do chvíle, než jsem asi před patnácti lety objevila Útvar pro zvláštní oběti a hlavně Marisku Hargitay. Role Liv Bensonové mě absolutně vzala za srdce tím, jak je v ní vyvážená láska, ochranitelství, pokroucená minulost i smysl pro spravedlnost, to vše zabalené do drsné slupky. Počet dílů, který by u každého jiného seriálu byl nervydrásající asi stejně jako Ordinace v růžové zahradě, je u Útvaru pro zvláštní oběti vyrovnaný tím, jak je každý díl originální a jak v každé sérii jsou dva nebo tři "ještě originálnější" díly, které se člověku vryjí pod kůži (namátkou 911, V utajení, Zebra, díl s Lesákem a samozřejmě únosy Bensonové Williamem Louisem) a vyrovnaností policejní a soudní složky, která kriminálce dodává oproti jiným šmrnc. Zapomenout nesmím ani na vztahovou rovinu, která je decentní a nepřehnaná, ale zároveň geniálně propojuje celé universum a veškeré díly. Oceňuju taky to, že detektivní metody nejsou přitažené za vlasy - žádné hologramy, kouzelné roztoky, které seberou DNA třeba i ze vzduchu, a zvětšení a zaostření fotky z kamerového systému s původní velikostí 2x3 pixely na 8K, odkud se pachateli dají spočítat i chlupy na bradě. Tyhle polosci-fi kriminálky vážně nesnáším a jen podporují důvody, proč mám tolik ráda Zákon a pořádek. Jsem zvědavá, jestli mě za dalších patnáct let přestane bavit, ale obávám se, že spíš asi ne. ()
Tři hvězdičky snad jenom za různorodost každého dílu. Svénář je opravdu vymakaný a kamera s hudbou nezaostávají daleko za ním. Snad jediné co bych tomuto seriálu vytkl je, že jakmile někoho vyslíchají zdá se být sebevědomí. Kdežto v normální životě je kdekdo z výslechu policajta rozklepaný, zvláště mělo by jít o policajty tohoto kalibru. Myslím, že své dělá i český dabing, jednak u v té sebevdomosti /dedukuju, originál jsem enviděl/ ale hlavně k většině postav se jim určený dabingový hlas nehodí. ()
Galerie (5 290)
Photo © NBC Universal Television
Zajímavosti (20)
- Rafael Barba (Raúl Esparza) zásadně neřídí auto. Členové týmu na to párkrát naráží vtipy o Uberu. (TaNya_)
- Raúl Esparza (Rafael Barba) kromě stálého obsazení v tomto seriálu hostoval také v jeho dalších verzích. V Právo a pořádek (od r. 1990) se objevil jako editor Denis Di Palma a v Právo a pořádek: Zločinné úmysly (od r. 2001) jako bývalý žalobce Kevin Mulrooney. (TaNya_)
- Roger Bart si v seriálu zahrál hned dvě různé postavy. V epizodě Closure (2000) to byl Benjy Dowe a v epizodě Twenty-Five Acts (2012) se představil jako Adam Cain. (TaNya_)
Reklama