Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postava příběhu, mladá zdravotní sestra Marta Kavanová, která stojí poněkud stranou obvyklého rozložení rolí mezi "četníky a zloděje". Je "pouze" lehkomyslnou manželkou, která se nezajímá, odkud její manžel bere peníze na její blahobytný a bezstarostný život. Netuší, že peníze pochází nejen z podvodných kšeftů s obrazy a šperky, ale také z loupežného přepadení menší pražské pošty, během kterého jeden z Kavanových kompliců zastřelil mladou úřednici a zranil policistu. Teprve po manželově nečekané smrti Marta zjistí, že byl zapleten do podezřelých obchodů a vzápětí je ve svém bytě přepadena dvojicí neurvalých manželových kompliců, surově se domáhajících peněz z poštovní loupeže, které měl Kavan na čas někde ukrýt.
Když objeví fotografie mlýna, který muž nedávno koupil, donutí ženu, aby je tam odvezla. Cestou je však zahlédne nesmělý ctitel Marty, mladý fotograf Ivan, který začne trojici sledovat. Pokusí se ženu zachránit, ale je přitom zabit jedním z padouchů, všeho schopným Dolfim. Vyděšená Marta se pokusí o lest a namluví mužům, že peníze jsou uloženy u jednoho přítele v Praze. Milenec Milan, kterého se pokusí zkontaktovat, jí však odmítne pomoci, a tak se situace Marty zdá bezvýchodná. Přestože Bareš již pochopil, že žena o penězích nic neví, agresívní Dolfi se nemíní vzdát a je připraven peníze získat za každou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (78)

sator 

všechny recenze uživatele

Po nedělním obědě se dá...a když nic tak je hezký pohled na Keslerovou V postsynchronech předaboval Zdeněk Svěrák- Eugena Jegorova, Zora Keslerová mluví hlasem Janay Andresíkové. Jiřího Klepla namluvil Jan Teplý. Těch předabovaných herců je mnohem více, těžko říct, proč  došlo k tak velkému předabovaní. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele

Rádobyakční film, kde nefunguje vůbec nic a působí to tak trochu jako parodie na sebe sama. Akčnost a spád nedělají honičky auty, prostě: "pane režisére Svobodo, musí se to umět...." Směšný je Pavel Nový (ostatně jako prakticky ve všech svých filmovýcg pokusech - s výjimkou komických), jediné, co ve filmu zaujme je Zora Ulla Keslerová, která na rozdíl od běžných hereček v tehdejších detektivkách snad jako jediná v celém filmu předvede to, co se od postavy jejího typu očekává. Onen detektiv, co leze po střeše byl příšerný a tak snad nejlepší scénou je onen tady již komentovaný výbuch bytu.....prostě akčnost jako hrom :-) ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Ke kriminálkám z období normalizace přistupuju většinou s rezervou, ale tohle není špatný film. Rozhodně alespoň námět byl výborný. Pak se to ale celé utápí ve spoustě hluchých míst, navíc s naprosto směšnou figurkou kriminalisty s kravatou zastrčenou ve véčkovém svetříku. Na svou dobu musel hodně provokativně působit luxus půdního bytu hlavní hrdinky, ale tenhle interiér měl ve scénáři své logické místo. A výkon u nás nepříliš známé Zory Keslerové, bývalé pornohvězdy v Itálii, nebyl vůbec špatný. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Zločin sa nevypláca. Pretože aj keď sa muž snaží vysokým životným štandardom plynúcim z lúpeží, falšovania obrazov a kšeftov so zlatom pripútať k sebe atraktívnu manželku, tá si milenca nájde. Kombinácia povinnej práce a zločinu snaživého manžela totiž pohlcuje totiž natoľko, že nestíha plnohodnotne ženu. Spravodlivosť predstavuje nezaujímavo pôsobiaci vyšetrovateľ, no napriek malej vizuálnej i celkovej telesnej atraktivite dopadne aj šelmovsky krutý typ zloducha. Subžáner akčnej normalizačnej československej kriminálky so sebou priniesol nahotu, neveru, násilie a akciu. A zároveň vniesol do týchto jednaní akúsi perverznú odpudivosť ostro kontrastujúcu so svetom prevládajúcich vyondulovaných trvalých, uniformnej šedivosti verejných priestorov aj panelákových interiérov a svetríkov z Ozety či Makyty. Veď si len zoberte - päť mŕtvych a nič poriadne sa nestane - nejaké vykradnutie lokálnej pošty, čo to je? Akoby normalizačných robotov ovládol v týchto filmoch (okrem Reťazí sa mi vybavuje ešte Smrť stopárok) kriminálny vírus, umožňujúci akčnú auto naháňačku či strieľačku v prefízlovanom priestore. Verejný zločin totiž v reáli mali v oku okrem oficiálnych policajtov bdelé pomocné stráže Verejnej bezpečnosti, strážcovia socialistického zriadenia v podobe členov Ľudových milícií a prešpekulovane dosádzaní agenti a iní posluhovači Štátnej bezpečnosti. ()

McIron 

všechny recenze uživatele

Slušná krimi z ranných osmdesátek, famózní je ten všudypřítomný bordel na ulicích, špína, otlučené baráky, lešení, co mělo zajistit, aby na lidi nepadala omítka...syrově natočené s pár dobrými výkony, hlavně Dolfi Pavla Nového sedí dobře...nejsem si jist, zda ve filmu hrají jak Z.U.Kess, tak Jana Andresíková, není naopak Andresíková ta, kdo postsynchronuje (přemlouvá) Kesslerovou? Mimochodem, když jsme u postsynchronů jinými herci, bylo jich tady víc než jinde, Jiřího Klepla namluvil Jan Teplý, Josefa Fouska Oldřich Vlach, lékaře na ARU v roušce namlouvá Jiří Pleskot a myslím, že to není on, velkým majstrštykem je Eugen Jegorov, jehož přemluvil Zdedněk Svěrák!!! Zkrátka v tomhle filmu se zvukař vyřádil. A samozřejmě král českých postsynchronů, herec, jehož hlas se objevil suverénně nejvíckrát v různých amplionech a minirolích v dějinách české kinematografie - Mirko Musil!!! Jeho hlas se objeví na začátku na poště!!! ()

Galerie (5)

Zajímavosti (5)

  • Film byl inspirován skutečnou událostí. Kriminalista Miloslav Dočekal, který případ vyšetřoval a na filmu spolupracoval jako odborný poradce, o něm ale řekl: „Pravdivý je jen popis události, vše ostatní je vymyšleno.“ (sator)
  • Hlavního ramenatého detektiva, který honí zločince po střechách, představuje neherec, ve skutečnosti právník a seriózní prokurátor. (hippyman)
  • Filmovanie prebiehalo v Prahe, Kladne a Klukoviciach. (dyfur)

Reklama

Reklama