To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

tron

Veľmi slabé. Nečudo, že to diváci odmietli a film na celom svete zarobil 96 miliónov (pri rozpočte 60). Bolo to prvýkrát, čo mi Ben Affleck prišiel vyložene nesympatický. John Woo dobre vedel, prečo v roku 1997 odmietol urobiť z výbornej TVÁRI TOHO DRUHÉHO sci-fi a zasadil jej dej radšej do súčasnosti (pôvodný scenár sa odohrával v budúcnosti). Pre toto. Nad scenárom nemá zmysel lámať si hlavu, logiku nemajú už základné veci (prečo hrdina nezabudol, že zabudol?). Nenápadité je všetko - dialógy, výprava, akcia. A holubica? Bože. Mnou kedysi milovaný režisér sa týmto filmom zrejme nastálo radí do kategórie režisérov, ktorým úspech ublížil (alebo ich to proste už nebaví). ()

Legas

Vize blízké budoucnosti v tomto filmu spočívá v používání dnešní moderní elektroniky (LCD monitory, přenosné DVD přehrávače). Plus nějaké to technické udělátko navíc (holoprojekce atd.). Takže místo plnohodnotné sci-fi je Výplata spíše hi-tech thrillerem. To je první věc, která mě zamrzela. Největším dějovým prohřeškem proti Dickově předloze je ale pointa, která je vyvrcholením povídky. Ve filmu je zbytečně vyplýtvána už ve čtvrtině (!). Důvod je prostý: akční finále. V Dickově povídce prakticky žádná akce není. Film ovšem natočil John Woo, který se bez ní bohužel neobejde. Problém je v tom, že akční scény brzdní zajímavý a napínavý děj filmové předlohy a zbytečně jej přetavují do méně logické podoby. Výplatu měl zkrátka adaptovat raději někdo jiný. Pokud pominu výše zmíněná fakta, i tak je Výpata nejslabším akčním filmem Johna Woo. Kde jsou ty časy Face/Off? ()

POMO

Paycheck si škodí tým, že sa tvári vážne. Alebo som prehliadol sofistikovaný zámer natočiť prvú komédiu podľa predlohy Philipa K. Dicka? Každopádne, John Woo bol tentoraz vyslaný do sveta, kde niet miesta pre biele holubice. A to znamená mrhanie ako jeho talentu, tak i toho Dickovho. Aspoň že Ume Thurman to sluší a John Powell servíruje ďalší super-cool soundtrack. Bez nich by to bolo total faux pas. ()

Spooner

Ježiš co tohle jako bylo???Tohle že natočil John Woo???tak to měl zase jednou velkej úlet.Kde jsou ty časy kdy točil vynikající akčnáky ve stylu Tváří v tvář.Je toho škoda mohla z toho bejt skvělá akční podíváná ale nakonec z toho je podprůměrná sci-fi s podprůměrnými hereckými výkony.Prostě velké zklamání.Ani nevim proč dávám 2* ()

mzss1

|45%| Bena Afflecka a tuto tématiku žánru mám velmi rád. Přesto mě to moc neoslovilo. V podstatě mě to ani nebavilo. Za úplnou ztrátu času to nepovažuji, jde i o to, že mě to prostě vůbec nevtáhlo do děje. Už prvních cca 30 minut bylo dost nezáživných a to je asi jeden z hlavních problémů. Pak už jsem se prostě nechytal. Mám i pocit, že je tohle směs několika filmů co jsem viděl. Vzdáleně mi to připomíná vydařený MINORITY REPORT a kupodivu i Bourneovky. Bohužel ale v nudně a místy i chaotickém provedení. Děj není nejjednodušší, ale přesto jsem ho víceméně pochopil. Nejvíc mě na tomto snímku bavily postavy. Ben Affleck tu byl klasický sympaťák a i herecky v této době to zvládl výborně. Aaron Eckhart, Uma Thurman a Pau Giamatti mě rovněž bavili. Hudba od Powella mi dost připomínala soundtrack k Bourneovkám. Místy se tu objevila různorodá akce, která mě až tak moc nezaujala, ale přesto byla dobrým oživením či vsuvkou k filmu, který mě moc nebavil. No, škoda, čekal jsem více. ()

Zajímavosti (19)

• V knižnej predlohe je súčasťou stroja času aj mechanické rameno, s ktorým možno manipulovať v minulosti. Toto rameno sa však vo filme neobjavilo. (Greenpeacak)
  • Za vývoj holo-monitoru získal Jennings (Ben Affleck) dne 22. prosince 2004 526 000 amerických dolarů a 19 centů. (Pyron)