To, co se zprvu jednomu inženýrovi zdálo jako skvělý nápad, jak získat miliony dolarů, se zvrtlo do stavu, kdy musí prchat, aby si zachránil holý život, a snažit se přijít na to, proč ho vlastně pronásledují. (Filmbox)

Recenze (446)

Ruut

No no bylo to těsné ale áááno Výplata je historicky druhým filmem ve kterém se mi líbil Affleckův HERECKÝ výkon. Sice to stále ani zdaleka nemá na cameo v Jay a tichej Bob, ale opravdu se jedná o solidně toporně minimalisticky zahranou postavu. John Woo tentokrát silně pokulhává za svou předchozí vesměs hogkongskou tvorbou. Příběh celkem tuctový. Určitě by byl Paycheck lepším filmek kdyby se nebral tak vážně. Průměrná oddechovka na jedno použití = Výplata. ()

Marigold

Obrovskou výhodou Výplaty je, že John Woo umí točit akční filmy. Její obrovskou nevýhodou je, že není čistě akční film, ale poslepovaný pokus o "chytré" sci-fi drama s hrou na "co bude v budoucnosti". Pokud si tedy z pomyslné účtenky Johna Woo odečtu výborně provedené akční scény, pár hezkých ohníčků a nápaditých choreografií, šklebí se na mě scénář děravý jako ementál, který si s logikou užil leda v hodinovém hotelu. Když na obrazovce má co explodovat, co uhánět, co svítit jako silvesrovská rachejtle, je Výplata velice zábavná. Jenže ono se v tom filmu bohužel i mluví a odvíjí se děj, který není ani náhodou komplexní, ani náhodou překvapivý a ani náhodou domyšlený. Navíc jeho větší část vleče do finále nevýrazný fešák Affleck, jehož inženýr Jennings si může o charismatu a šťávě takového Johna Andertona leda nechat zdát. Příběhem se plouží nepřesvědčivě, ve vyhrocených scénách působí vyloženě škrobeně... V podstatě jsem tedy zapomněl, že Výplata chtěla pracovat s napínavým thrillerem, protože struna rychle praskne a zbyde celkem slušná akční hoblovačka woovských kvalit. Nechybí bílá holubice. Chybí jen holubičí lehkost. 50% ()

EdaS

Pro mě to byly velice příjemné dvě hodiny - možná je opravdu lepší od nových filmů nic moc nečekat a být radši příjemně překvapen. Affleck je v pohodě (nechápu, co proti němu kdo má, tahle role mu padla), Uma nemá dost prostoru, aby mohla něco zásadního předvést, ale to není její chyba. Na "doplněk" hlavního hrdiny se po Kill Billovi už opravdu nehodí. Wooova režie je taky v pohodě, bavilo mě objevování narážek na Hitchcocka (Ptáci, Psycho, Na sever severozápadní linkou apod.), dostala mě i skvělá hudba, vykrádající Herrmana. Jednoduše shrnuto: přijemná odpočinková záležitost. ()

kOCOUR

Tvorba Johna Woo se vždycky nesla ve znamení ohlušujících výbuchů, ultrazpomalených záběrů na kráčející hrdiny a zálibě (přímo fetiši) v ručních zbraních, zabíraných ještě zpomaleněji. K tomu všemu dostal Woo ve Výplatě vrchovatě prostoru a jako bonus všechen svůj rukopis narouboval na zajímavý příběh. Jeho jednotlivé detaily sice není radno zkoumat z příliš velké blízkosti (hrozí řada fatálních otázek), ale jako poslepovaný a vratký celek na rychlé zhlédnutí funguje perfektně. Woo se vyžívá ve svých tradičních explozivních trademarcích, k tomu přidává samoúčelnou, ale nápaditou automobilovou honičku ze staré školy, ultrarychlé kamerové nájezdy, bullet-time, spoustu hi-tech hračiček a malých roztomilých nápadů a k tomu nechá hrát téměř geniálního Powella. Místy jsem této kombinaci přišel minimálně velice na chuť. Jistě si pár lidí bude stěžovat na určité až televizní momenty, ale Woo takhle dřív prostě točil, ten styl mu sedí a neviděl bych to tudíž jako obrovský zádrhel. Co bych jako zádrhel viděl, je prkenná, přehrávající a špatně nalíčená Uma Thurman, po Kill Bill neúprosně zaškatulkovaná spolu se svým pohledem do žluté teplákové soupravy, odkud ji už jen tak něco nevytáhne. Na druhou stranu, jestli mi připadal Ben Affleck nemotorný a prkenný v Daredevilovi, o to větší mám radost z jeho role ve Výplatě. Vládne slušnou fyzičkou, s tyčí mu to solidně odsýpá a občas předvede i nějakou vypečenější akční lahůdku. A to nemluvím o tom, že herecky dospěl od všech svých filmů minimálně o třídu. Podtrženo a sečteno, forma občas hodně přebíjí obsah, ale jinak jde o slušné řemeslo a film, za který se John Woo rozhodně nemusí stydět. ()

D.Moore

Philip Kindred nám zase rotuje v hrobě a bohužel za to může můj milovaný Joh Woo. Z celého filmu mi utkvěly v paměti dvě scény - zručně natočená honička motocyklu a automobilů, která je doopravdy akční a "wooovská", ačkoliv ne zrovna originální a dvakrát nápaditá (projíždění kontejnery a rourami ovšem potěšilo) a závěrečné zúčtování ve "skleníku". Jinak nuda, nuda, šeď, šeď... Next s Nicolasem Cagem bylo lepši, ačkoliv ne o moc. ()

Zajímavosti (19)

• 20 předmětů, které Michael vytáhne z obálky jsou – sluneční brýle, balíček cigaret, lístek na autobus, diamantový prsten, sponka, lísteček z cukroví, klíček údržbáře, zapalovač, sprej na vlasy, krabička zápalek, propustka do Allcomu, klíč k BMW, zrcadlo, známka, kuličková ložiska, klíč, půldolar, křížovka, kulka a hodinky. (HellFire)
  • V originální předloze Paycheck od Philipa K. Dicka si Jennings pošle naprosto jiné předměty, kterých je navíc jen 7. Byly to – šifrovací klíč, útržek jízdenky, stvrzenka k balíčku, kousek drátu, polovina pokrového žetonu, kousek zeleného oblečení a lístek na autobus. (HellFire)
  • V knižnej predlohe je súčasťou stroja času aj mechanické rameno, s ktorým možno manipulovať v minulosti. Toto rameno sa však vo filme neobjavilo. (Greenpeacak)