Reklama

Reklama

Obsahy(1)

3 herečky, 3 pokojíčky, 10 dní a 2458 potenciálních sexuálních predátorů. Radikální experiment otevírá tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Tři dospělé herečky s dětskými rysy se vydávají na sociální sítě, aby v přímém přenosu prožily zkušenost dvanáctiletých dívek online. Ve věrných kopiích dětských pokojů chatují a skypují s muži, kteří je na netu aktivně vyhledali a oslovili. Drtivá většina těchto mužů požaduje sex přes webkameru, posílá fotky svých penisů a odkazy na porno. Děti jsou dokonce vystaveny vydírání. Dokumentární film Barbory ChalupovéVíta Klusáka vypráví strhující drama tří hrdinek alias „dvanáctiletých dívek", pro které se účast na experimentu, od castingu až po osobní schůzky s predátory pod dozorem ochranky, stává zásadní životní zkušeností. Predátorské taktiky se postupně obracejí proti svým strůjcům: Z lovců se stávají lovení. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (724)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,A nevadí ti, že je mi 12 ?'' ---- Předně musím upozornit případného diváka, že tento dokument existuje ve dvou verzích. Obě jsou stejné, stejně dlouhé. Jen ve verzi pojmenované V síti 18 + jsou videa obnažených mužů nerozostřená a v plném rozlišení. Já osobně viděl verzi do od 15 let a měl jsem tedy štěstí, že jsem byl ztopořených penisů pedofilů ve FULL HD ušetřen. Ony stačily jen ty rozmazané kontury těch odporných kreatur. Klusák to měl u mně od posledního dokumentu trochu rozlité... Po té, co veřejně ukřižoval nácka Daliborka (který byl hlavně blbem) jsem jeho dokumentární tvorbu přehlížel. Musím ale uznat, že tady opravdu tnul do živého a sám jsem byl zděšen co všechno za úchyláky a v jakém množství se ve virtuálním světě prohání a jak moc jsou jimi mladé a hloupaté dívenky ohroženy. Klusák udělal naprosto dokonalou past, které nadržený pedofil nemohl odolat. Udělal konkurz a vybral tři dospělé ženy, které však vypadaly jako dospívající dívky kolem 12 let. Drobné postavy dokonale dokreslilo líčení a oblečení. každé z ,,dívek'' byl v hale udělán pokojíček a kompletní výbavou dvanáctileté teenagerky... Plyšáci na posteli, obrázky vodovkami na zdech, školní taška u stolu, na polici knihy o Twilight... každé byl založen profil a prakticky ihned se kolem nich začali rojit predátoři... Fakt jsem byl v šoku, protože dotyčným nešlo jen o to ukojit se před mladým teletem, popřípadě chtěním aby také něco ukázalo... řada z pedofilů začala postupně vydírat a někteří se dokonce s dívkami osobně setkali a plánovali společný víkend v hotelu či na chatě... A nevadí ti že je mi dvanáct? ,,Ne, mně to nevadí ! '' zněly odpovědi všech. Bylo super, že Klusák k natáčení přizval sexuoložku, psychologa a právníka. Také bylo super, že dívky měly kodex chování - tedy samy se nesměly nabízet, provokovat atd... měly jen odpovídat a reagovat na predátora. Tím je dokument velmi autentický a nezpochybnitelný. Výsledek je šílený. Většina dnešní omladiny je na sociálních sítích. Řada rodičů respektuje jejich soukromí a neleze jim do mobilů, tabletů, PC... Zároveď ale často vůbec neví co tam dívky dělají. Navíc je to často v období začínající puberty, domácích neshod s rodiči, pocitů osamělosti i počínající sexuality. A na taková mláďata pak čekají tam venku opravdoví dravci. Někteří jim ..jen'' dost brutálně hned od začátku naboří jejich představy o milostném životě. Ti horší je pak při vydírání často přinutí i k sebevraždě nebo mohou na nějakém odlehlém místě ublížit... Jak se tomu bránit? Udělat team školaček napojených na kriminálku a pedofily vyzobávat jednoho po druhém ? To už je jen hašení požáru sklenkou vody. Základ je v rodině a důsledná prevence. Tento dokument se fakt povedl byť vám z něj bude zle. Nemohu jinak než dát za 5 * * * * * ! ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Vyjadřují se k tomu všichni, a tak přidám několik vlastních postřehů, byť větší problém než s dokumentárním blockbusterem V SÍTI mám s jeho dosavadní kritickou reflexí, která má převážně obdobu přejatých presskitů s několika přidanými dojmy, max. snahami o až urážlivě zevšeobecňující interpretaci. Dokumenty Víta Klusáka si cením z těch důvodů, pro které jiným vadí: kombinování různých modu dokumentu a přechody mezi nimi v rámci jednoho díla, začleňování postupů hraného fikčního filmu, otevřenost interpretacím navzdory jasnému až návodnému vyznění. (Nechávám stranou rozměr díla jako fenoménu přesahujícím jedno médium, považuji ho za záslužný.)_____ V SÍTI je v kontextu Klusákovy filmografie manýristický, formálně rozpadlý - vytvářející pouze zdání systematičnosti a soudržnosti - a tematicky zploštěný a zplošťující. Nevadí mi, že je odhalovaná konstruovanost toho sociálního experimentu a celý metafikční rozměr (náležitost reflexivního modu dokumentu), ani nemám nic proti vloženým edukativním vsuvkám v podobě vyjádření odborných osob a faktických titulků (náležitost výkladového modu dokumentu). Přijde mi však kombinace obou modů jednak nefunkční (poučování nezabírá při vědomí konstruovanosti), jednak střídání obou způsobuje dost nevyrovnaný rytmus. Rozpadlé to je i co do vytyčené metody - cením si náběhu k uskupení do vzorců (3 dívky, 3 pokojíky, 3 akty - příprava, provedení, konfrontace, 3 paralelní linie v závěru sestříhané do jedné montáže), ale proti takovým Trierovým PĚTI PŘEKÁŽKAMI se s pravidly a omezeními nepracuje systematicky._____ Přejímání postupů z fikce a z různých žánrových děl se pak na jednu stranu tře s těmi dokumentárními, na druhou nešťastně shazuje celek někde na úroveň exploatace s bulvární rétorikou působení na první signální. Na true crime i na desktop filmy - snímky odehrávající se na monitoru počítače - je to málo vtahující vinou metafikčního rozměru, příp. reflexivního modu. Na konec to zabírá leda jako exploatačka, která návodně vyvolává emoce (ach jo, ta hudba, achich ouvej, ty střihy na detaily obličejů) s cílem pohoršit se z morálně správných pozic. Předchozí Klusákovy filmy znejišťovaly (do jaké míry to je mystifikace?, proč se naruší inscenované pozorování vstupem tvůrce? atd.) a vybízely k mnoha otázkám nastíněním řady motivů (radar v Brdech, fake obchoďák i ne-neonácek byly záminkou k širší společenské reflexi, zatímco zde se začíná a končí u "fujky fuj sexuální predátorství"). Tenhle nevyvádí z míry (sound design je nejvíc návodný, střih zastírá způsob nakládání se získaným materiálem) a dává odpovědi z kategorie objevování zjevného pro kohokoliv počítačově gramotného. Nikoliv film o manipulaci, ale manipulativní dílo. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tomuhle dokumentu bychom mohli vyčítat leccos. Je povrchní, plytký, tlačí na city, je nevyvážený. Jenže! Musí být srozumitelný cílové skupině, tou skutečně není primárně dvanáctiletá dívka, pro tu je určená jiná verze. Cílovou skupinou tohoto filmu je typicky uhoněná matka, která z náročného zaměstnání běží vést domácnost, a otec, který pro uživení rodiny má raději práce rovnou dvě, případně nevesele pracuje na dvanáctihodinové směny. Ani jeden z nich netuší, co jejich dítě dělá na netu. Tenhle dokument přesně splnil úkol, žádné zbytečné žvanění odborníků o tom, co by se mělo změnit v legislativě, jak ničivá taková setkání mohou pro dětskou duši být, ani statistika počtu úchyláků v kyberprostoru. Tři vynikající herečky mimo roli jasně a bez skrupulí zprostředkovávají své emoce. Ze všech mužů, se kterými si herečky chatují, je v dokumentu pouze jeden, který nemá tendence sexuálně atakovat nezletilou dívku. Určitě je to neobjektivní, ale jednoznačně působivé a pomáhá to rozproudit celospolečenskou diskuzi na téma, které před uvedením tohoto dokumentu bylo tabu. A kdyby se režisérskému duu nic jiného nepodařilo dosáhnout, v mých očích mají tímto splněno na 100%. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Pridávam piatu hviezdu pre ústredné trio herečiek a celkovú vyváženosť. Môžte si o Klusákovi myslieť čo chcete, ale dal katarznú scénu na začiatok poslednej tretiny filmu, to je perfektný spôsob réžie. Slušný chalan mal po všetkých tých hovedách mega emočný dopad, a aspoň o pätnásť minút skorej, než sme to vôbec začali čakať. To je rovnaký efekt jak používa Haggis. Dievčatá nikdy nevypadli z role, až po moment konfrontácie v reštaurácii a teda znovu trefa. Tá na mňa dokázala zapôsobiť aj napriek tomu, že som vedel, že príde (videné na facebooku - díky corona, že si všetko zavrela, než nám stihli poslať film do zahraničných kín a ja som naňho musel čakať sedem mesiacov). Tiger King pozdravuje, Česko tiež tento rok fascinuje možnosťami zábavnosti dokumentárneho filmu. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Joo, máma vždycky říkala, že to jednou dotáhnu do televize! Samozřejmě kolegy chápu, i pro mě je žena 12+ stará vyžilá bréca, která má svou sexuální kariéru dávno za sebou a už se může angažovat leda v kuchyni, rakvi nebo přivázaná ve sklepě. Na druhou stranu si potřebuju udržet společenskou úroveň a jeden pobyt ve vězení mi bohatě stačil, takže s dětmi zásadně nesouložím. Kdepak. Nebo alespoň ne s těmi živými, maximálně pokud se nějaké rozkládá třeba někde v poli, už zapršelo a nikdo ho nepostrádá, tak budiž, ještě ho odklidím do škarpy, aby se nezaseklo někomu v kombajnu, ale jinak mám silné morální zásady. Razím životní motto, že člověk se má chovat tak, aby se za sebe nemusel stydět, až mu na to přijdou, proto bych být Klusákem zašel ještě dál a všechny amanty i za cenu žalob a pokut zveřejnil. Ono by se mělo vědět, kdo je starý prasák a na vaši dcerušku půjde tvrdě jak na kurvu z dálnice, a kdo je naopak něžný romantik a snílek, který ji prvně gentlemansky pochválí kreativní úpravu pubického ochlupení, rozněžní se nad volbou barvy spodního prádla, a pak teprve, pak teprve se nesměle zeptá na menstruaci. Mám slabost pro Klusáka a mám slabost pro jeho pojetí dokumentu, projekt jsem podpořil v crowdfundingové kampani a jsem s výsledkem zcela spokojen. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (38)

  • Z 23 dívek, které dorazily na casting, jich 19 na internetu zažilo něco podobného o čem dokument pojednává. (Dawe_Holi)
  • Jelikož falešné profily dívek udávaly jako bydliště Kladno, Ústí nad Labem a Plzeň, ale hovory se odehrávaly v Praze, byla IP adresa přesměrována na jednotlivá města. Také scenérie a světla za okny pokojíků ve studiu se pro autenticitu měnily podle aktuálního počasí v daných městech. (Rehin99)
  • Štáb nikoho na internetu cíleně neoslovoval, dívky pouze založily profily a poté odpovídaly na zprávy a žádosti o kontakt ze strany predátorů. (Rehin99)

Související novinky

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

08.07.2021

Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti a držitelka Českého lva Barbora Chalupová představuje svůj celovečerní debut Zákon lásky. Tragikomická dokumentární roadmovie sleduje cestu zákona, jenž může… (více)

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

26.04.2021

FAMUFEST a jeho 37. ročník již stojí za dveřmi a čekají, až je příští týden vpustí dovnitř. Od středy 28. dubna do neděle 2. května 2021 se v rámci festivalového dění můžete těšit nejen na nabitý… (více)

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama