Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Raven0 

všechny recenze uživatele

Ve skrze dosti prázdný film. Ona parafráze na Bibli a celkově křesťanství by mohla být zajímavá, ale není. Režisér předestírá myšlenky spíše jen povrchní, jenž v intelektuálně zdatném divákovi nedokáží a ani nemohou příliš rezonovat. Něco jiného je vizuální stránka filmu, která je zajímavá a některé obrazy jsou opravdu surreálně působivé. Bohužel, ani surrealismus není mým šálkem čaje. Subjektivní hodnocení je proto takové, jaké je. ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Apokalyptický western? Náboženské podobenství? Mytologický příběh o iniciační cestě hlavního hrdiny za poznáním sebe sama? Nesmyslný trip zfetovaného režiséra? A nebo taky možná něco jiného... Podivný film pana Jodorowskyho, který nedává žádný klíč k rozšifrování děje a tak se pochopení snímku stává záležitostí každého jednotlivce, který si na základě svých filmových a mimofilmových znalostí vytvoří vlastní, zcela subjektivní obraz toho, co právě viděl. Postmoderna ve filmovém hábitu. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Toto je bizar od zacatku do konce! Neumim si predstavit, ze by dneska nekdo neco podobneho natocil a jeste to jezdilo po festivalech... I kdyz jsem Krtka uplne nepobral, musim rict, ze urcity dojem film po sobe zanechal. Originalitu, vytecnou kameru a osobity styl nezapre. Myslim, ze nemuzu hodnotit jinak. ()

jojinecko 

všechny recenze uživatele

Hohoho tak toto bola chuťovka ako sa patrí...Moje prvé stretnutie s pánom magorom Jodorowskym (určite nie posledné:) Hyperdekadencia,totálna umelecká úchylárna a sloboda. Kopec násilia s riadnou dávkou buranstva ako hlavný prostriedok umelecky nevšedne a nápadito podaného "biblického príbehu". Dokopy sú tu namiešané prvky westernu, drámy, komédie, gore, erotiky, grotesky a ešte všelico možné aj nemožné k tomu. Scéna s ruskou ruletou v kostole bola nezabudnutelná, ale to sa dá povedat o celom filme.Film, ktorá vo vás vyvolá množstvo pocitov, emócií a otázok na ktoré nenájdete odpoveď.. Film pre crazy umelcov,cvokov a psychopatov-ja som sa bavil:))) 4,5/5 ()

woody 

všechny recenze uživatele

Ha ha ha. Ukřižované jehňátko. Ho Ho Ho! 300 chcípajících králíků. He he he! Postřílení mrzáci. Začal jsem shánět divné, nechutné a jinak proslavené filmy. A čím jiným začít než Krtkem, který se zjevil v roce 1970 ve světle filmové záře a už tam zůstal, páč už nemohl najít cestu zpět. On ji ani nehledal, je poznat, že to je děláno na efekt. Ten film má v sobě něco obrovského a nepopsatelného (a to jsem myslel, že budu z těch co se podobných přirovnání vyvarují). Chápu z toho jen asi 30%, ale už to je vítězství. Chytal jsem se jen do té scény s mostem. Pak jsem se nadobro ztratil jako hlavní hrdina. Ruská ruleta v kostele, masakr, porod - to vše už jen tak proplouvalo mým vědomím a natrvalo se tam zakořenilo. Napoprvé jsem nechtěl dát plné hodnocení. Jak tak nad tím přemýšlím, musím dát 5 hvězdiček. Přinejmenším za tu úžasnou vizuální stránku. Všechny ty jednoduché rekvizity uprostřed pouště jako dostavník, krvavé jezírko, stůl a židle. A hudba mistra Jodorowského. A kde sehnal všechny ty zjevy taky netuším. A gore je tam minimálně - záleží na tom zda vám nedělají dobře bzučící včely nebo ufikávání genitálií. A... Však se podívejte sami. Je to snadno k sehnání, když to opravdu chcete poznat. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Krtek byl zprvu undergroundový snímek, kterému se až díky Johnu Lennonovi dostalo celosvětové distrubuce. Zaujal ho natolik, že přesvědčil svého blízkého přítele, aby koupil práva a postaral se o distribuci. (Arbiter)
  • Vizuální stránka byla hlavním bodem sváru mezi kritiky filmu, kteří debatovali o tom, zda jsou sekvence a montáž smysluplné nebo pouze vykořisťovatelské. Pokud jde o symboliku ve filmu, Vincent Canby z The New York Times napsal: „Jsou tam všichni, ve filmu, který je celý vnitřností (doslova), ale který nemá žádné tělo, které by dalo vnitřnostem zvláštní tvar nebo funkci.“ Canby zjistil, že film je podvod. Gene Siskel z Chicago Tribune komentoval, jak byly vizuální prvky vnímány v rámci drogové kultury. Siskelova recenze uvádí: „Pod vlivem se El Topo stává násilnou, rádoby erotickou freakshow, a to, předpokládám, může to být velmi těžké. Jiným stačí zívnout.“ (Emo-haunter)

Reklama

Reklama