Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sebevražda nebo vražda? Sehraný tým brněnské kriminálky v čele s šéfkou Karin (J. Čvančarová) a její pravou rukou kriminalistou Davidem (J. Dvořák) musí odhalit vraha mladého nadějného malíře, který zemřel za podezřelých okolností. Jeho smrt navíc pravděpodobně souvisí i s krádeží vzácného obrazu P. P. Rubense z Moravské galerie v Brně. V průběhu vyšetřování, do kterého se zapojí i další zkušení detektivové (M. Isteník a P. Bučková), však dojde k další vraždě. Případ zasáhne i do osobního života Karin, jejíž harmonický rodinný život dostane krutý šrám. (Česká televize)

(více)

Recenze (140)

ForGump odpad!

všechny recenze uživatele

No teeda, ono to už vypadá, že snad mám něco proti Renčovi osobně, ale opravdu to tak není. Pan Renč jenom točí strašné sračky. Proč režisér a kameraman švenkují, v tomto případě naprosto bezdůvodně s kamerou jak smyslů zbavení? Proč kamera naráží hercům až do obličeje? Proč polovina záběrů je z podhledu? Koho napadlo obsadit do hlavní role Jitku Čvančarovou a ještě jí dát čepici a naučit jí drsné zvolání Policie? Komu přišlo super tam dávat tu muziku s těma saxofónama? Proč Arnošt Goldflam hraje svou roli jak ze sitcomu? Proč mladý Heřmánek vždy hraje stejného psychopata? A proč sakra Michal Isteník mluví tím podivným úchylným hlasem? Proč to zase vypadá jako by to napsala Halina Pawlowská křížená s Tomášem Magnuskem? Samé otázky... Na něž odpověď již nenaleznu, neboť nemám na Renčovi věci už opravdu nervy.. 0% ----------------- No a v návaznosti na debatu (např. na facebookovém profilu Kamila Fily) kolem tohoto seriálu, kterou si Renč a spol. opravdu nezaslouží, musím podotknout podstatnou věc - ČT je prostě konzervativní a snaží se nikoho neurazit. Zrádci a další Taušoviny budiž vyjímkou potvrzující pravidlo. No a u Renče se to vymklo kontrole až přílišnou jednoduchostí a trapností v duchu 90. let a tehdejší exploatačního stylu. Fila argumentoval podceňováním diváctva, které je většinou nad 45 let a nad 60 let u těchto seriálů. Dostal za to sprda. Nicméně toto tvrdím už dlouho, a je to opravdu tak. Žádný ageismus v tom není ani za nic, to je prostě konstatování. A jak tyto průměrnosti vlastně vznikly a jejich historie sahá k začátku 90. let. Komunisté lidi nedokázali vzdělávat a ještě jim to zakazovali a topili v šedivém normalizačním průměru, a v televizi je krmili přívětivými seriály typu Nemocnice, Chalupáři, apod., jejichž etos se táhne dodnes. V 90. letech se společnost nestihla ani rozkoukat, najít si to své, nebo spíše ani nemohla, neboť neměla rozlišovací schopnosti a těžko si hledala cestu ke kvalitním dílům. Ke všemu přispěl nástup komerčních televizích, a odvážně bych to personifikoval do osoby Vladimíra Železného, ten se totiž na počátku přihlásil do výběrového řízení s kulturně hodnotným programem na úrovni ČT2 a pak všechny přechytračil a většinu národa zbláznil do programu, který obsahoval obskurní telenovely, kriminálky a bulvár. A to nám tak nějak zůstalo, později se to přiživilo našimi vlastními telenovelami a divácký vkus se posunul do propasti. A ČT v 90. letech na to nedokázala reagovat a naopak ještě na přelomu století začala připomínat seriály typu 30 případů majora Zemana a dodnes se topí v průměrnosti, protože mají strach ze svých koncesionářů. Nové vedení Petra Dvořáka, které formálně nastolilo nějaký systém kreativních skupin, Filmového centra, spuštění programu ČT ART apod. sice občas prosadí něco světového (1 dílo z 5) a chlubí se tím, ale jaksi se zapomíná, že se z nich stejně produkují průměrnosti až podprůměrnosti a programová skladba ČT se ani jinak tvářit nechce, furt se opakují Hříšní lidé města pražského, stále dokola vidíme Chalupáře, a Vyprávěj či Doktora Martina. A co je vlastně klíčové. ČT se nesmí řídit sledovaností, stále se prostě podlézá divákům a většinovému vkusu, který můžeme vidět i v české kinematografii. Jak diváky naučit analyzovat a rozlišovat, co je a není dobré, je něco co vůbec netuším jak provést. Protože jak čísla ukazují i Hlava medúzy je prostě stále většinový program, byť je absolutně nezvládnutý a tristní. () (méně) (více)

soudcedredd odpad!

všechny recenze uživatele

Lituji ztracené hodiny v mém životě. Lituji, že jsem si nevšiml, že na ČT2 dávají inscenaci Františka Filipa. Lituji, že když jsem v Brně viděl štáb v čele s Renčem točit toto "dílo", nezastavil jsem se a režiséra neprofackoval. Lituji, že když jsem po sedmi minutách, chtěl sledování skončit, rozhodl jsem se dát šanci celému prvnímu dílu. Lituji, že seriál přišel v době, kdy jsem držel suchý leden...Lituji, lituji, lituji. Špatná režie,špatný scénář, špatné je snad úplně vše. K tomu nelogičnosti na každém kroku, strnulé herecké výkony (a přitom herci dokázali, že pod jinými režiséry to rozbalit umí). Kdyby toto natočil student FAMU, tak ho musí zákonitě vyrazit. Jakkoliv chci k Renčovi přistupovat objektivně, nejde to...seriál má stejnou pachuť, jako jeho ocenění prezidentem republiky. Pro mně jednoznačný odpad a právě v těchto dnech, kdy odešel mistr české seriálové tvorby František Filip, smutné poznání, že to s naší tvorbou jde stále ze strmého kopce. ()

Reklama

v.indruchova 

všechny recenze uživatele

zatím začátek dobrý, nejsem si jistá jestli je tak snadné si zahrát v galerii na vandala /hovado/. čvančarové to moc nevěřím. a Isteník mi na roli moc nesedne. Jelikož jeho vyjadřování se hodí spíše do komedie /bez urážky/. Zaujalo mě, že se to odehrává kolem Brna. CO ten uchylnej brácha KAryn? svěřit mu děcko? Majitel galerie je borec :) Konec dílu byl zajímavej, ale jinak celkem slaboučký jako čajik. Jeden pytlik na litr. Herci slabota. Atmosféru to nemá. Hraje si to na něco co není. Velice rozpačité znatelně slabší než Rapl a nemusím zmiňovat, že mnohem slabší než případy 1. odělení. I když je pravda, že tady dbají na některé detajly což oceňuji narozdíl od Rapla. Slabé i na Brno. Jak by řekl pražák. ()

VLADEK odpad!

všechny recenze uživatele

S pozorností jsem fakticky vydržel asi 30 minut, ale tohle se nedá ani jako kulisa. Takže nevím jestli mám právo "hlasovat" hvědičkami, ale je to za hranicí všeho co jsem z "původní" kriminální tvorby na ČT viděl. Jednoznačné vadné zboží s právem na reklamaci a vrácení poměrné části koncesionářského poplatku, nebo by to měl prověřil NKU a pana Renče vykoupat ve Vltavě, nebo všichny povinně poslat na Hrad pro medaile za zásluhy. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

¨První díl mi pčišel hodně slabý, on scénárista snad detektivku nikdy nepsal a tady se to zdá se učil hodně za pochodu. Takže dva policisté se skroo neobjeví kromě nočního podniku, dva neslezou z plátna, nějaká logika pokulhává. Problém je i v castingu, paní Č mluví v podstatě v jedné hlasové a emoční rovině a navíc místy jí není rozumět, což vyniká zejména v kontrastu s naprosto profesionálním Jiřím Dvoříkem, který vyslovuje zcela čistě. Padouch Jiří Schwarz - co se to s Karlem Hynkem stalo? Ale on nikdy nebyl moc herec. JInak matka opravdu k pohledání, přijde domů pozdě, nedbale políbí dceru, vrátí ji okamžitě chůvě a jde si otevřít flašku vína, se kterým se mazlí asi 3 x déle než s dítětem. Charakterizace postavy? Renčova režie jako obvykle a vedení herců dtto, tedy kdo chce a umí hrát hraje, ostatní si dělají co chtějí, kouzlení s neustálými prostřihy a odlesky je sice o něco lepší, než v jiných jeho pracech, ale pořád zůstává. Podívejte se třeba kolik střihů je než jedna postava projde v galerii dvě místnosti. Docela legrační, podobně zcela nefunkční prostřihy na prosklenou střechu v jiné scéně, jen aby se to hábalo, Mladý Heřmánek hrál psychopata slušně, ale logika toho, že rozbitá a pokrvácená benzínka se nikým neřeší, ačkoli na každé jsou kamery, je tady scénáristický logický ořech. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (7)

  • Menší roli bodyguarda si na závěr v kasinu zahrál Pavel Pásek, známý filmový producent, příležitostný herec a kapelník rockové skupiny Walda Gang. (rublik05)
  • Michal Isteník v tomto díle vyslýchá v erotickém podniku prostitutku. S touto partnerkou už si zahrál v seriálu Most (od r. 2019) – také scéna v bordelu, tam byl filmový Eda zákazníkem této herečky coby prostitutky). (a-ja)
  • Premiéru první epizody sledovalo téměř 1,7 milionu diváků starších 15 let. (rublik05)

Reklama

Reklama