Čističi vesmíru

Čtyři outsideři, co se v roce 2092 honí za vesmírným odpadem a sny o budoucnosti, objeví androidku, která by jim mohla hodit balík. Kdyby neskrývala nebezpečné tajemství. (Netflix)

Recenze (174)

Martrix

Chápu, že Korejci nemuseli utrácet za předražené hollywoodské hvězdy, ale přesto...udělat tak vizuálně nadupaný film s hromadou skvělých trikových záběrů za 21 mil. USD??? Elysium stálo 115 mil... . Ano, místy to bylo trochu chaotické, ale po obsahové stránce jsou Čističi vesmíru bohatší, třeba než Alita. Orientaci v ději nijak nepomohla kombinace dvojího zla - anglický dabing a následně české titulky....tohle už byla regulerní tichá pošta, ve které se změnilo, nebo ztratilo mnoho slov a nemálo vtípků (ty jsi prdící stroj). Český dabing, nebo dobré titule z originálu, by dost pomohly. Mám nakoukaných 23 korejských filmů a dva seriály, takže mi bylo jasné, že nepůjde "jen" o sci-fi. Korejci jsou hraví, vynalézaví a umí vytvořit postavy, které jsou poťouchlé, svérázné, ale pořád uvěřitelné díky lidskosti a emocím. Pro někoho už je to patos, ale tady se drželi vcelku zkrátka. Vlastně to občas zapáchalo spíš západní inspirací ...držkující robot (Rogue One). Přesto to nevadí, protože k té inspiraci dodají svoje vlastní, bizarní a originální nápady, jako je třeba harpunující robot, který mě ostatně velmi bavil celou dobu. Jednotlivosti byly super, ale z nějakého důvodu to první polovinu jako celek moc nefungovalo. S příchodem androidky se příběh stal odlehčenější a opět se potvrdilo, že jak jde o děti, umí dát Korejci do filmů spoustu emocí a je jedno jaký je to žánr. Najednou prostě vnímáte, že ať se doteď dělo cokoliv, důležité jsou jiné hodnoty...důvěra, láska, bezpečí blízkých a čest. A tak to má být a nejspíš je to jeden z důvodů, proč mi korejská kinematografie tak moc imponuje. Bez Netflixu by tento film nevznikl, přesto mě mrzí, že je občas znát ta snaha potěšit hlavně západní mainstreamové diváky. Přesto velký palec nahoru a seriál o čističích bych si dal líbit určitě víc, než třeba Star Trek: DiscoFury. Tento vesmír a posádka Victory má velký potenciál; korejské Firefly by si své diváky na 100% našlo. PS: pokud nemáte rádi korejské filmy, jednu hvězdu si odečtěte. ()

Zombi

Dost rozporuplné scifi, které má solidní triky, scénář tak nějak funkční, ale je rozkročeno mezi filmem pro děti a filmem pro dospělé. Asie to tak občas má, ale tady je to hodně znát, např. skákání robota mezi vesmírnými loděmi za pomoci harpuny bez ohledu na nulovou gravitaci vs useknutá ruka. Vesmírná honička na začátku a střílečka na konci jsou fajn, ale opět se tu tak moc porušují fyzikální zákony, že to prostě člověka tlačí do očí. Také škoda přestřelené stopáže. Lepší 2 hvězdy. ()

alisa.upir

Ještě, že Song Joong-Ki tohle natočil před Vincenzem. Je na tom hezky vidět, jak se v hraní posunul. Tohle je totiž fakt strašný. Film je strašně chaotický, ten začátek vůbec - nevím, na který jazyk se soustředit, poslouchat X číst titulky? Je toho tam hodně, a není čas soustředit se na nic. A spousta dějových částí je pak naopak děsně předvídatelná a nudná.  Celkově film nestojí za vidění. ()

Praxis

Hyperzábavná blbina, která si na nic nehraje. Máme tady ty dobré a toho zlého Armitage, spousta nanobotů, jedna holka a výpravu, která vypadá, jakoby vypadla z předražené hollywoodské produkce za minimálně 200 mega. Korejci to natočili za desetinu. Tohle jsem si plnou palbou extrémně užil. Bejt to v kině, tak se tam radostí rozteču na podlahu. Netflix palec hore. 75% ()

VanTom

Typicky korejsky / asijsky pestrobarevné, infantilně rozjuchané sci-fi (westernové) dobrodružství o čtveřici "renegátských popelářů" se v průběhu přeci jen začne trochu soustředit, takže svérázní hrdinové si vyzískají i nějaké sympatie. Vypadá skutečně náramně (trikově / akčně) velkofilmově a v závěru drží plyn pěkně na podlaze, bohužel jindy nemile drhne. Svět zachraňující zápletku samozřejmě prolétne ve zbrklém spěchu, tudíž nad neojedinělými zmatečnostmi nejlépe mávnout rukou. 7/10 ()

• Na konci filmu si Bubs ve vesmíru čte básnickou sbírku „Leben und Lieder“ z roku 1894, jejímž autorem je Rainer Maria Rilke, který se narodil v Praze roku 1875 (Rakousko-Uhersko) a stal se z něj později jeden z nejvýznamnějších německy píšících lyriků přelomu 19. a 20. století. Jeho básnická sbírka „Leben und Lieder“ byla jeho prvním nezávisle vydaným dílem. (carter...)
  • Poté, co byl film kvůli pandemii covid-19 dvakrát odložen (červen a následně srpen 2020), byl film exkluzivně uveden 5. února na Netlixu. (UncleMorty)
  • Tento film je považovaný za první korejský vesmírný blockbuster. (Martrix)