Smrtící virus zasáhne město a osamělý muž se ocitne v pasti. Uvězněný ve svém bytě bez spojení s okolním světem se snaží najít pomoc a cestu ven. (Netflix)

Recenze (132)

borec999

Kórejský zombie horor o chlapíkovi, čo počas vypuknutia zombie apokalypsy zostane uväznený vo svojom byte a snaží sa nájsť cestu von. Vo výsledku len nenáročný priemer na jedno pozretie s pár dobrými nápadmi, solídnými maskami zombíkov a v pohode vizuálom, resp. technickou stránku filmu (tak ako býva u Netflixu zvykom). Not great, not terrible. Akurát to nebude 3,6 ale len 3* a 55% ()

cocrHeLL

V Jižní Korei se nějak rozšířili zombie - úplnej odborník nejsem, ale do doby, kdy nám tady přistála v roce 2016 korejská animovaná Seoulyeok (Stanice Soul) a její následovník Boosanhaeng (Train to Busan), jsem neměl s Korejskými zombárnami tu čest... od té doby se to na nás však hrne ze všech stran a přes pokračování Train to Busan - Peninsula, nebo zcela nepřekonatelný Kingdeom (Kingdom) se dostáváme k této zajímavosti #Saraitda (#Alive). Typicky pěkné Jihokorejské masky, jak jsem si už stihl zvyknout u zmíněných titulů, mírný náčich komedie (hlavní hrdina je prostě idiot) a typicky korejsky posazené zvraty. Vůbec mi ta vlna jihokorejských zombáren nepřijde blbá a spíš naopak doufám, že borci nehoděj flintu do žita a brzy se budeme moct těšit na nějakou další šílenost. ()

EvilPhoEniX

Letošní rok bude nejspíš patřit Zombie hororům a to nás ještě čeká Train to Busan 2 a Army of the Dead. Alone je velmi originální a zábavný zombie Thriller z Jížní Koree, který se nese v komorním duchu, ale bohatě to stačí. Ve městě se začne dít chaos a hlavní hrdina se rozhodne okolí ignorovat a izoluje se ve svém bytě, ovšem problémům se i tak nevyhne. Dochází voda, jídlo a propadá halucinacím. Je to plné poměrně chytrých a neokoukaných nápadů, zombie mají skvělé masky, jsou inteligentní, velmi rychlí a proměna člověka v Zombie je natočená luxusně. Alone sice postrádá šťavnaté Gore, ale naštěstí to dohání napětím, dobrým tempem i pár nečekanými zvraty. Fajn záležitost. Příběh****, Akce***, Humor>Ne, Násilí**, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí****. 7/10. ()

*CARNIFEX*

Dobré to bolo. Len "problém" je v tom, že "dobré" je na trojku. Originalita južanov z Kóree ma nijak neprekvapuje, tak isto kvalita spracovania je tradične na vysokej úrovni, akurát som tak nejak dúfal vo väčšiu zábavu. Masky solídne, gore pomenej, respektíve viac menej mimo záber, a tak sa pokračuje v trende sledovania priemerných, respektíve ľahko nadpriemerných filmov. Dúfam, že to "Train to Busan II" rozbalí na plné pecky, aby milovník zombie subžánru konečne dosiahol nejaký "vrchol", lebo takýto nejaký "Alive" (nie ALONE kurva!), je len akýmsi pohonkávaním na gauči bez orgazmu. ()

kaylin

Jihokorejský snímek „#Žiju“ je ukázkou docela kvalitního, moderního pojetí zombie, kdy v tomhle případě rozhodně nejde o pomalé mrtvoly. Ani to nevadí, tu tíživost to v sobě má i díky skvělým hereckým výkonům v lidských rolích. Ale prostě mi tu chybělo více gore, což je škoda, protože masky samy o sobě se velmi povedly. Trochu přitlačit na pilu a film by si vysloužil vyšší hodnocení. ()

• Natáčelo se od 1. října do 12. prosince 2019 ve městě Gunsan (Jižní Korea). (ČSFD)