Epizody(6)

Za nadvlády Impéria sa Obi-Wan Kenobi vydáva na kľúčovú misiu. (Disney+)

Recenze (463)

JohnCZ

Z prvních třech dílů jsem byl docela zklamaný. Pomalé tempo, levná výprava a hlavně některé vyloženě amatérské akční scény, které jako kdyby točil někdo, kdo nikdy žádný akční film neviděl. Druhá polovina série ale dupe na plyn úplně ve všem a navrch přidává i nemálo té nostalgie. Jen je prostě škoda, že v tak rozsáhlém universu Disney novinky radikálně odmítá a hraje pouze a jen na tu nostalgii. Ewan to táhne hodně, stejně jako postava inkvizitorky, která se postupně zajímavě vybarví. Dokonce i malá Leia je překvapivě snesitelná. Ty prachy jsou v tom nakonec vidět a atmosféru to má velice slušnou. Jen je to celé naprostá rutina. Obstojná, ale jen rutina. ()

Beckett51

První a poslední epizody jsou jako zarážky pro silně průměrnej a chvílema až podprůměrnej fan-service, kdy se scénáristi ztratili v domněnce, že fanouškům nestačí nic jinýho než "wow efekt". Třetí a čtvrtá epizoda jsou absolutní katastrofy jak z hlediska scénáře (díry a facepalmy jsem přestal počítat tak po deseti minutách), tak režie. Všechno špatný nicméně nevymaže skvělou úvodní scénu z prvního dílu a díl závěrečnej, kde fungovaly dokonce i emoce, což jsem po třetí epizodě snad ani nečekal. Samotnej final fight bych si pak troufl strčit do top 10tky SW soubojů. ()

Kothy

Dlouho očekávaný Star Wars seriál je tu. Něco mu ale chybí a fanoušci zřejmě tohle nečekali. Sledujeme Obi-Wana 10 let po událostech Epizody III. Většina jediů je mrtvá a po tom zbytku jsou inkvizitoři. Kenobi se skrývá na Tatooineu a hlídá malého Lukea. Po únosu Lei je ale povolán jejím nevlastním otcem, aby ji zachránil. Kenobi se brání, ale nakonec svolí. Začíná tedy záchranná mise, která se neobejde bez komplikací. Akce je tam dost a vidíme spoustu známých postav. Celé to dost stojí na vztahu Bena a Anakina a ti dva se nejednou potkají. Bohužel je tam spousta děr a nelogičností. Závěrečný souboj ale stojí za to. Další série už zřejmě nebude potřeba. A co bude dál? "Ty nejsi jedi!" ()

BoPo

Som dosť prekvapený, že Obi-Wan Kenobi pôsobí vizuálne o dosť lacnejšie ako The Mandalorian. Zároveň som dosť sklamaný, že sa v jeho prípade nikto nedokázal poučiť a naservírovali nám tie najväčšie, najčastejšie klišé Star Wars nudy. Vrcholom bola posledná epizóda, kde to bola vyložene nechcená paródia plná neexistujúcich emócií. Mať najväčší ťahák celého vesmíru menom Darth Vader a tváriť sa, že najväčším zloduchom je nejaká Reva? Samotný Obi-Wan je bohužiaľ ako alkoholik, ktorý sa bojí každej flašky alkoholu. Príbeh veľká sázka na istotu, bez silných momentov, či zaujímavých nových postáv. ()

Hitman_47

Všechno zásadní už asi bylo řečeno ostatními .... já jen dodám, že Deborah by se měla držet konverzačních indie dramat, bo pokud má zrežírovat cokoliv nad konverzace, tak vybere to nejhloupější a nejméně logické řešení ... a pak to zopakuje minimálně ještě 100x, kdyby si toho náhodou někdo předtím nevšiml ... dávejme prosím režii do správných talentovaných rukou a neřiďme se jen tím, že má režisér "správné" pohlaví a vyznává tu "správnou" ideologii, děkuji. ()

Zajímavosti (55)

• Poprvé se na plátně také odbylo svou premiéru ústředí inkvizitorů na měsíci Nur v systému Mustafar. Jeho zpracování a uvedení do světa Star Wars jsme si mohli užít o tři roky dříve, a to ve hře „Star Wars Jedi: Fallen Order“, kde se hlavní postava Cal Kestis s pomocí Cere Junda snažili ústředí infiltrovat a získat holocron od Second Sister. (Veskoslav)
  • Obi-Wan (Ewan McGregor) využívá rozbitá okna inkvizitorovy základny, aby unikl vojákům a utopil je stejně jako ve videohře „Jedi: Fallen Order“. (KGBelik)
  • Klonový veterán, který žebrá, patří k 501. legii, tzv. Vader's Fist. Jedná se o elitní jednotku pod vedením Anakina Skywalkera i Ahsoky Tano v poslední sérii Klonových válek (od r. 2008). Je to taktéž legie, která vyvraždila Chrám Rytířů Jedi a připsala si jeho zničení. Tato elitní jednotka existovala ještě spoustu let po pádu Republiky a jako jedna z mála nedodržela tzv. War-mantle, tedy nahrazení klonových vojáků lidskými rekruty napříč Impériem. Dále také doprovázela Darth Vadera na jeho cestách i loveckých výpravách a je tedy zvláštní vidět příslušníka této legie žebrat. (Veskoslav)