Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poklidný život Caleba Coltona (Adrian Pasdar) z jednoho malého oklahomského městečka nabere nečekané obrátky, když potká pohlednou dívku Mae (Jenny Wright). Jejich prazvláštní romantický vztah začíná kousnutím do krku a pokračuje pro Caleba nepříjemným zjištěním, že se právě stal členem nepočetné komunity nočních tvorů, upírů, vedených veteránem Jessem (Lance Henriksen). Pro Caleba nyní nastává obtížné dilema: strávit budoucnost po boku Mae (kterou, ač saje krev, miluje) a přijmout pravidla její upíří „rodiny“, anebo se vrátit k rodině vlastní, k otci a malé sestře, a riskovat tím život svůj i jejich? Přestože odmítá svou lačnost po krvi ukojovat na úkor životů nevinných lidí, uvědomuje si, že nemůže hladovět věčně. Existuje z této zoufalé situace nějaké jiné východisko než smrt, případně trvalé členství v Jesseho bezohledné smečce? Tato v jistých kruzích kultovní upířina nebývalého žánrového rozpětí proslula mimo jiné tím, že v ní jedinkrát nezazní slovo „upír“ a dodnes je považována za jeden z nejpozoruhodnějších snímků Kathryn Bigelow. (Matty)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (137)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Melancholická upírská road movie, která vůbec není pro náctileté hrající si na "děti noci". Celkové kvality filmu jsou tak výrazné, že je nepoloží ani poněkud (poněkud hodně) rozpačitý závěr. Pokud snad čekáte něco ve stylu "Od Soumraku do Úsvitu", tak na to rychle zapomeňte. Snad ještě rychleji než na Draculu. Akce je pomálu a když tak rozhodně bez hektolitrů krve či upírských abilit. Je to natočeno velice "reálně" a za celý film se vlastně nedočkáme ani těch upírských tesáků. Kathryn Bigelow si vytvořila vlastní pohled na upíry. Pro mě osobně více než-li sympatický. Ve své podstatě sympatičtější než takřka veškerá konkurence. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Kathryn si půjčila posádku vesmírné lodě z Jimovych Vetřelců a udělala z nich bezohledné upíry. V pohodě mix dramatu, romance a upírského hororu, zasazený do amerického pouštního venkova. Jen ten soundtrack, proboha, ten bolel. Kde na to tehdy ti skladatelé chodili?! ()

Reklama

mm13 

všechny recenze uživatele

Niečo dosť podstatné tomu chýba. Možno vypilovanejší scenár, ktorý by odstránil sporné, nepresvedčivé miesta. Alebo prepracovanejšie charaktery upírov, ktorí sú typovo skvele načrtnutí, ale ich niektoré rozhodnutia zmysel nedávajú. A to ruší a je to škoda, pretože čo do zámeru je tu všetko ako má byť, nejedná sa o prvoplánový výlet a potenciál to má, nepreháňam, obrovský. Len to k jeho naplneniu nedotiahli. [70%] ()

fcreading 

všechny recenze uživatele

Neuveriteľné dobre zvládnuté scénky, ktoré režírovala Kathryn Bigelowa a v rozhovoru povedala, že sa po prvý raz púšta do hororu a že to má byť iný upírsky horor. A mala pravdu, tento sa velmi od iných odlišuje, pretože keď výjde slnko, upíri sa musia skryť aby nezhoreli a kríže a mnoho ďalších vecí na nich neplatí len to slnko a v noci sú nesmrtelný. Lance Henriksen je vynikajúci, zvláda svoju rolu bravúrne a tak isto aj Bill Paxton v bare to bolo niečo úchvatne no a keď do hotelu dorazila polícia práve sa to rozbehlo. A ten koniec je perfektný, všetko zle sa obráti na dobre 100 percent. PS: Film som si pozrel už tretí-krát a vôbec ma nenudí, práve naopak. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Velké a příjemné překvápko.. Parádní atmosféra, povedené charaktery, chytlavý scénář. Bigelow buduje jednotlivé scény precizně, přesně v tempu a s citem.. Do romance umí dát jiskru stejně zručně jako do zabíjení děs a až špinavou zvrhlost. Hudba která to celé podkresluje temně industriálním soundem(chvílema mi to až připomělo geniální soundtrack z Decodera) je prostě úžasná a vše to uzamyká v jeden skromný a nenápadný, ale zároveň i hustý, vyživný a chutný celek. Klidně dám za 5- mně to prostě sedlo do nálady, v rámci upířiny to bylo zase něco neokoukaného a jako bonus bych našel i pár prvků filmu které cituje Rodriquez ve svém From Dusk Till Dawn. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (9)

  • Poslední film z produkce studia DeLaurentiis Entertainment Group, které zanedlouho po natáčení zkrachovalo. (Terva)
  • Na scénu potyčky v baru odkazuje James Cameron v Terminátorovi 2, v té době byla režisérka filmu Near Dark Kathryn Bigelow jeho manželkou. Cameron natočil stejný úvod - záběr na kulečník, který štamgast rozehraje, následně střih a záběr na dveře, kterými vstoupí Arnold, podobně jako zde Henriksen. V obou scénách má mini roli Robert Winley a dělá potíže - zde je to ten chlapík, kterému Paxton rozlije drink, v T2 motorkář, kterému Arnold vezme šaty a motorku. (oLí)

Reklama

Reklama