Reklama

Reklama

Obsahy(1)

The Big Combo je ukázkovým příkladem Lewisovy důmyslné práce s mizanscénou a vytříbené schopnosti inscenovat scénu do hloubky (v několika plánech). Stejně tak zosobňuje vrchol Altonova barokního stylu – The Big Combo je doslova nejtemnější ze všech noirů, v němž se více než se světlem pracuje právě s tmou. Mlžný opar, rozptýlené zadní světlo, kroužící světlo majáků a blikající neony jsou ve filmu neodlučně spjaty právě s prací Johna Altona. [Jana Bébarová] (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (25)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Masaker! Teda tak vyborny film noir som uz dlho nevidel, vsetky noirove atributy /nasvietenie scen, cynicke dialogy, nadherna kamera, temne charaktery postav + uz oficialnym distributom zmienene prvky ako mlzny opar, blikajuce neony atd/ su tuna krasne nasnimane a natocene. Reziser Joseph. H. Lewis /Gun Crazy 1950, Invisible Ghost 1941/ natocil kazdu jednu scenu doslova s laskou a prepracovane. Dej sice absentuje, ale vynahradzaju to vyborni herci ako Cornel Wilde /The Naked prey 1966, Two Flags West 1950/, slusny Richard Conte /polizzioteschi Tony Arzenta 1973, Kmotr 1972/, skvela Helen Walker /Call northside 777/ a videl som aj Lee Van Cleefa /Utek z new Yorku, Pro par dolaru Navic, Jak byl dobyt zapad/. Hudba maximalne na urovni, atmosfera tiez, pradiem od spokojnosti : 80 % ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kolega Douglas během lektorského úvodu asi šestkrát zmínil náročnou zápletku, nicméně ta se opravdu nekonala, všechno bylo přímočaré, kontrastní, v důležitých momentech přehnaně halasné, Jean Wallace je prototypem Nicole Kidman, a Lee Van Cleefa jsem nepoznal. Dobrý noir, ale už jsem viděl zapomenutější lahůdkovější kousky. ()

Reklama

Rimland 

všechny recenze uživatele

Temný to noir. Ovšem spíše vizuálem než vyzněním. TBC má neskutečně lahodný a chytlavý úvod: kamera pomalu přelétávající nad prosvětleným nočním velkoměstem za doprovodu pronikavé jazzoidní hudby. Takhle si představuju film obdobného žánru. Žel bohu je to také naposled, kdy se těch městských záběrů dočkáme, protože zbytek se odehrává v notně potemněných interiérech. Ano, ta hra se stíny je nesmírně zajímavá a žánrově ikonická, ale podle mě to filmu spíš škodí. Občas jsem měl pocit, jako by mi někdo přetřel půlku obrazovky na černo. The Big Combo je nicméně velmi dobrý film, ve výsledku však ani ne tak kvůli pověstné Altonově kameře, jako spíš díky zajímavému příběhu, skvělým hercům a Lewisově režii. ()

Perugino 

všechny recenze uživatele

„First is first and second is nobody!“ Film noir jak má být. Skvělá kamera mistra Johna Altona, vynikající dialogy (Leonard Diamond: She's under arrest, Mr. Brown. - Mr. Brown: What's the charge? - Leonard Diamond: Homicide. - Mr. Brown: That's ridiculous, she wouldn't kill a fly. - Leonard Diamond: She tried to kill herself - Mr. Brown: Is that a crime? - Leonard Diamond: It happens to be against two laws: God's and Man's. I'm booking her under the second), neodolatelná femme fatale a temná atmosféra. Když k tomu připočteme, že tento film předběhl svou dobu, tak to je určitě za 4 hvězdičky. Zklamal pouze trochu slabý děj. ()

Svadbos 

všechny recenze uživatele

Titulky k filmu sú zobrazované skrz zábery na veľké americké mesto. Od tej doby je film úplne uzavretým univerzom, vizuálne vyjadrovaným osvetlením, nerovnovážnymi kompozíciami a štylizovanými dialógmi. Expresívna kamera Johna Altona, jazzová hudba Davida Raksina, cieľavedomo štylizované dialógy Philipa Yordana posunuli dovtedajšie zvyklosti kriminálky a cenzorských obmedzení na základe „The Production Code“. A to robí z „The Big Combo“ jeden z najpamätnejších filmov 50-ych rokov, súperiacim s predchádzajúcim majsterštykom „Gun Crazy“ (1950). Zatiaľčo „Gun Crazy“ zábermi na rôzne lokality zosilňoval príbeh, „The Big Combo“ doslovne neumožňuje vonkajšej realite vstúpiť. Chýba tu viac slnka alebo jasu a vôbec tu nie je šťastie. Tieto aspekty sú nahradené neurotickým súbojom medzi policajným dôstojníkom Leonardom Diamondom a jeho alter egom, gangstrom Mr. Brownom. Film obsahuje neslávne známu scénu s orálnym sexom. Susan Lowell, ktorá je zhnusená sama zo seba, nemôže odolať dotyk Browna, hlavne keď ju uspokojuje orálne. Táto scéna priamo zasiahla vtedajšiu cenzúru. Lewis sa však cenzúre vyhol, keď kamerou zastavil na Suzaninej tvári, zatiaľčo Brown pomaly mizne zo záberu a kĺže sa dole jej telom. Táto scéna taktiež rozrušila herca Cornela Wildeho, hrajúceho postavu Diamonda a jeho manželku, Jean Wallace v úlohe Susan Lowell. Wallace súhlasila s natočením scény, len keď Wilde nebude na pľaci. Keď Wilde nakoniec videl finálnu scénu, nebol z nej nadšený. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama