Epizody(4)

Jakmile ji spatřil, věděl, že je jedinou láskou jeho života. Nedostupnou, zakázanou, věčnou… Richard Chamberlain v roli ctižádostivého kněze ve slavné americké minisérii podle stejnojmenného románu Colleen McCulloughové. (Česká televize)

Recenze (96)

Gilmour93

Stát se dokonalým knězem, skrz něhož je plně prostoupen Bůh a nebo vstoupit nástrojem, jenž slouží kněžím v celibátu jen na čůrání, do Meggie? Tohle dilema je dovedně zakódováno do názvu, který je však již léta mylně uváděn jako Ptáci v trní. Ona muka nerozhodnosti, zdali sobecky milovat toho tam nahoře nebo ženu svého srdce, vystihuje původní název literární předlohy, kde je první podstatné jméno v singuláru a předložku "v" nahrazuje předložka "na", ale dosti pohanských komentářů, vždyť je to o lásce.. Nesmrtelné romantické drámo o zakázaném vztahu na pozadí kostelních varhan a bečících ovcí, co již několik dekád něžně zraňuje srdce dívek a dam u televizních obrazovek a naplňuje nejen kapesníky vlhkostí. Zatímco průzkumy uvádějí, že 90 % mužů má při milování oči otevřené, tak stejné procento žen je údajně ponechává "wide shut" a já úplně vidím, jak si některé z nich představují Richarda bez kněžské sutany. Zapeklitým paradoxem milostného světa pak zůstává, že on si při milostné scéně s Rachel Ward představoval se zavřenýma očima někoho, kdo mívá oči otevřené, ale jak se říká, v lásce a válce je dovoleno vše.. ()

vilusinska

Velice krásný,romantický seriál,moc ráda jsem se na něj s mamkou koukala a vždycky jsme se těšily.Sice kde kněz se zamiluje do mladé slečny,kterou měl rád už jako malou holčinu,a musí se rozhodovat mezi ní a církví,který pak vlastně po letech zjistí že se nevzdal jen milované ženy ale i syna je pro něho velice bolestivé,a ikdyž je to trošičku klišé, tak já to tomuhle filmu velice ráda odpostím ()

Merkin

Zajímavé, jak na mě tahle věc působí. Hlavní hrdinové jsou mi oba nesympatičtí- Ralph svou povrchní a nekrášlenou sebejistotou, neskrývanou arogancí a vsugerovanou ideou, že je vždy někým hnán do kouta, Meggie zase přemrštěnou naivitou, fanatickým držením se role oběti skrývaným za ukvapenými rádoby velkolepými gesty ,,dospělé" ženy. Naopak mnohé vedlejší postavy jsou nejen příjemné, ale kromě důvěryhodnosti jejich příběhů na mě působí lidsky a důstojně. Předně pak bohatá Mary trestající Ralpha za jeho neopětovanou lásku, věčně nešťastná a jako skála pevná Fiona tajně zamilovaná do svého neuvěřitelně hodného manžela. Dokonce i cílevědomý O'neil je mi milejší než ambicemi posedlý egoista Ralph. Ptákem v trní je každopádně každý, i on. A mnohé monology těchto ,,plátců bolestí" považuji za vynikající(Maryino vyznání lásky, Fionino přiznání lásky a faktu, že Megan bude opakovat stejné chyby, Frankova slova o nenávisti a lásce jako o boji a věčném boji...)Navíc ta příroda, města... ()

LucyW.

Tak koukám, že je tu pěkná antiromantická klika :D. No, já už si dávno všimla, že holdování červené knihovně je bráno jako známka špatného vkusu, ač absolutně nechápu proč, dvojnásob u lidí s pochybnými zálibami jako je slash. A tohle je pravá romantika. Všichni jsou neustále nešťastní a když se zdá, že by se jim přece jen mohlo něco podařit, umřou. ()

Eva_Krejcova

Četla jsem knížku je tu jak píše Lynn tlustá bychle kterou jsem se prokousla a stálo to za to. Tento seriál je hezký příroda je sice na můj vkus trošku suchá přípomíná horkou Saharu z čehož je mi vedro.Ale jsou tam i krásná města. Příběh je to romantický a napínavý a taky smutný Rachel Ward a Richard Chamberlain jsou užasní ráda se na to dívám je tu vytižená nádherná láska Meggie a Ralpha který se zmítá mezi láskou k Meggi a bohu. A taky život na Droghedě kde to její obyvatelé neměli jednoduché museli se potýkat se suchem a pak taky se zničujícím požárem a k tomu ještě se smrtí manžela Fiony a taky její přehlížení Meggi jako by ani nebyla snad jen pouhý vzduch vůbec jsem se nedivila že se zamilovala do Ralpha. Myslím že tehle seriál by také měli pouštět ve Vatikánu hlavně papežovi aby viděl jak je celibát zbytečný a jak je to proti přírodě a co vlastně způsobil. ()

• Barbara Stanwyck, která hrála roli Mary Carson, se při natáčení nadýchala kouře ze speciálních efektů a rozvinul se u ní chronický zánět průdušek. Situaci byla o to horší, že byla od svých devíti let vášnivou kuřačkou. (Mol)
  • Autorka předlohy Colleen Mc Culloughová (1937) podobné téma zpracovala i ve svém románu Ve stínu zlaté hory (2003). (triatlet)
  • Představitelka Meggie (Rachel Ward) a její filmový manžel Luke O´ Neill (Bryan Brown) jsou manželé i ve skutečnosti. (triatlet)