Režie:
Petr SchulhoffKamera:
Josef IllíkHudba:
Luboš FišerHrají:
Jiří Klem, Renáta Doleželová, Marie Drahokoupilová, Zdeněk Ornest, Jaroslav Drbohlav, Vladimír Dlouhý, Jürgen Frohriep, Jan Pohan, Nina Popelíková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kriminální drama režiséra Petra Schulhoffa zpracovává skutečný případ loupeže v poštovním muzeu. Jejím iniciátorem je bezskrupulózní pražský taxikář, který se podílí na krádežích starožitností a jejich pašování do ciziny. Tomáš (Jiří Klem) žije s oddanou milenkou, stále však myslí na svou osudovou lásku Kamilu, která emigrovala do Švýcarska. Právě kvůli ní naplánuje loupež vzácné známky, k níž přemluví své naivní bratry. Zdánlivě jednoduchá krádež se nepodaří a málem skončí smrtí nevinného člověka. Selže i plánovaný útěk přes hranice, v němž hraje klíčovou roli uhlazený švýcarský obchodník... Průhled do dobového podsvětí - zosobněného mafiánským starožitníkem (Zdeněk Ornest) a otrlou barmankou (Marie Drahokoupilová) - se prolíná s psychologickou sondou. Vypráví o vztahu cynického desperáta k jeho ustarané matce a důvěřivým bratrům... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (36)
Kriminálka v režii Petra Schulhoffa sice není bůhvíjak převratný snímek, avšak každopádně zaujme mladým uchem Vladimírem Dlouhým, bezpáteřním Jiřím Klemem a nádhernou Renátou Doležalovou, která se ze Zemanovy Ludmilky změnila v překrásnou kočku, fakt jí to tady sekne! Škoda, že svůj život dobrovolně ukončila v padesáti letech. Co bych ještě vyzdvihnul je mafiánská hudba Luboše Fišera a proto z těchto všech důvodů shledávám filmeček zajímavým. ()
Osud jménem Kamila je více psychologickým filmem než kriminálkou. V hlavní roli opravdu výborný Jiří Klem jako taxikář Tomáš, bezcharakterní gauner, který bezohledně využívá svou milenku, důvěřivé bratry z venkova, které přemluví ke krádeži vzácné poštovní známky. Plánuje emigrovat do Švýcarska, kde žije ona Kamila, jeho osudová láska. Útěk přes státní hranici se však nezdaří... Vcelku dobrý příběh s reálnou dobovou atmosférou. ()
Kvalitni drama o taxikari (vyborny Jiri Klem ve sve snad nejvetsi filmove roli), ktery touzi emigrovat do Svycarska za svou byvalou milenkou. Nehodla se pred nicim zastavit a je ke svemu cinu ochoten vyuzit vsechny kolem sebe. Vsechny zaporne postavy na sebe sijou tak dlouho "boudy", az skonci v rukou SNB... Dobre charakteristicky rozpracovane postavy. ()
Tak žádný med to kdysi opravdu nebyl, když se museli čeští lidé překonávat ve vymýšlení různých fíglů jak se dostat za hranice, za lepším životem. Kradlo se tehdy, krade se dnes a krást se bude i do budoucna. Možná jen s tím rozdílem, že dnes se krade opravdu ve velkém a s požehnaným štemplem všech vládních činitelů. Scéna u baru, kdy si Tomáš objednal jujce, protože měl před restauračkou zaparkovaný auťák, měla pro mě milý, nostlagický význam. Barmanka vytáhla plechovku na pult, z obou stran udělala jednu dírku a nalila do skleničky tak, jak jsme to kdysi dělávaly i my děti. ()
Myslím, že to bylo slušné drama, nevím proč krimi. Jiří Klem však hrál opravdu přesvědčivě týpka, v jehož životní filozofií je "účel světí prostředky", takže všechny okolo sebe nejdříve přiláká, následně využije a nakonec zahodí. Trochu naivní mi připadla krádež známky, neboť bylo zřejmé, že půjde o kopii. Stejně tak závěr byl trochu zkratkovitý, za tři minuty se všichni přiznali a bylo hotovo. Takže krimi to opravdu není, ale psychologické drama určitě, na výkon pana Klema se rozhodně stojí za to podívat. Mě nadchnul. ()
Galerie (9)
Photo © Filmové studio Barrandov / Josef Vítek
Zajímavosti (1)
- Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach Prahy. (dyfur)
Reklama