Obsahy(1)
Unikátní setkání předního českého smyčcového kvarteta a klarinetisty s komorním baletem, to je projekt 3 české kvartety, který měli možnost vidět návštěvníci Svatováclavského hudebního festivalu v ostravském Kostele svatého Václava. Pražský komorní balet ztvárnil tři choreografie kompozic tří českých skladatelů – L. Janáčka, V. Sommera a B. Smetany v interpretaci Zemlinského kvarteta s klarinetistou Igorem Františákem. Jevištní pojetí Janáčkova Po zarostlém chodníčku a Smetanova smyčcového kvartetu e moll Z mého života doplňuje abstraktní balet Černé zrcadlo jako metafora nikdy nepoznaného tajemství života a světa. (Česká televize)
(více)Recenze (1)
Název není úplně přesný, hned první ze tří skladeb nezazněla v podání smyčcového kvarteta, ale klarinetového kvinteta. (Ani její původ nemá s kvartetem nic společného, Po zarostlém chodníčku napsal Janáček jako klavírní cyklus.) Ale to není tak podstatné, důležitý je sympatický pokus o netradiční setkání komorního hudebního tělesa a komorního baletu na jedné scéně, navíc s výsledkem, který jde lehce nad průměr. ()
Galerie (16)
Photo © Česká televize / Martin Popelář