Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (366)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

[VIDĚNO 4.5.] ____ Ikonické tvůrčí duo Phil Lord & Chris Miller - které nám přineslo takové instantní kultovní žánrovky jako 'Lego Movie', 'Zataženo občas trakaře', anebo revoluční 'Spider-verse' - by mělo na pár let, zejména při psaní scénářů a produkování filmů, vypustit z pracovního harmonogramu šlukování DMT. Tentokrát nám totiž nadělili neskutečně překombinovanej audiovizuální epileptickej záchvat, při jehož sledování mě permanentně provázel dojem, jako bych čuměl na takřka dvouhodinový TikTokový video, až mě z tý experimentální animace, kde převážně dominují křiklavý akvarelový textury, akutně bolely oči.... Netflixovský animák 'Rodina na baterky' - který se okamžitě po svém releasu stal jedním z nejpopulárnějších filmů měsíce na této platformě - tematizuje relativně aktuální motiv civilizační obsese moderními technologiemi a akcentuje jejich negativní dopad na lidské vztahy, a částečně varuje před dominantou AI - tedy umělé inteligence. V animáku záměrně figuruje velmi frenetické až hyperaktivní tempo a zvláště pak infantilní trapnohumor, který akurátně sedí jak na asociace dysfunkčního kvarteta rodiny Mitchellových a jejich šilhajícího psa, tak na obecně bizarní a přitom tak banální příběhové aluze, jimiž je duo Lord/Miller tak notoricky známo - nemluvě o tom, že animák je v podstatě multižánrovým koktejlem akčního sci-fi a rodinného road-movie, který je plný nejrůznějších popkulturních referencí - takže stoják pro geeky je zaručený.... Co si ale budem, 'Rodina na baterky' je taková ta typická patologická metafora o důležitosti rodiny - ovšem byť je 'Rodina na baterky' na můj vkus příliš infantilní a dětinský animák, i přes všecky negace dokazuje, že i nesčetněkrát omletý námět může brilantně fungovat, dostane-li se do rukou progresivních tvůrců, kteří onen příběhový potenciál nevyužijí nazmar - větší šílenost totiž letos nejspíš neuvidíte. Netflix má každopádně bravurně nakročeno stát se legitimním monopolem v produkci svérázných animáků s uměleckými ambicemi - a já mu to, byť s obezřetností sobě vlastní, víceméně přeju.... // VERDIKT: robota do každé rodiny! // 🤖👾 ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Road movie o rodince, kterou uprostřed cesty potká robo-apokalypsa. Ulítlý, ale také místy pořádně dojemný animák o sociálních sítích, filmařině, moderních technologiích, ale především o rodině a dospívání. Hodně se mi líbilo, jak jsou všechna tato témata zpracovávna bez předsudků. Například žádné "sociální sítě = zlo", "nekoukat do mobilu = dobro". Film je nejen dobře vymyšlený scenáristicky, ale je i vyšperkovaný vizuálně. Když je ve scéně hlavní hrdinka, co ráda točí krátká videa, tak jsou i její scény najednou plné filtrů a tzv. "stickers". Mitchells vs the Machines má také sympatické a výborně vymyšlené postavy, které slušně unikají různým stereotypům. Celkově film působí svěže, neokoukaně a správně moderně. A celkově je to taky naprostá pecka. (9/10) ()

Reklama

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Možná jsem se těšil trošku moc. Rodina na baterky je hodně fajn animák, který minimálně co do vizuálních nápadů zvládá nabídnout mnohem víc než to, na co jsme zvyklí a možná i víc, než co servírují ti nejlepší v oboru. Navíc to má celé i sympatické hrdiny, funkční vtipy a velmi dobrou akci. Jenomže v základu je ten příběh až příliš obyčejný a předvídatelný, ať už v rovině „táta hledá cestu k dceři a dcera k tátovi“ nebo „technologii ruplo v bedně a chce ovládnout lidstvo“. Není to nic, co by mi vyloženě zkazilo zážitek z filmu, ale na druhou stranu ta technická kreativita, nápaditost a zábavnost tu často jen zdůrazňuji banalitu a obyčejnost zápletky. Tvůrci sice zvládají s grácií prodat i tu, ale přeci jenom jsem čekal trošku víc. ()

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Naprosto boží animák od Sony Pictures, využívající dosud nejprogresivnějším způsobem integraci moderních technologií do děje. Právě začleněním moderních technologií do příběhu byl v roce 2016 považován Disney animák Zootropolis: Město zvířat za ten vůbec nejrealističtější. Rodina na baterky však realističnost posouvá o level výš, nejenže jsou daleko více využívány sociální sítě jako Instagram a YouTube, ale svou lidskostí se každý divák může identifikovat s některou postav, a to je jednou z jeho nejsilnějších zbraní. Styl zpracování, začleněním grafických elementů do obrazu, silně připomína Scotta Pilgrima proti zbytku světa. Rodina na baterky boří veškeré mýty o tom, že film nemůže být určen pro všechny věkové kategorie. Teenageři konečně dostávají „moderní soudobý flák“, Ti starší si potom pošmáknou na nepřeberném množství popkulturních narážek a odkazů na ty nejlepší filmy ve stylu Ready Player One: Hra začíná. Okamžitě Vám tak vytanou na mysl, ať již vizuálně či hudebním podkresem, kousky jako Jurský park, Válka světů, Kill Bill, Pán prstenů či Gremlins. Právě veškeré odkazující filmy pojí důležitost přátelství a rodinných vztahů, což je i zde tou hlavní myšlenkou. Celý snímek působí neskutečně moderně, originálně, trendy, a nejraději byste si dali okamžitě opáčko, protože vše nelze na první dobrou pochytit. Nádherný animák, ve kterém dostanete pořádnou porci zábavy, výbuchů smíchu i emocí. Nejen za naprosto nejbožáčtější furby gremliní scénu dávám plnou palbu. Jednoznačná stovka. Za mě je Rodina na baterky ten nejdokonalejší rodinný animák všech dob! Chci víc, ještě! Prosím! Jdu dát opáčko, a pak znovu, a pak znovu, a pak...si pustím Dragostea Din Tei od O-Zone ") 💯 (30.04.2021) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Co do scénáře není "Rodina na baterky" nikterak novátorská, pouze v rámci předvídatelného vyprávění zůstává solidně funkční. Hlavní přednosti filmu ale spočívají v jeho vizuální stránce a v tom, jak řeší, respektive překonává esenciální problémy počítačové animace. Animace se pohybuje mezi dvěma póly (hyper)realismu a abstrakce. Nejlepší animátoři dokáží ve své tvorbě spojit realističnost a stylizaci do funkčního celku. Třeba mistrovské grotesky Chucka Jonese sice pracují s tím, že porušují fyzikální zákony, ale současně esenciálně využívají fyzičnost a fyzikální logiku ve všem od pádu kovadliny po sebemenší gesta postav. Jones vytvořil postavy současně celistvé a soudržné, ale také ohromně flexibilní a chaotické, protože mu to umožňovalo médium klasické animace. S nástupem a dominancí počítačové animace, která pracuje s virtuálními modely, lépe řečeno loutkami s pevnou kostrou, se sice proces práce urychlil a zefektivnil, ale také přišel o svou expresivitu. Alespoň to platí pro oblast mainstreamové celovečerní animace, kde hlavní trendy udával průkopnický Pixar, jehož cílem bylo dosáhnout maximální fotorealističnosti. Paralelně s jeho mílovými kroky v tomto směru kráčelo studio Sony Animation, které naopak (vedle výdělečných franšíz) hledalo cesty, jak v rámci všemi užívané technologie přijít s něčím novým, a hlavně jak do počítačové animace navrátit stylizaci a nerealističnost. "Rodina na baterky" navazuje nejen na revoluční zjevení "Spider-Man: Paralelní světy" ale právě že i jeho méně očividné, ale vývojově zásadní předchůdce -  na cartoonově stylizované 3D animáky "Hotel Transylvánie" a "Zataženo, občas trakaře" i na první experiment studia, found footage animák "Divoké vlny". Zatímco "Paralelní světy" se sice v porovnání s dobovou celovečerní animací nevídaně rozkošatily, pořád zůstávaly svázané estetikou a výrazovými prostředky komiksů. v "Rodině na baterky" padají jakékoli hranice a nastupuje ještě odvázanější styl, který tentokrát už otevřeně odkazuje k onlinové tvorbě, a to nejen na YouTube, ale hlavně na mladších platformách s vestavěnými kreativními a expresivními nástroji jako Instagram a TikTok. Na projektu je znát, že jeho tvůrčí tým věkově sahá od čtyřicátníků až po čerstvé absolventy uměleckých škol, kterými se to hemží v oddělení animace, storyboardů a vizuálního designu. Když si k popisu výsledku pomůžeme referencemi, uvidíme zde expresivní barevnost "Speed Racera", světelný design "Tron: Legacy", ztřeštěnou fyzickou výrazovost i metažánrově sebereflexivní hravost "Gumballova úžasného světa" a to vše ještě přetaženo vrstvo stickerů, emoji a memů  právě ze jmenovaných sociálních sítí. Na rozdíl od jiných filmů, které se snaží nějak do sebe pojmout znakové výrazové prostředky internetu ale zdejší tvůrci jen zřídka využívají existující zdroje a naopak přicházejí s vlastními emoji v podobě osobitých čmaryků. Nad to si navíc tvůrci vytyčili cíl, že 3D animace má vypadat jako malované referenční obrázky s jejich charakteristickou barevností a malovaným stínováním. V tomto směru hodně velkou cestu prošlapal již celovečerák "Klaus", ale tady se pracuje s úplně jinou a mnohem sofistikovanější technologií malovaného stínování i dynamických okrajových linek. To vše pak slouží k posílení dojmu "kreslenosti", který také animátorům rozvazuje ruce v tom, jaké divočiny si mohou dovolit při kreativním zpracování jednotlivých akčních, melodramatických i komických momentů. Některé diváky navyklé na nesmyslnou pseudo-realističnost animovaných blockbusterů tak "Rodina na baterky" bude iritovat svou schizofrenií v neustálém frenetickém přepínání mezi vážností a cartoonovou nespoutaností, dynamickou fyzičností a naprostým výsměchem fyzice i mísením dramatického patosu s nezřízenou imaginací. Jiní si film zamilují právě díky tomu, že boří jednolitý styl animovaných blockbusterů a navrací do něj ztřeštěnost a kreativitu, která konečně není spoutána technologií. () (méně) (více)

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • V čase 1:32:00 se Katie zachytí za kraj budovy, ale v dalším záběru (1:34:00) Katie leží dole pod budovou. (Ondra.Simmer)
  • Otec navrhne, že po zastavení vzbury robotov a záchrane ľudstva pôjdu ako rodina najesť sa do podniku. To odkazuje na potitulkovú scénu z Avengers: Pomstitelia (2012), kde hrdinovia po zastavení invázie mimozemšťanov urobia to isté. (ČSFD)
  • Píseň, kterou si několikrát v průběhu filmu společně zpívá tatínek Rick s dcerou Katie, je T.I. ft. Rihanna – „Live Your Life“. (Marcos22)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama