Obsahy(1)
Svěrákův příběh (na scénáři se podílel s Martinem Dostálem) je takřka průzračný a vychází z velmi obehraných premis. Jedná se o českou road movie, aneb jak praví popisek: Svobodný film o dvou chlapcích, jedné dívce, zeleném kabrioletu a horkých letních hrách. Radek (Radek Pastrňák) a Franta (Jakub Špalek) si na začátku zakoupí zmíněný automobil, trochu svérázným způsobem ho upraví a rozjedou se vstříc volání dálek a dobrodružství. Cestou přiberou trochu vyplašenou a trochu provokující dívku Annu (Anna Geislerová), kterou zpovzdálí sleduje její žárlivý přítel v černém opelu. A pak už jen jedou, užívají si bezstarostné pohody, aniž by tušili, že v souladu s pravidly žánru bude mít jejich uvolněná jízda dost dramatický konec. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (402)
Protože není nic úžasnějšího než léto a prchavý okamžiky, kdy pociťujete sílu svobody, štěstí a opravdickýho života bytí tak moc, že kdybyste pustili volant a zabili se, je vám to fuk. Ještě, že ty chvilky bývají opravdu vzácný a vy si tak na konci, pokud to celý přežijete, můžete říct: "to byla jízda"... ()
Bez Buty, síry na zápalkách, stojí Jendova Mazda na Špalkách. Na tuty.. Zachycení ducha času optikou letního parna, vnitřní svobody a někdy pozérské bezstarostnosti selhává v tom, co určuje cestu. V postavách. Tyhle mně byly tak volné, že kdyby to šlo, odvál by je vítr střešním okýnkem. Born to Be Mild.. ()
Je to pohodička, když zlaté české ručičky vytvoří z hromady šrotu posouvání schopný kabriolet, upevní na něj francouzské značky a pak už nezbývá než s pečlivě nacvičeným cizokrajným "Bonjour" vyrazit brázdit jihočeské (asfalt postrádající) vozovky třetí třídy. Franta s Radkem si svojí jízdu umí užít, jednomu dokonce vítr čechrá vlasy a když se volné sedadlo zaplní zvědavou Annou, tak je jasné, že hranice života a smrti se může při jejich nekonečném blbnutí nepříjemně protnout. ()
"Podívej se, jak se ta figurka hezky směje, a vy se tady hádáte" ... Mazec! Jan Svěrák je jeden z těch mála přemála českých režisérů, který snese srovnání se zahraničím a který by mohl mít úspěch i v jiných zemích. Tahle jeho absolutně pohodová road movie, kterou dokázal natočit s naprosto minimálními prostředky ale s maximálním výsledkem, je toho důkazem. ()
„Plyne z toho, cos říkal, ňáký poučení?“ S Jízdou jsem měl v podstatě jediný problém, a to s jejími postavami. Tajemná a provokativní Anna mě postupně začala bavit, avšak oba mužští hrdinové mi byli dlouho docela dost nesympatičtí a až směrem k závěru jsem si k nim konečně našel cestu. Což je škoda, protože se mi jinak snímek líbil, ať už svými triviálními dialogy či tou těžce pohodovou, bezstarostnou a hravou atmosférou (hudba samozřejmě udělala svoje), do které jen sem tam zasáhne nějaký ten mráček. O to silnější byla ta facka na konci…na druhou stranu ji oceňuju, protože teprve potom má v divákovi šanci plně dozrát ten dojem pomíjivosti a prchavosti (spojený nejen s touhle letní jízdou). Celkově to vidím na slušné 4*. „Jestli se stydíš, tak já se votočím.“ – „Ne, nestydím.“ - „Já kdybych byla chlap, tak bych tohle asi nepřežila.“ – „A co na tom je?“ – „No…jak se vám to ve vodě scvrkne. To musí bejt hrozná potupa, ne? ()
Galerie (6)
Zajímavosti (43)
- V dobe natáčania už mali české filmy zvuk vo formáte Dolby Stereo. Z ekonomických dôvodov sa ale zvukový mix tohto filmu vyhotovoval monofonicky. (BlueNeon81)
- Nikdo z trojice hlavních hrdinů neměl řidičský průkaz, a proto při náročnějších scénách zastupoval Jakuba Špalka, který se učil řídit až těsně před začátkem natáčení, režisér Jan Svěrák. (Zeebonk)
- K filmu Jan Svěrák ještě napsal stejnomennou knihu, kde popisuje zajímavosti z natáčení a děj filmu. (Pierre)
Reklama