Kdysi známá herečka Eva (Emília Vášáryová), která se vrací z protialkoholního léčení, by udělala cokoliv, aby znovu získala přízeň člověka, kterého v životě ranila nejvíce – svého syna. (AČFK)

Recenze (132)

gogo76

Slovenský film sa prebíja dosť ťažko. Zlaté časy 60-80-tych rokov sú preč a tí dnešní mladí režiséri nemajú ani finančnú podporu a možno ani ambície točiť filmy. Stačia im debilné seriály a reklamy pre nenáročné publikum, hlavne že dobre platia! Občas príde niekto, trafí klinec po hlave a zrazu tu máme film na ktorý sa dá nielen že pozerať, ale môžme byť na neho pyšní, pretože by hanbu neurobil ani za hranicami. Dokumentárny prístup M. Škopa mi vôbec nevadil, hudba tu vôbec nehrá a práve to robí film absolútne až dokumentárne reálnym. Počas filmu zaznie iba božský "Kája" a aj to z rádia. Prevládajú dlhé zábery a pomalé tempo. Výkon E. Vášáryovej je výborný, ale to vedia aj tí, ktorí film nevideli. Dúfam, že nielen mňa zaujal mladý M. Ondrík, ktorý skutočne môže niečo dokázať. Talent na to má. Veľkým problémom v slovenských filmoch z posledných rokov boli dialógy (česť výnimkám). Tu mi konečne nevadilo ani jediné slovo a keď padla nadávka, necítil som sa trápne a veril som, že jej použitie bolo na mieste a uveriteľne zahrané. Film právom pozbieral filmové ceny a teším sa čo pripraví Škop nabudúce. Stačil by mi jeden takto kvalitný slovenský film do roka a budem spokojný. "A aký je váš herecký sen?" 90%. ()

xxmartinxx

Šlo by to z hodně důvodů odmítnout - od doslovnosti některých scén po celkovou prvoplánovost a ošuntělost námětu, který bez ozvláštnění naplňuje svůj rámec. Ale na druhou stranu je to velmi vkusné, nejde to nutně divákovi na ruku a postava Vášáryové není zdaleka tak jednobarevná, jak bych si tipoval, že bude. Takže nadhodnotím. 3 a 1/2 ()

bari68

Herecký koncert Milky Vašáryovej i jej zdatných sekundantov. Film má cit, príbeh, koncept, podobenstvo , svoju farbu a fluidum. Do tejto skládačky ani už veľa nechýba, avšak film nemá čím príliš mnoho osloviť. Čo je veľké pozitívum, tak fakt, že Eva Nová dokázala, že j slovenský žáner má ešte kinematografii dobrého a kvalitného čo ponúknuť. ()

emma53

Já opět po delší době smekám, ale tentokrát to bude před dvěma osobnostmi a to je v prvé řadě Emília Vašáryová a ten druhý je kameraman, protože on s tváří Emílie doslova souzněl a každý záběr byl citlivý, jemný a pověděl nám dokonale vše, co Eva v jakoukoliv chvíli prožívá. Byl to Emíliin herecký koncert, ale já jí vždycky milovala, tu jemnou, křehkou a citlivou osůbku ze Slovenska. Jsem ráda, že její rozhodnutí odejít z této profese změnila, děkuji. ()

troufalka

Poprvé mě film příliš nenadchnul. Působil na mě příliš rozvláčně. S odstupem času ho překryly jiné dojmy a zkušenosti, podruhé už jsem byla mnohem lépe naladěná. Prázdnota, absence smyslu života, hledání odpoštění u vlastní rodiny, ztráta přátel, snaha se uplatnit nebo aspoň uživit ... Do toho všeho se mi promítla krásná Milka Vašáryová v Až přijde kocour. Režisér Marko Škop byl pro mě dosud neznámý, po tomto debutu jsem zvědavá na jeho další filmy. Oceňuji autorský přísup a dobře zvolené téma. ()

Zajímavosti (10)

• Emília Vašáryová považuje alkoholismus za závažný problém celé východní Evropy. Podle svých slov se bojí opilých lidí a velmi jí údajně vadí opilé ženy. (klukluka)
  • Dům, v němž bydlel syn Evy Nové (Emília Vašáryová), si štáb vybral z důvodu, že byl v té době na prodej a vyžadoval jen minimální úpravy. Pečovská Nová Ves je přitom od Bratislavy vzdálená 420 kilometrů. (klukluka)
  • Snímka bola uvedená v svetovej premiére, v sekcii Discovery, na Medzinárodnom filmovom festivale v Toronte 2015. (JančiBači)