Marku Graysonovi se splní sen, když konečně zdědí schopnosti, které má i jeho superhrdinský otec. Ale hrdinství není jen o výběru jména a kostýmu. (Prime Video)

Recenze (17)

Wallis3

Začnu raději opatrně,  než tady vysoko jásat.  Nemusí to být ale špatný počin,  i když postavy opravdu evokují suprhrdiny z komiksovek a to strašně moc, jak se tu někteří zmiňují. Začátek byl seznamování se se schopnostmi, ale pak ten konec.... mno, jen doufám, že  v závěru NEBUDE POINTA TO, ŽE SE TATÍČEK VLASTNĚ TÍM VŠÍM SNAŽÍ UPLATNIT A ZVIDITELNIT SYNÁČKA. ()

moviefreak

Vyzerá to od začiatku na priemerný superhero origin ale posledná 10 minútovka z animáku spraví luxusný a krvavý klenot, ktorý musí vidieť každý kto miluje The Boys, či Deadpoola... Poriadne príjemná facka, za ktorú môže autor komiksu Walking Dead - Robert Kirkmann. Toto dielo bude svojimi twistami a parodovaním hero žánru čoskoro kultové! Marvel a DC práve spoznali svoju konkurenciu! ()

SamVimes

První díl se rozjíždí poměrně pozvolna, tím spíš, že epizody nemají typickou dvaceti- až třicetiminutovou stopáž animovaných seriálů, ale plnokrevných čtyřicet až padesát minut. Mark chodí do školy, kde není nikým výjimečným, pak si s otcovou pomocí pomalu osvojuje nové schopnosti a osahává si práci kostýmovaného hrdiny… Seriál se zpočátku tváří docela normálně, až dokud nepřijde závěr prvního dílu a velice působivá scéna, jež v tomto ohledu diváka vyvede z omylu. Hlasové obsazení táhne především charismatický J.K. Simmons, který mluví Omni-Mana, dále pak Walton Goggins jako obdoba Nicka Furyho. Milé intertextuální pomrknutí představuje, že vedle Stevena Yeuna v hlavní roli jsou ještě i vedlejší role všech členů místních „Avengers“ obsazeny herci z Kirkmanovy další adaptace, Walking Dead. Animace přibližně odpovídá současnému standardu, nijak nad něj nevyčnívá, ale rozhodně ani neurazí. Kresba a design postav nabízí příležitostné vizuální vtípky jako když zdejší „Aquaman“ je skutečně napůl ryba nebo když postava Robota z mladé generace superhrdinů má na hlavě součástky, jež připomínají hipsterský culík. V akčních scénách se Invincible vcelku sympaticky nebojí krve a u fatalit neuhýbá kamerou ani je necenzuruje do úhledné sterility. Vcelku realisticky znázorňuje také škody, jaké napáchají souboje bytostí se schopnostmi v městské zástavbě. Zároveň se seriál neomezuje jen na zobrazení těchto následků, ale přímo je i tematizuje. Takže třeba Mark musí řešit tvrdou srážku iluzí s realitou, když zjišťuje, že nemůže zachránit každého civilistu a že skutečný boj je špinavější než v jeho oblíbených komiksech. Invincible zkrátka nabízí ještě málo okoukaný pohled na superhrdinský subžánr, pokládá zajímavé otázky, a i když možná každého nechytne hned v prvních minutách, nejpozději po konci prvního dílu už diváka spolehlivě zaháčkuje. ()

Lenka.Vilka

Tak dlouho jsem to odkládala, až jsem o to šťastnější, že mohu napsat: naprosto skvělé. První díl funguje na 256% ohledně postav, informací a akce. Proč? Protože když si dáme stranou tu superhrdinskou složku, fungovala by kostra příběhu i bez ní. Což znamená? Že se mi to musí líbit už tak nějak automaticky? A líbí? Jo. Fakt chci zjistit, jak se s tímhle novým životem Mark popere, stejně jako s nepřáteli. A kdo ví, zda bude schopen všechny z nich poznat. Vážně to navnadilo  :) ()

SpaceOdyseus

No vida, tak jsem se po celkem velkem hypu taky odhodlal. A vypada to moc zajimave. Klasicky superhrdinsky origin tu je rozbity nekolika netradicnimi spiny na tradicni tema. Erkova brutalita v animovanem kabatu taky prijemne narusuje zabehle poradky a sledovat Kirkmanovi variace na zname hrdiny je take celkem osvezujici. ()