Vykopávky

• Velká Británie The Dig

Britská vdova si v předvečer druhé světové války najme amatérského archeologa, aby prozkoumal záhadné útvary na jejím pozemku. A jeho objev vyrazí leckomu dech. (Netflix)

Recenze (219)

Cheeter

Za mě je tenhle film důkazem, že i ty neobyčejnější příběhy můžou být mnohem silnější, než nějaká megafilmová slátanina se srdcervoucím proslovem na závěr, kde dobro jasně zvítězí. Ne, život není černobílý a důkazem je příběh v tomto snímku. Není vrchol filmařiny, ale tvůrci práci odvedli víc než dobře a člověk celý děj pohltí. ()

nenápadný film,ale ve výsledku o to lepší.Téma je neokoukané a i když sem se zkraje trochu bál,že to bude nuda,velmi brzo mě Dig vyvedlo z omylu a užil sem si každou minutu.Herci jsou přesní,kamera velmi dobrá a atmosféra kde se míchá ohromení z velkého objevu s obavami příchozí války je parádní.Oceňuji i to,že se tvůrci zaměřili primárně na samotné kopání a následný objev a zbytečně se nerozptylují zbytečnými odbočkami.Jsou tu sice vedlejší linky jako nemoc Edith Pretty (která jak jsem pochopil byla nemocná i v reálu),románek Lily James a její nepřiznaný gay manžel,ale není to nic co by rušilo a hezky vše zapadá do kontextu.Kéž by Netflix točil víc takovýchto poctivých filmů...80% ()

Dr.film

Vypravěčský stylem mi tohle archeologické drama trochu připomínalo Malickův „The New World“ - což beru jako pozitivum. Film je příjemně melancholický a bavilo mě, jak citlivě Stone tuhle historickou zajímavost odprezentoval. Je to „based on true story“, tak doporučuji na YouTube dohledat osudy všech účastníků. ()

Marze

Příběh o pomíjivosti. Dobrá půlka filmu se věnuje mlčenlivému arecheologovi Basilovi Brownovi v podání hlavního herce filmu Ralpha Fiennese. Carey Mulliganová ztvárnila bohatou vdovu Edith Prettyovou, majitelku vykopávkových pozemků. Trochu mě šokovalo, jak od posledního filmu, který jsem s ní vidět zestárla (všichni vylezeme jak skončí pandemie ze svých sklepů jak starci). Hudební podkres je převážně prostřednictvím klavíru. Pro ty , kteří nejsou fanoušky archeologie je zde milostná dějová linka. ()

luka4615

Komorní drama o jednom z největších archeologických nálezů v předvečer Druhé světové války. Snímek The Dig staví zejména na vztazích mezi postavami a na tom, že každý z nás je součástí historie. Musím zde rovněž ocenit fakt, že se režisér Simon Stone po celou dobu stopáže věnuje pouze nálezu nebo výše zmíněným atributům a nepřidává další vedlejší dějové linie, což by zřejmě celou tuto skvěle načrtanou záležitost zcela jistě zničilo. Za zmínku zde také stojí stoická kamera, civilní herecké výkony a nádherný doprovod klavíru, jež celému snímku dodává velmi atraktivní punc. Pokud tedy hledáte poklidnou filmovou jednohubku zabývající se málo známými historickými událostmi, The Dig je pro Vás přesně to pravé. Skvělá práce! (Netflix) „From the first human handprint on a cave wall, we're part of something continuous. So, we... don't really die.“ ()

Zajímavosti (13)

• Film byl natočen podle stejnojmenné knihy, kterou napsal John Preston. Kniha byla vydána v roce 2007. (SONY_)
  • Rory Lomax (Johnny Flynn) je fiktivní postava. Skutečnými fotografy vykopávek byli Mercie Lack a Barbara Wagstaff. (Will_X)