Architekt ze San Francisca Max Klein (Jeff Bridges) vidí najednou věci zřetelně. Už ví, že život je dar a čas příliš krátký pro všechny zanedbatelné malichernosti a zlobu, která doprovází naše všední dny. Změnil se od doby, kdy pohlédl smrti zblízka do tváře - a zjistil, že se nebojí. (Warner Home Video CZ)

Recenze (111)

DaViD´82

Peter Weir dal Bridgesovi možnost rozjet jednu z jeho vůbec nejlepších rolí a Jeff jí bezezbytku využil, ovšem zároveň nabídl part z ranku životních rolí i Rosie Perez a ta pohnojila co mohla. Spousta silných scén tak vyznívá do ztracena. Nutno ovšem uznat, že momenty kdy to stojí čistě jen na atmosféře a Jeffovi, tak to umí být ohromně silné. ()

Ivoshek

Je těžký říct, o čem to vlastně je. Samozřejmě o chlapovi, co napůl zázrakem přežije pád letadla a ještě u toho jako anděl zachrání lidi... A potom se dost těžko vrací do normálu. Možná, že vlastně není tak úplně živý. Nebo možná je. Každopádně mne na to díky Bridgesovi bavilo koukat. A konec byl samozřejmě skvělej. ()

Gilmour93

Weirova verze pohádky o Nebojsovi aneb architekt Max Klein osvícen světlem na konci tunelu.. Prodělané trauma a následný náhled na svět jinou optikou je bezesporu atraktivní, hloubavé téma - bohužel, jako v tomto případě, někdy až moc. Až na pár opravdu sugestivních scén (na střeše výškové budovy, flashbacky z letadla, či crash test s U2), se totiž děj směrem k "jahodovému prozření" neposunuje zrovna dvakrát svižným tempem, nicméně jako režisérský záměr (dá se říct i rukopis) to plně respektuji. Přišlo mi, že Jeff Bridges do své role vnesl tu nejlepší esenci ze Starmana a budoucího flegmatického playera bowlingu s potřísněným tepichem.. ()

Lacike

Solidny film o teme vyrovnania sa s posttraumatickým syndromom. Herci hraju slusne. Je tu prekvapivo dost znamych xichtov. Najviac exceluje Bridges v hlavnej ulohe. Mna paradoxne najviac bavil Tom Hulce ako chamtivy pravnik. Ale vzhladom na taku zavaznu temu som cakal silnejsi emocialny zazitok. Proste ma to nejak minulo. No a naviac to ma fakt pomale tempo, takze som sa miestami aj nudil. Weir ma na konte ovela lepsie filmy, ale aj tento stoji za jedno pozretie. Mozno prave vam sadne. 6/10 ()

Phobia

Po havárii letadla povstane novodobý Ježíš Bridges, co vyvede ovečky z útrob pekla na světlo boží. Trošku mu z toho ovšem hrábne ve velíně a začne svůj život "jemně" kořenit adrenalinem: pro začátek sežere potravinu, na kterou má alergii, silnice začne přecházet způsobem, jaký odkoukal od českých chodců (já JDU a vy všichni za volantem se třeba poserte, hlavně na mě dávejte pozor, já ho totiž dávat NEHODLÁM!), sem-tam si zatancuje na okraji střechy vysoko nad ulicemi, v autě musí mít cihlu na plynu a občas v rámci terapie jiných psychoušů napálí plnou rychlostí do zdi. Tenhle život na hraně však kupodivu zneklidňuje a děsí jeho okolí. Zajímavý film, zvláštní, přemýšlivý, ale kratší stopáž nebo dynamičtější tah na bránu by mu vůbec neuškodily. Udělených 70% v tomto případě není úspěch, "Fearless" měl totiž našlápnuto do vyšších pater a k těm 4 cípatým ho dotáhl v první řadě perfektní Jeffův výkon. ()

• Porota Berlínského filmového festivalu udělila Rosie Perez zvláštní uznání za její výkon v roli Carly Rodrigo. (Terva)
  • Postava Jeffa Bridgese má příjmení Klein a postava jeho kamaráda a kolegy se jmenuje Gordon (Deirdre O'Connell). Klein-Gordonova rovnice je jednou ze základních rovnic kvantové mechaniky. (integer)