Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rogera Balfoura nájdu zastreleného v jeho londýnskom dome a túto smrť inšpektor Edward C. Burke zo Scotland Yardu (Lon Chaney) prehlási za samovraždu. Vykonávateľ Balfourovej poslednej vôle - sir James Hamlin (Henry B. Walthall) trvá na tom, že jeho priateľ Roger by si nikdy nevzal život sám. O päť rokov neskôr opustený Balfourov dom znova ožíva príchodom dvoch neprívetivo vyzerajúcich nájomníkov a ich prítomnosť podnieti sira Jamesa Hamlina znova zavolať inšpektora Burkeho... (matriosa)

(více)

Recenze (14)

Adam84 

všechny recenze uživatele

Ako ohodnotiť film ktorý sa považuje za stratený? Lon Chaney pôsobí na fotkách naozaj desivo, dej je zaujímavý s originálnym koncon a taktiež to že London after midnight je najvýnosnejším filmom Toda Browninga a Lona Chaneya napovedá že zhorením poslednej kópie najskôr zhorel aj cenný kus kinematografie. Rick Schmidlin odviedol dobrú prácu a ak vystihol aspoň z časti atmosféru filmu tak moje hodnotenie by mohlo ísť len hore. ()

Fingon 

všechny recenze uživatele

V Lost Horizon byly fotografiemi nahrazeny části poškozené obrazové složky filmu. V Der var engang už to byla rovnou celá polovina filmu, ne-li více. Z London after midnight, z dochované rekonstrukce možná i zajímavého filmu s upírskou tematikou, bohužel pouze jen fotografie různé kvality. Škoda, ale třeba se přece jen ještě nějaká kopie najde:) ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Je velmi smutné, že se tento němý klenot po požáru v roce 1965, který zachvátil uložiště filmů v trezoru MGM zřejmě již navždy zapsal na seznam ztracených kousků. Po mnoha letech přišlo Turner Classic Movies se spásnou myšlenkou, jak alespoň „částečně oživit tuto klasiku“ a pověřilo producenta Ricka Schmidlina, aby za pomocí dobových fotografií a doprovodných titulků vytvořil foto rekonstrukci filmu. Což jak se následně ukázalo, bylo velmi odvážným ale za to velmi dobrým nápadem a alespoň částečně si tak diváci mohli vychutnat starý detektivní příběh. Jasně nebylo to ono (hraný film je přece jenom lepší než nějaké fotky), ale i tento počin měl rozhodně své kouzlo. Díky titulkům, skvělé doprovodné hudbě a samotným fotografiím (z nich některé byly vskutku děsivé) tak vzniklo dílo, které si jistě zaslouží diváckou pozornost. Lon Chaney nebyl jen mistrem mimiky a převleků, ale i výborným hercem. Děs z něj šel i ze samotných fotek. Když k tomu přidám i půvabnou Marceline Day, já byl prostě spokojený. Je ovšem těžké hodnotit „foto film“ – protože originál to nedokáže nikdy plnohodnotně nahradit. Nicméně pokud máte rádi „rarity“, tak byste si tohle určitě neměli nechat ujít! 60% ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Slideshow záberov s intertitles. Výkon Lona Chaneyho ale vyzerá byť dobrý a hodnotiteľný. Podľa hlúpej výhovorky, že ide o dvoch ľudí s rovnakým menom, dej veru rozumne nevyzeral. Detektívna časť bola riadne zamotaná a trochu chýba vysvetlenie stratou záberov. Cítiť hrôzu aj napätie, ale ťažko sa to z dochovaných záberov na mňa prenášalo. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Lon Chaney tradičně musel podávat skvělý výkon, to je patrné i z fotografií. Ten člověk byl děsivej i nenalíčenej, natož pak teprve ve všech svých převlecích a maskách. I zde jasně dokládá, že přízvisko Muž tisíce tváří mu patřilo právem. Netušit, že je to zbytečné, modlím se, aby se někde kopie London after midnight ještě objevila. A to nejen kvůli démonickému Chaneymu - příběh je napínavý, s celou řadou hororových prvků, krásnou Marceline Dayovou a překvapivým rozuzlením. Nedávná rekonstrukce navíc filmu dodala i vynikající hudbu, a tak ačkoli de facto jde jen o sled fotografií, musím dát pět hvězd a ani o jednu méně. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • Jediný plagát, ktorý k filmu zostal, vydražili za 478 000 amerických dolárov. Stal sa tak najdrahším plagátom vo filmovej histórii. (krasomama)
  • Film vydělal skoro 500 000 amerických dolarů jen za vstupenky do kina, čímž se stal nejvýnosnějším filmem Browninga a Chyneye. (Mr.Ocek)
  • Film je považován za ztracený. Jedná se pravděpodobně o nejznámější film, který nebyl dochován. Poslední známá kopie shořela v trezoru MGM během velkého požáru v roce 1967. Společně s ní i další němé filmy filmy A Blind Bargain (1922), V rukou policie (1928) nebo Božská žena (1928). (Mr.Ocek)

Reklama

Reklama