Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (6)
Recenze (158)
Komu bolo smutno za "starým dobrým" Cronenbergom, tak ten si Crimes of the Future vychutná podobne, ako hlavné postavy operácie. Film poskytuje nekonečný materiál na divoké dišputy, takže pokiaľ vám toto v súčasnej kinematografii chýba, očakávajte hody. Možno si David zobral na paškál kritiku umenia ako celku a jeho vyprázdnenosť, možno si pri necitlivosti ľudí a ich konzumácii obrazov rakovinových nádorov poviete, že si berie na paškál Hollywood, ale nakoniec ide o ľudstvo ako celok, keďže aj tak už všetci žerieme plasty ako vyhladovelý hmyz. Každopádne má film dosť nepopísateľnú, temnú a paradoxne aj veľmi komornú atmosféru. Odhadujem, že sa môže páčiť každému tretiemu divákovi a to mám na mysli tých, čo vedia, do čoho idú. Mimochodom aj tunajších 50% je vyjadrením iba toho, že väčšina radšej konzumuje obyčajný plast. ()
Zatímco předchozí žánrově rozmanité snímky Davida Cronenberga působily, že existují v komplexním a živoucím světě, Zločiny budoucnosti jako by existovaly jen ve třech barácích obklopených vzduchoprázdnem. Myšlenky a nápady to má, ale jsou rámcově pospojovány tak těžkopádně, že jen málokoho zdejší příběh uspokojí nebo překvapí. A rozumím, že rozpočet byl nízký a pandemická situace k produkci nepříznivá, přesto se nemůžu přenést přes fakt, že snímek připomíná spíš ochotnické divadelní představení než vyloženě podmanivé filmové dílo, jaké bychom od režiséra vidět chtěli. [KVIFF 2022] ()
Rokmi neskôr sa "Crimes Of The Future" možno stane kultovou klasikou vo svete, kde sa dokopy nebude dať nič jesť a zamoríme všetko plastom. Viem si to kompletne predstaviť, že sa tento film stane určitým božstvom. No ak od tohto čakáte vizuálne strhujúci a nápaditý horor, tak toto určite nie je film, ktorý chcete pozerať. V jadre mám pocit, že David Cronenberg tu primárne natočil drámu s pár hororovými elementami, no všekto je tu podávané skrz obrovskú dávku expozície, neskutočne nudných dialógov, slabo vyprofilovaných postáv a najmä absolútne vlastne neviem čo chcel vlastne autor v tomto filme povedať. Čo si z neho máme odniesť? Čo je vlastne jeho posolstvom? Aký význam prináša pre nás ako divákov? Keď som videl pár rokov dozadu film "Mother!" nemohol som ho dostať z hlavy. Nemal som síce z neho veľmi príjemné pocity, no minimálne som nejako vnútorne pochopil čo mi to malo celé dať a vďaka tomu som nejako dokázal ten film nejako pochopiť a prijať jeho miesto vo svete kinematografie. Z tohto si vo výsledku neodnesiem nič. Vyzerá to zaujímavo, Viggo Mortensen je v hlavnej role celkom okey a obdivujem jeho pokoj, no už dávno ma nechytali pri sledovaní filmu tak silné driemoty ako tu. To asi hovorí za všetko. Popravde, trailer je najlepšou časťou filmu. Ten je aj celkom strašidelný. Celý film vôbec. Hodnotenie: D+ ()
Je vidět, že Cronenberg to pořád umí, už je to dlouho jsem od něj něco viděl. Je to celé samozřejmě ujeté a nechce se na to moc koukat. Ale za tím vším je poctivé řemeslo jak herců, tak ostatních. Je to vize, nic víc. Čím déle jsem na to koukal, tím víc to vlastně dávalo smysl., takže nakonec dobrý. Chápu, že to mnozí "nedali". 70% ()
Stylovej comeback krále body-horroru Davida Cronenberga, který lze chápat nejenom jako taktilní sebereflexi Cronenbergova autorskýho fetišismu (poněvadž jde o mimořádně fyzický film) a jeho morbidních fikčních vizí, ale i jako post-humanistickou a silně nekomfortní polemiku nad budoucími formami umění, tělesné autonomie a sexuálního potěšení. Ústřední trio Viggo Mortensen/Léa Seydoux/Kristen Stewart je doslova k sežrání. Nic pro masovýho diváka, i když masa je tam taky dost.... Fascinující zvrácenost. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- Roli Timlin měla původně hrát Natalie Portman, než ji nahradila Kristen Stewart. (NiWi)
- David Cronenberg předpovídal, že lidé budou ze sálu odcházet hned v prvních pěti až deseti minutách kvůli tématu filmu a explicitnímu zobrazení násilí. A nemýlil se. (NiWi)
- Natáčanie prebiehalo počas augusta a septembra 2021 v Grécku. (Paldiny)
Reklama