Stín samoty

• Španělsko La bestia (více)

Rodinu žijící v 19. století na samotě navštíví zlá bytost, která se živí strachem. Podaří se malému Diegovi zachránit matku před netvorem a před ní samotnou? (Netflix)

Recenze (55)

Až westernovo pôsobiaci mysteriózny horor, kde si vystačíme s troma a poväčšinou dokonca iba s dvoma postavami. Čo sa to pohybuje po okolí, to zistíme až v samotnom závere, nejde však o žiadne prekvapenie. Každopádne film skončí predsa len inak, než som niekedy v polovici očakával. Jedinou výraznejšou vadou je podľa mňa dĺžka, takáto story by vystačila pokojne aj s hodinkou. Španieli (a Hispánci) radi (aj metaforicky) kombinujú vojnové príbehy s tými strašidelnými, Tieň samoty je exemplárnym príkladom. ()

petikacka

Exteriérový vizuál se mi hodně líbil ovšem toho tam moc nebylo. Děj se převážně odehrává ve tmě, což bylo celkem na ho+no, protože nebylo nic vidět. Jinak jako studie postupně vznikajícího šílenství celkem dobrý. Jak známo nejhorší nepřítel člověka je jeho vlastní strach a toho se tady ukázalo něúrekom. Povězme si to, ale upřímně, byla to fuuck nuda...Za mě 55% ()

Crocuta

Lokalizací do téměř liduprázdné pustiny a především atmosférou mi "Stín samoty" silně připomněl horor "The Wind" (2018), ačkoliv tam bylo zobrazení zla o poznání konkrétnější a účinek na diváka silnější. Nicméně ani tento snímek není k zahození a  když vidím zdejší bídné hodnocení, to své rád zaokrouhlím o půl * nahoru. ()

Morholt

Atmosféra hustá že by se dala krájet, s vizuálem nemám problém a herci jsou na úrovni, přičemž Inma Cuesta je navíc kost. Jenže to nestačilo. Ono tracha toho vyšilování a strašení v hlavě není nikdy na škodu, ale pokud to trvá moc dlouho a nikam se to neposouvá, začne to unavovat čím dál tím víc. Notabene když potvora se solidním potenciálem je jen tušená a pokud se objeví, tak pouze coby silueta. Opravdu za to tak stojí až samotný závěr. Jako dejme tomu půlhodinový kraťas to mohlo být vynikající, ale celovečerák se nepovedl. Nicméně režisér ukázal, že něco umí, takže bych ho po jeho debutu ještě neodepisoval. 40% ()

hodně pomalu plynoucí drama (horor to fakt není),které se sice hodně snaží o budování psycho atmosféry,ale vůbec mu to nevychází.I přes lehce televizní výpravu přitom měli tvůrci docela dost prostoru pro to aby vytvořili funkční jednohubku.Bohužel se nepovedlo,ale jelikož sem nic nečekal a ani nic nedostal,budu tomu říkat remíza.Jestli je tu nějaké plus,pak je to kamera,která se snaží seč jí čočky stačí,ale bohužel je to málo...40% ()