V malom americkom meste začínajú pribúdať obete brutálnych vrážd. Len miestni súrodenci Coslawovci zistia, že ide o vlkolaka. Nik im, žiaľ, neverí... (POMO)

Recenze (92)

Nick Tow

Vlkodlačie filmy väčšinou nepatria k rodinnému "striebru" horrorového žánru, adaptácie Kinga "jakbysmet". Ale strieborná guľka je výnimkou: príbeh príjemne odsypáva, herci sú uveriteľní, zopár scén je hodných zapamätania (najmä snová pasáž z kostola) a ani hlavný záporák nevyzerá najhoršie (Rambaldiho ruka sa nezaprie) hoci jeho kolega z An American Werewolf in London bol predsa len väčší fešák. Márna sláva - éra eighteesov si s horrormi rozumela. Ako starý lykantrop viem, o čom hovorím... ()

Sobis87

Filmovým adaptacím děl Stephena Kinga, pokud se tedy do nich nepustí Frank Darabont, svědčí výhradně forma televizní minisérie, neboť teprve tehdy se tvůrcům dostane odpovídajícího množství prostoru pro dostatečné vykreslení fikčního světa a samotných charakterů, které představují právě to nejhodnotnější v Kingových knihách (z hlediska psychologického…) Stříbrná kulka trvá pouze jeden a půl hodiny, postavy jsou ploché a představují spíše karikatury a žánrové figurky, následkem čehož se z této adaptace stala pouze šablonovitá žánrová podívaná. Příběh je předvídatelný, to, co divák očekává, se také bezezbytku stane, avšak i tak dokáže film diváka udržet v lehkém napětí, díky čemuž se dá bez problémů dodívat. Škoda příšerně kýčovitého soundtracku, který je v hororových momentech příliš archaický a v dojemných rodinných pasážích zase strhává film do bahna přecitlivých telenovel. Samotný závěr je navíc uspěchaný, postrádá reakci širšího okolí na vyústění událostí a končí neskutečně pateticky. Stříbrná kulka je jen šablonovitým béčkem, kterému sice nechybí atmosféra a větší porce brutality, ale z technického působí přeci jen zastarale. ()

fcreading

Od Kinga som knihu nečítal a tak neviem povedať či je lepšia kniha alebo film ale ani tento vlkodlačí horor není zlý. Priam naopak je to velmi slušne natočené až po dej a efekti ktoré sú na slušnej úrovni vlkodlak vyzerá vynikajúco. Mimochodom, dnes už vlkodlačích filmov je velmi dosť napr. Howling, Wolf, American wolf in London, Paris a mnoho iných kúskov ktoré som ešte nemal tú možnosť pozrieť. Tento vlk vychádza von len v noci a zabíja všetkých ktorý mu idú do cesty a popri tom aj používa baseballovú palicu na omráčenie obetí. Atmosféra graduje po celý čas až sa dostaneme na koniec kde vlkodlaka postrelia striebornou gulkou. ()

misterz

Jedno veľké detské hororové dobrodružstvo zabalené do pre mňa nostalgickej atmosféry 80. rokov. Aj napriek tomu, že sa snímok môže javiť ako detský, pretože sa tu príbeh odvíja detskými očami, po hororovej stránke je slušne dospelácky zvládnutý. Smrtiace útoky vlkolaka na ľudí si nedávali servítku pred ústa - masakrík ako sa patrí. Tiež ma potešila maska vlkolaka - stará dobrá old school hororová škola a poctivá maskérska prácička. Celkom spokojnosť. 65/100 Tour po Amerike. ()

K.I.N.G.

Zřejmě nejlepší werewolf film, co jsem kdy viděl. Já mám prostě pro snímky natočené podle literární předlohy Stephena Kinga strašnou slabost, to je holý fakt, který se doufám nikdy nezmění. Tento první a zatím i poslední film režiséra jménem "Daniel Attias" je nadprůměrý horor s výborným příběhem a já jej nemůžu ohodnotit níž, než čtyřmi hvězdami. 70% ()

• Film byl natáčen od října do prosince roku 1984. Do kin se ale dostal až 11. října 1985. (mahler)
  • Marthy (Corey Hainz) a Brady (Joe Wright) ve 27. minutě ve větru pouštějí draky. Jejich okolí a stromy kolem nich však naznačují, že je bezvětří. (Terva)
  • Motorka, kterou dostal Marty, nese stejný název jako film. (chaometic)