Ta dívka z fotky

• USA Girl in the Picture

U silnice zemře žena a zanechá po sobě syna a muže, který je údajně její manžel. Dokument o velké záhadě, která vám pořádně pocuchá nervy. (Netflix)

Recenze (70)

Maynard.

Brrr, tak tohle je vopravdu mrazivě zastrašující příhšh jedný hodný dívky, která mělo ovšev celej život v pátách šílence... Od začátku to působí skoro jako film, děsivej osud pár lidí se rozplejtá a to napětí tady fakt je. NA to, že je to dokument, tak sem byl napjatej víc než u většiny kriminálek.. ()

Dragoni

Všechna čest vyšetřovatelům a neutuchající touze objasnit příběh Sharon, neznámé mladé dívky, které zemřela roku 1990 za záhadných okolností. Po dlouhých, téměř 30ti letech (2017) byl případ a s ním i hrůzostrašný příběh Sharon objasněn, a to nejen díky agentům FBI, vyšetřovatelům policie či investigativnímu novináři, ale i síle internetu a sdílení i dostupnosti informací. Velmi silný, ale i velmi drsný příběh. ()

*CARNIFEX*

Nemôžem poprieť, že je dokument v závere dojímavý, že je dejovo vzhľadom na zápletku pomerne originálny. No taktiež sa nemôžem ubrániť tomu, že je samotná atmosféra takmer počas celého snímku skôr melancholická, než thrillerovo strhujúco temná, ako by sa pri “True Crime” tvorbe tohto druhu vyslovene žiadalo. ()

Warhorr

Únos, vražda, zneužívání, falešná identita. Letošní pecka ! U silnice se najde tělo polomrtvé ženy. Záhy se zjišťuje o koho jde a vyšetřovatelé se můžou pustit do práce. Má to ze začátku pomalý tempo, něco se tu odkrývá a nebudu se tajit tím, že po nějakých dvaceti minutách jsem si myslel, že to je jenom další netflixovskej průměr, na který časem zapomenu. No kůůůůrva, na konci první třetiny přichází klíčový a důležitý twist, podotýkám že ne první ! Příběh začal mít najednou takový spád, že to vypadalo jako by si to vzal do parády Nolan. Tohle není jen dokument, ale i skvělý mysteriozní thriller. Brutální propletenec událostí ''kdo je kdo''. Postupné odhalování klubka záhad jako v těch nejlepších záhadných thrillerech. Jo, člověk musí dávat místy trošku pozor a orientovat se ve jménech a rodinný ose. Z naprosto nenápadného dokumentu se ukovalo letošní mistrovské dílo Netflixu. Stoprocentně nejlepší true crime celkově, co jsem letos viděl. Je to znepokojivé a pro rodiče děsící. Místy možná i surové a brutální. Bohužel taky kurevsky smutný ale nakonec i dojemný, že jsem měl fakt na krajíčku. Bomba, dělobuch, předčasný silvestr, plnej barák vole, 11/10. ()

rublik05

Další zajímavý true crime s velmi silným a krutým příběhem a kvalitním a poutavým zpracováním. Atmosféra je po celou dobu nesmírně tíživá, pěkně podtrhuje veškeré dění a přidává až takový lehce tajemný nádech. Velká škoda je, že jsem se místy v ději trochu ztrácel a občas se musel vracet, abych vše správně pochopil. Těžko říct, jestli je to mou nepozorností, nebo přílišnou zkratkovitostí či zbytečně rychlému tempu. Každopádně mi to výsledný dojem trochu pokazilo, takže výsledné hodnocení je malinko nižší, než by mělo být, nicméně ty slabší čtyři hvězdy si dokument právem zaslouží. 7/10. ()

• Kniha z roku 2004 „A beautiful child“ od Matta Birkbecka, jenž je ve filmu zmíněna, je nejprodávanější literatura faktu. Velký zájem o knihu vedl NCMEC (Národní centrum pro pohřešované a zneužívané děti) ke znovuotevření případu (r. 2011). FBI díky tomu, po dalším rozhovoru s Floydem, zjistila pravou totožnost unesené dívky. (zuzza11)