Předlohou filmu je skutečný příběh o splněném přání dospívajícího hráče videoherní závodní série „Gran Turismo“ Janna Mardenborougha, jehož herní dovednosti a výhry ho dovedly až na dráhu skutečného profesionálního závodního jezdce. (Falcon)

Videa (5)

Trailer 6

Recenze (342)

dr.horrible

Nemohol som z toho, že jeho matku hrala Ginger Spice. 🤣 Film má hodne akčnú úvodnú a záverečnú časť, a klasicky uslzený klišé prostriedok, s liečením komplexov.  Väčšinu stopáže je to dostatočne zábavné aj pre nefanúšikov, či už závodných hier, alebo rýchlych áut. Ako som ja (ja som GTA-čkový).  Blomkampova réžia rutinná, Hopper je Hopper (akurát zmenil profesiu). Tri a pol. ()

dO_od

// Lepší než Need For Speed, horší než Le Mans, Rivalové a podobné pecky. Už jen fakt, že se ale nemusím stydět Gran Turismo zmiňovat v téhle konkurenci je dobrá zpráva a pokud patříte mezi fanoušky rychlých aut, závodění, nebo třeba jen napínavých sportovních příběhů, nebudete z kina odcházet zklamaní. 7/10 ()

Spiker01

Když jsem přemýšlel o námětu tohoto filmu, tak mě hned napadlo, že je do filmu převeden tím nejlínějším způsobem, když se zaměřili na GT Academy, zároveň však tím jediným (smysluplným) možným. Musím opravdu pochválit mého kdysi oblíbence Neilla Blomkampa, že z tak tuctového tématu typu Need for speed, vytřískal opravdu maximum a povedlo se mu závody natočit napínavým způsobem, jen možná ten příběh byl až příliš natahovaný a zároveň předvídatelný (i pokud neznáte skutečnosti, které se v mnohém lišily) a už jsem chtěl, aby to skončilo. Je však škoda, že na sebe film nevydělal, protože ačkoliv bych sequel nechtěl, nerad bych aby to zarazilo produkci dalších filmů podle her Playstation studios. Takže za mě usmolených 70% a rád bych někdy v budoucnu dal ještě filmu šanci. ()

Blomkamp a povedená videoherní adaptace! Blomkamp natočil po Disctrictu 9 svůj druhý nejlepší film a moc se od Gran Turisma nečekalo. Trailery byly průměrné, všichni známe prokletí videoherních adaptací a tedy samotný výsledek je více než uspokojivý. Fanoušek závodních filmů bude rozhodně spokojen, už jen proto, že podobné žánrovky moc často nevznikají. Příběhově samozřejmě nejde o nic převratného, ale jde o sympatický pravdivý příběh, který má srdíčko, příjemné postavy, emoce, napětí i správný drive s adrenalinem. Hlavní hrdina je skvělý hráč videohry, který dostane možnost závodit v reálném autě proti profi hráčům, ovšem bude muset projít tvrdým tréningem a nebude to zadarmo. Archie Madekwe se nejvíce předvedl v seriálu See, tady má tedy první pořádnou roli a zhostil se jí slušně. Nejlepší na celém filmu je David Harbour, který má jednu z nejlepších rolí v kariéře, který má za úkol hráče připravit na reálný "Fight" a je ho radost sledovat. Velkým plusem jsou i samotné závody, které jsou napínavé, mají skvělou kameru, když dojde na bouračku je efektní a nepříjemná, funguje rivalita mezi ostatními hráči a finální závod Le Mans je opravdu adrenalinová a strhující jízda. Několikrát se mi při filmu ocitly i slzy na krajíčku, s čímž jsem vůbec zde nepočítal. Bavilo mě to neskutečně, rozhodně bych film zařadil do hvězdné závodnické Trojky Le Mans, Rivalové, Gran Turismo. Rozhodně si film pustím ještě jednou. 8.5/10. ()

verbal

Videjko, dávající falešnou naději všem závislým kompulzivním smažákům degenerativních her, že jednou třeba neskončí jako totální vypatlanci s psychickými poruchami, tiky v oku, skoliózou a atrofií shrbení nad monitorem a s gamepadem přirostlým k prackám, ale budou se možná moci jako totální vypatlanci a štětky automobilek zmrzačit či zabít v nějakých hnusných kraxnách při naprosto zbytečných a nudných závodech. Videjko, zjevně zaplacené dnes k prdeli nezadržitelně mířící a sepsi rychle podléhající firmou Hnissan, jež se ve snaze pojebat mocnou Toyotu bláhově odevzdala do zcela nekompetentní a poruchové náruče podřadné žabožroutské automobilky s pičou ve znaku, čímž si dobrovolně nasypala písek do nádrže. A tak tu máme labutí plíseň v podobě dvouhodinové marketingové kolekce těch nejžluklejších a nejpřitroublejších klišé a patosů, osazenou navíc ke všemu tomu neštěstí jako vždy veskrze gumovým Orlandem Blow s kouřící hlavou, a zejména pak až nesnesitelně nesympatickým a totálně koženým uzenáčem s Brežněvovským obočím a hlasem, jako když serete do trombónu, jemuž celou hrací dobu intenzivně přejete, ať už se někde konečně fatálně vymastí nebo mu vypnou proud ke konzoli. Nasraně druhé, odstoupíte – li od přemrštěných požadavků alespoň na nějakou tu elementární mimiku a nelobotomizovaný děj, napajcujete se nějakými širokospektrálními optosympatiky a nezapomenete si nazout dlouhé gumáky pro brodění se sračkovitým kýčem, je to vcelku pěkně natočené, poměrně svižné, Davča Přístav dává místy šarmantně zapomenout na ty dva výše zmíněné ochrnuté paňácy a pro naše lůzry a hnoje to mile okořenili nechtěnými onomastickými tumory. Když totiž zavřete oči a každou chvíli slyšíte „Šuline vylez!“, „Vidím šulina!“, „Drž šulina za sebou!“, „Protáhni se mezerou kolem šulina!“ nebo „Zůstaň před šulinem!“, máte pocit, že čumíte na reportáž z focení nového progresivního homokalendáře před motorárnou firmy Bukkaki. Tudíž jen nepatrně vinně potěšené hnusné tři s varováním, že to tu leštiči džojstyků prozatím vyhonili do zcela irelevantních čísel. A příště bych chtěl vidět skutečný příběh o tom, jak nějakého závisláka na Volání dutých přijali po konzolovém rekordu do NAVY SYSELS, dali mu do ruky emšestnáctku a on vyhladil celý ISIS. Teda až na dvě hadrové hlavy, ale i tak to na hrobku vítězů stačilo. ()

Zajímavosti (35)

• Během letu soukromým letadlem Jack (David Harbour) nařídí, aby se šampaňské změnilo na pivo. Letuška se přesune dozadu a Jack se postaví, aby si šel lehnout. V dalším záběru jsou najednou na stole piva a Jackova sklenice je poloprázdná, přestože se letuška nevrátila. (Johnny.ARN)
  • V čase natáčania filmu Jann Mardenborough nebol pretekárom, ale pracoval pre Nissan ako konštruktér a testovací jazdec. (toi-toi)
  • Gran Turismo se natáčelo na skutečných závodních tratích po celém světě, včetně Slovakia Ringu na Slovensku, autodromu v Dubaji, Nürburgringu, Red Bull Ringu v Rakousku a Hungaroringu. (Johnny.ARN)